• Leu / EUR4.9024
  • Leu / GBP5.4966
  • Leu / USD4.4632
ZF TechDay

ZF Tech Day. Valentin Marin, fondator, Albosmart: Soluţiile de monitorizare a consumului energetic sunt din ce în ce mai căutate. Estimăm afaceri în creştere cu 20% în 2023. Este o creştere accelerată în România şi considerăm că acesta este doar începutul

05.12.2022, 00:07 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Portofoliul actual de clienţi este format din companii active în sectorul industrial, însă în ultima perioadă au venit spre noi şi companii mici şi medii care nu activează în zona de producţie sau de industrie“.

În urma creşterilor preţurilor la energie şi nu numai, companiile şi antreprenorii din România au început să caute pe piaţă soluţii care să îi ajute să îşi monitorizeze şi să îşi gestioneze mai bine consumul cu energia electrică, în încercarea de a-şi reduce costurile.

„Consider că piaţa este în creştere. Este o creştere accelerată în România şi considerăm că acesta este doar începutul, potenţialul de creştere fiind foarte mare, deoarece o mare parte din companiile  active pe piaţa naţională, în prezent, nu folosesc soluţii digitale de monitorizare a consumurilor energetice sau a producţiei. Iar pentru noi cred că va fi o perioadă de creştere şi estimăm că trendul se va menţine atât anul acesta, cât şi anul viitor“, a spus în cadrul emisiunii ZF Tech Day Valentin Marin, fondator  al Albosmart, integrator de soluţii IT&C pentru sectorul industrial, cu afaceri de peste 2,8 mil. lei în 2021, în creştere cu peste 43% comparativ cu anul precedent, arată datele publice.

Astfel, în urma unui interes crescut din partea mediului de business pentru soluţiile de monitorizare a costurilor cu consumul sau producţia, pentru finalul anului 2023 reprezentanţii Albosmart estimează o creştere de 20% a cifrei de afaceri.

„Suntem optimişti în ceea ce priveşte anul 2023. Ne bugetăm pentru 2023 o creştere a cifrei de afaceri cu cel puţin 20% şi, de asemenea, avem de gând să extindem echipa tehnică pentru a putea dezvolta noi funcţionalităţi în cadrul platformei Cloud Energy.“  În cadrul companiei lucrau la finalul anului 2021 cinci angajaţi, conform informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.

De asemenea, în prezent portofoliul de clienţi al Albosmart este format din companii active în sectorul industrial, însă, în contextul incert şi „lovit“ de creşteri ale costurilor, IMM-urile (companiile mici şi mijlocii) au început să se îndrepte spre soluţiile de reducere a costurilor.

„În ultima perioadă au venit spre noi şi companii mici şi medii ce nu activează în mod obligatoriu în zona de producţie sau de industrie, dar care doresc să implementeze soluţii de monitorizare după ce au făcut sau înainte de a face investiţii în zona aceasta de energie sau de optimizare a consumului de energie. Credem că acum este important pentru fiecare companie să îşi cunoască consumul şi la fel de important este să încerce să adopte soluţii de digitalizare sau de monitorizare cât mai rapidă astfel încât să poată preveni un eventual şoc“, a mai adăugat Valentin Marin.

El a menţionat că una dintre soluţiile cele mai căutate din portofoliul Albosmart este Cloud Energy, o platformă care colectează datele operaţionale - consumurile, producţia sau alţi parametri de proces, precum temperaturi, presiuni, debite, vibraţii, în timp real. Astfel, datele operaţionale sunt colectate şi stocate optimizat pe perioade mari de timp, astfel încât să poată fi accesate în orice moment pentru analiză sau pentru rapoarte.

„Principalul nostru produs este platforma Cloud Energy dezvoltată şi implementată în România de către Albosmart. Cloud Energy este o platformă de monitorizare a consumurilor energetice şi ajută clienţii din mediul industrial, dar şi companiile mici şi medii să monitorizeze producţia sau parametrii de proces. Astfel, operatorii, inginerii sau echipele de mentenanţă au acces la aceste date în timp real, iar având acces la datele operaţionale pot vizualiza foarte uşor situaţia din teren şi pot analiza şi lua decizii informate.“

Astfel, în contextul actual, platforma Cloud Energy oferă o imagine detaliată a consumurilor energetice sau a producţiei, ajutând în luarea deciziilor, cu privire la metodele de reducere a consumului, de optimizare a producţiei sau de planificare a investiţiilor ulterioare.

„Colectarea parametrilor de proces, de exemplu, cum spuneam temperaturile sau presiuni, ajută la optimizarea procesului de producţie, la îmbunătăţirea activităţilor de mentenanţă sau la minimizarea pierderilor rezultate din calitatea produselor“, a menţionat Valentin Marin.

De asemenea, Albosmart a încheiat un parteneriat cu Orange Business Services în 2021, în urma căruia cele două companii au început să implementeze împreună platforma Cloud Energy.

„În continuare, împreună cu Orange Business Services ne propunem să implementăm soluţii concrete şi complexe de monitorizare a consumurilor de energie sau a producţiei pentru companiile din România.“

 

Ce a mai spus Valentin Marin la ZF Tech Day

În primă fază noi am gândit soluţia pentru mediul industrial, însă aceasta se pretează la fel de bine pentru clienţi din companii mici şi medii din mediul privat sau pentru actorii din sectorul public.

Partea de cloud este utilizată pentru a minimiza cheltuielile iniţiale pe care o companie ar putea să le aibă cu implementarea unei astfel de soluţii. Mai exact, o implementare în cloud ar avea ca principal avantaj atât rapiditatea în implementarea platformei cât şi minimizarea acestor costuri cu investiţia în infrastructura IT. În momentul de faţă, noi, în implementarea platformei Cloud Energy folosim infrastructura partenerului nostru Orange aducând astfel o serie de avantaje clienţilor, precum utilizarea unei infrastructuri de cloud flexibile şi performante ce asigură o implementare rapidă indiferent de mărimea proiectului, infrastructura de comunicaţii Orange asigură colectarea datelor operaţionale de pe tot teritoriul României. Iar un alt avantaj este cu privire la funcţionarea şi disponibilitatea platformei, având în vedere că utilizarea acestor servicii de tip cloud este asigurată de către echipa Orange.

Totul începe cu o analiză. Trebuie să vedem prima dată despre ce infrastructură discutăm, ce are clientul în momentul de faţă şi ulterior să analizăm cerinţa acestuia şi să venim cu soluţiile tehnice complete. În primă fază aş zice că o etapă importantă este cea de analiză şi colectare a datelor din teren. Ulterior, împreună cu partenerul nostru venim cu o soluţie tehnică aplicată conform cerinţelor şi apoi începem partea de implementare. În cazul proiectelor complexe există de cele mai multe ori şi un proiect pilot. În baza proiectului pilot putem scala proiectul final şi îl putem duce la un nivel de complexitate ridicat.

Având în vedere că fiecare soluţie pe care o schiţăm pentru clienţi este cumva mulată pe cerinţele acesteia nu există un buget minim sau maxim necesar implementării unui astfel de proiect. Însă cred că cel mai important este faptul că având în vedere aceste creşteri ale preţurilor în zona de energie, nu mai avem această barieră de consum sau cost minim de la care ar merita să existe o soluţie de monitorizare.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday