ZF 15 minute cu un antreprenor

15 minute cu un antreprenor. Un proiect ZF şi First Bank. Ion Codreanu, masterfrancizat Leonidas: Businessul nostru este în continuare unul szonier, dar nu mai suntem atât de dependenţi de încasările din perioada sărbătorilor. Reţeaua Leonidas a ajuns la un număr de 10 magazine, după ce o unitate a fost închisă în pandemie

05.10.2020, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Brandul Leonidas, furnizor oficial al Curţii Regale Belgiene, are doi masterfrancizaţi pe piaţa locală şi a fost adus în România în urmă cu 15 ani.

Ion Codreanu, masterfrancizat al brandului de ciocolată Leonidas, spune că spre deosebire de acum câţiva ani, piaţa de ciocolată din România s-a dezvoltat, astfel că, deşi este sezonier un ase­menea business, pon­derea încasărilor din perioada sărbătorilor nu mai este la fel de mare.

„În continuare este un business sezonier, dar nu mai suntem dependenţi aşa cum eram în primii ani de acti­vitate doar de sărbători. Cons­tatăm faptul că acum consumul de ciocolată premium este în creştere, lucrurile s-au mai echilibrat, astfel că perioada sărbătorilor reprezintă 60% din încasări, iar restul anului 40%“, explică Ion Codreanu, în ca­drul emisiunii ZF 15 minute cu un an­treprenor: Cum facem ca economia să func­ţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

El a intrat în businessul cu ciocolată în 2008, la începutul crizei financiare de la acea vreme, dar este de părere că a fost un mo­ment bun pentru că a avut multe de învăţat. Înainte de a intra în antreprenoriat, Ion Co­drea­nu a lucrat în cadrul unei companii multi­naţio­nale.

„Am luat lucrurile pas cu pas şi am încercat să văd ce oportunităţi sunt în piaţă. Am observat că segmentul acesta de ciocolată premium în România este subdezvoltat şi am zis că trebuie să existe la un moment dat şi un business care să vină cu un produs la un anumit standard pe piaţă, care să ajute şi să educe consumatorul“, spune Ion Codreanu.

În momentul în care antreprenorul a intrat în acest business, brandul Leonidas exista deja pe piaţa din România. Brandul Leonidas, furnizor oficial al Curţii Regale Belgiene, are doi masterfrancizaţi pe piaţa locală şi a fost adus în România în urmă cu 15 ani. Ion Codreanu explică faptul că experienţa lui în compania multinaţioanală în care a activat anterior i-a oferit o altfel de viziune asupra acestui business.

„Am decis să dezvoltăm într-un mod diferit această afacere în România (faţă de celălalt masterfrancizat - n.red.). Se fac 12 ani de când am dezvoltat brandul, am venit cu câteva elemente învăţate în compania unde am activat mai bine de cinci ani.“

„Am fost convins că atunci când ai un produs bun şi pui alături un serviciu pe măsură, lucrurile nu au cum să nu meargă“, explică Ion Codreanu.

Reţeaua Leonidas au ajuns la 10 magazine, după ce o unitate a fost închisă în perioada pandemiei, dar nu ca urmare a efectelor crizei. Contractul cu mallul în care acesta activa s-a încheiat în luna mai. Din cele 10 magazine, doar două sunt operate de Ion Codreanu şi anume cele din Bucureşti, restul fiind în sistem de franciză.

Dacă înainte de pandemie, focusul businessului era în zona de offline, acum atenţia a căzut foarte mult pe vânzările online.

În ultimii ani, antreprenorul a implementat conceptul Leonidas Chocolate & CafÈ, care integrează atât partea de ciocolaterie, cât şi de cafenea. Acest concept este inclus şi în unităţile de pe Calea Victoriei şi din zona Unirii din Capitală, dar şi în unităţile stradale din Cluj-Napoca şi din Timişoara.

Brandul Leonidas, furnizor oficial al Curţii Regale Belgiene, are doi master francizori pe piaţa locală. El a fost adus în România în urmă cu 15  ani prin compania MíB Business, controlată de Jolyon MíBei, ce a francizat ulterior alte trei magazine Leonidas în Craiova, Constanţa şi Bucureşti.

Anul trecut, afacerile pe magazinele proprii din Bucureşti, administrate de firma Conp D&G, s-au ridicat la 6,1 milioane lei şi un profit net de 877 mii lei, conform datelor Ministerului de Finanţe.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor