ZF TechDay

ZF Tech Day. Voicu Oprean, CEO al AROBS Transilvania: Ţintim 10.000 de clienţi anul acesta pentru noua soluţie de plăţi mobile din portofoliu. Compania a avut în 2021 o cifră de afaceri de 30 mil. euro, iar anul acesta mizează pe o creştere de 20% a businessului

23.03.2021, 00:00 Autor: Ioana Nita

AROBS Transilvania Software, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de soluţii IT, vrea să atragă anul acesta 10.000 de clienţi pentru noua soluţie de plăţi mobile din portofoliu denumită MonePOS. Soluţia MonePOS a fost lansată oficial pe piaţă luna aceasta în urma unei investiţii de 300.000 euro, iar în prezent este folosită de circa 100 de companii, în special din zona de taximetrie.

„Ne-am setat obiectivul de a ajunge la aproximativ 10.000 de companii care să folosească soluţia MonePOS la finalul acestui an. În zona de management de flotă, noi avem în prezent peste 8.000 de companii din România care folosesc soluţiile AROBS sau ale partenerilor noştri pe zona de mobilitate. Acum intrăm în alt segment care ţine de plăţi şi care poate permite o evoluţie mult mai mare. De aceea, suntem încrezători că putem atinge acest număr de aproximativ 10.000 de companii cu care să colaborăm până la finalul acestui an“, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day, organizată în parteneriat cu Orange Business Services, Voicu Oprean, CEO şi fondator al AROBS Transilvania Software. El a adăugat că deja se află în discuţii pentru realizarea unor proiecte-pilot în mai multe domenii - FMCG sau zona de comerţ stradal, inclusiv florării, precum şi pentru extinderea reţelei de parteneri.

„Avem deja o reţea de parteneri la nivel naţional pe care vrem să o extindem şi mai mult. Avem contacte cu multe firme care distribuie case de marcat de exemplu şi care sunt interesate de aceste interfaţări cu casele de marcat.“

Soluţia MonePOS are o componentă hardware – terminalul de plată, şi una software care permite integrări multiple cu alte sisteme IT.

„Este un terminal de tip POS pe care îl vedeţi în retailul tradiţional, doar că este aproximativ o treime ca dimensiune, iar surpriza este că este o treime şi ca preţ ceea ce permite o accesibilitate mult mai bună a soluţiei în piaţă şi accesibilitatea pentru minibusinessuri, start-up-uri sau zona de taximetrie unde pot fi foarte uşor folosite. Partea hardware - terminalul de plată pe care l-am făcut printr-un parteneriat cu o firmă taiwaneză, iar partea software care ne permite integrarea cu case de marcat, aparate de taximetrie sau orice alt sistem IT“, a explicat CEO-ul AROBS. Soluţia MonePOS le permite utilizatorilor să ia terminalul de plăţi oriunde, fiind legată de un cont de PFA sau de cont de companie prin intermediul băncii Transilvania, iar partea de conectivitate fiind asigurată prin intermediul operatorului telecom Orange cu SIM-uri de date 3G. 

Soluţia MonePOS dezvoltată de AROBS a fost implementată până acum în cadrul mai multor companii de taxi din Cluj-Napoca, acesta fiind primul oraş din România în care taximetrele au obligaţia să fie dotate cu echipamente şi soluţii de plată contactless, pentru a-şi putea continua activitatea.

„Clujul a fost unul dintre primele oraşe în care am implementat soluţia MonePOS. Începând cu luna aprilie, noi credem că deja toate taximetrele din Cluj vor avea soluţia de plată rapidă prin card“, a punctat el.

Cum funcţionează însă soluţia MonePOS pentru taximetrie? „Ce aducem noi în plus cu această soluţie este integrarea cu casa de marcat a taximetrului. Spre deosebire de alte soluţii din piaţă, noi am reuşit să facem astfel încât clientul să poată ieşi din taxi în mai puţin de 10 secunde. Am reuşit să rezolvăm problema de operativitate şi de integrare cu casele de marcat, dar şi cu o soluţie inovativă care prin scanarea unui cod QR permite salvarea chitanţei într-un format digital pentru cei care doresc să deconteze chitanţele de taxi“, a precizat Voicu Oprean, adăugând că plata poate fi făcută atât prin card fizic contactless, cât şi direct cu ceasuri inteligente sau smartphone-uri.

Soluţia MonePOS poate fi utilziată în baza unui abonament lunar, care în cazul companiilor de taxi şi taximetriştilor independenţi costă 45 lei.

Pentru alte industrii, cum ar fi cele ciclice, precum businessul de înghetaţă sau cel de turism – hotelurile şi restaurante de pe litoral spre exemplu, plata unui abonament lunar este mult mai avatajoasă în condiţiile în care afacerile din aceste domenii funcţionează doar şase luni pe an.

„Abonamentul lunar îi permite antreprenorului mic mult mai bine să îşi gestioneze cash-ul şi sistemul de plată prin prisma comisioanelor“, a subliniat Oprean.

Compania clujeană AROBS Transilvania Software are în plan să dezvolte în continuare produsul şi să adaugă o serie de funcţionalităţi noi.

„Avem în plan o extindere a soluţiei  - integrarea cu sistemele ERP ale clienţilor să se facă în mod nativ, şi o urmărire mult mai bună a fluxurilor de numerar, respectiv de plăţi prin carduri.“

Proiectul MonePOS a început în urmă cu circa trei ani prin discuţii incipiente cu toate băncile mari din România, a menţionat antreprenorul.

„Implementarea a durat mai mult decât am crezut. Deşi suntem firmă de software, lucrurile nu merg câteodată chiar aşa cum ne-am dori.“

AROBS a alocat până acum un buget de aproximativ 300.000 euro pentru dezvoltarea soluţiei MonePOS, iar în acest moment principalul obiectiv al companiei este recuperarea investiţiei.

„Deocamdată pentru noi primul pas este de a ne acoperi investiţia, de a vedea ce nevoi are piaţa. Ca orice alt business pe care îl demarăm în cadrul AROBS, ţinta este de peste câteva milioane. Primul obiectiv este să atingem primul milion, iar apoi să mergem mai departe cu această soluţie“, a spus Voicu Oprean.

În 2020 AROBS a avut o creştere a businessului de aproape 10% la nivel de grup şi mizează şi anul acesta pe un avans de două cifre.

“Pentru 2021 ne dorim să dublăm creşterea de anul trecut, deci ne-am stabilit un obiectiv de 20% creştere a cifrei de afaceri. Ne dorim ca şi piaţa să confirme acest lucru, dar primele două luni au arătat bine în acest sens.”

Doar afacerile companiei AROBS Transilvania s-au situat la 30 mil. euro anul trecut, iar pentru finalul lui 2021 ţinta este de atinge o cifră de afaceri de 35-36 milioane euro.

“Mai avem însă şi alte companii în grup, iar partea de consolidare va apărea în perioada următoare”, a conchis CEO-ul AROBS Transilvania.


Ce a mai declarat Voicu Oprean în cadrul emisiunii:

@ În 2020 am avut câteva surprize atât pozitive, cât şi negative, iar în zona pozitivă am avut campionul de creştere care a fost una dintre companiile achiziţionate în 2019 - cea care livrează soluţii de HR şi soluţii de payroll pentru managementul de personal. Având în vedere schimbările majore făcute în acea piaţă am avut o creştere de aprox. 30% a soluţiei de personal. Totodată, am avut creştere şi în zona online pentru că gestionăm câteva magazine online, care prin integrări cu diverse platforme au crescut şi ele. Iar a treia zonă de creştere a fost cea de mobilitate.

@ Mobilitatea a fost afectată destul de mult în primele luni ale anului trecut, doar că nevoia de control a firmelor şi a corporaţiilor a crescut în special în partea a doua a anului. Pe zona aceasta am reuşit să închidem anul trecut cu o creştere de doar o cifră, nu cea cu care ne-am obişnuit, însă semnalele din piaţă sunt bune.

@ Avem de asemenea în portofoliu un sistem de emitere de bilete de călătorie şi soluţii WiFi pe care le distribuim împreună cu Orange la regiile de transport local. Vorbesc de acele Wi-Fi-uri care sunt în autobuze şi care au nevoie de management - nu este ca Wi-Fi-ul din casă sau din companie, ci necesită un management diferit, iar prin parteneriatul cu Orange am reuşit să le gestionăm într-un mod eficient. 

 

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday