• Leu / EUR4.9457
  • Leu / GBP5.7676
  • Leu / USD4.6170
ZF 15 minute cu un antreprenor

15 minute cu un antreprenor. Lucia Costea, coproprietar Secom: La jumătatea anului am ajuns la afaceri de 15 mil. euro, iar planul e de 30 mil. euro în 2020. Suntem în grafic, chiar pe plus faţă de anul trecut

30.09.2020, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Secom, un business controlat de antreprenorii Lucia şi Andrei Costea, este specializat în importul şi distribuţia de suplimente alimentare, având totodată 13 magazine proprii la nivel naţional ♦ Anul trecut compania a ajuns la afaceri de 25,5 milioane euro, în creştere cu 21% faţă de 2018.

Lucia Costea, coproprietar Secom, spune că pandemia nu a avut un impact negativ asu­pra afacerilor companiei, dar în această perioadă a obser­vat o schimbare a comportamentului consu­matorilor, care au început să se orienteze mai mult către produsele destinate creşterii imunităţii.

„Ce observăm este o schimbare a comportamentului de consum, vedem o orientare mai intensă către zona de imu­nitate dat fiind că acum clientul îşi do­reşte prevenţie. Totuşi, schimbări consi­derabile nu sunt. Au fost iniţial anumite scăderi pe câteva dintre categoriile noastre de produse, dar ulterior lucrurile s-au echilibrat“, spune Lucia Costea, coproprietar Secom, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Antreprenoarea este de părere că încă de la înfiinţarea businessului lupta pe care a dus-o nu a fost cu ceilalţi jucători din industrie ci în sine cu consumatorul, care începe să se educe în ceea ce priveşte suplimentele alimentare. „Noi ne luptăm cu consumatorul, nu cu partenerii noştri. Spun acest lucru pentru că mă refer foarte mult la zona de educare, la a-l face să înţeleagă ce înseamnă un supliment ali­mentar, când să îl administrăm, la ce rezultate să ne aşteptăm. În trei zile nu putem avea o imunitate mai bună după ce am luat un supliment ali­mentar. Noi suntem în parteneriat cu marile lanţuri de farmacii care ne comer­cializează produsele, rolul nostru este să educăm con­sumatorul şi să oferim serviciul de con­sultanţă naturopată“, explică Lucia Costea.

Secom, un business controlat de antreprenorii Lucia şi Andrei Costea, este specializat în importul şi distribuţia de suplimente alimentare, având totodată 13 magazine proprii în 10 localităţi. Lucia Costea spune că ea a intrat în acest business la 21 de ani nu din dorinţa de a fi antreprenor, ci datorită unui context favorabil de la acea vreme. După o cercetare a pieţei internaţionale a suplimentelor alimentare, Lucia şi Andrei Costea au luat hotărârea de a paria pe un business în această industrie, care la vremea respectivă în România abia dacă exista.

„Piaţa de suplimente alimentare a evoluat enorm din 2004, momentul în care noi am intrat pe această piaţă, până acum.“

„Am fost prima companie care a avizat la Institutul de Bioresurse alimentare anumite îngrediente. Împreună cu autorităţile descopeream legislaţia şi am văzut cum se avizează aceste produse. Între timp piaţa s-a dezvoltat, consumatorul a devenit mai educat, ieşitul în afara ţării i-a facilitat accesul la aceste categorii de produse.“ În prezent, aceasta este o piaţă foarte fragmentată, sunt peste 150 de jucători în industrie, atât companii româneşti, cât şi străine, spune proprietara Secom.

În prezent, compania are în portofoliu circa 500 de produse distribuite pe trei categorii şi anume suplimente alimentare, cosmetice alimentare şi ceaiuri. Pe lângă cele 13 magazine pe care Secom le deţine, produsele companiei se găsesc şi în circa 8.000 de magazine ale partenerilor.

Pandemia nu a afectat vânzările companiei, astfel planurile de investiţii programate fiind în derulare. Singurele planuri amânate în această perioadă au fost cele legate de zona de marketing.

Compania Secom a încheiat anul trecut cu afaceri de 25,5 milioane euro, în creştere cu 21% faţă de 2018.

„În 2020 am ajuns la jumătatea anului la afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, iar planul nostru este de 30 de milioane de euro până la sfârşitul anului. Suntem în planul pe care ni l-am stabilit la început, suntem chiar pe plus faţă de anul trecut“, spune Lucia Costea.

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor