ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Adina Plopeanu, proprietara hotelului Privo din Târgu-Mureş: Ne uităm la Cluj pentru dezvoltări ulterioare, dar nu cred că este momentul oportun, având în vedere creşterea preţurilor şi problemele cu forţa de muncă

24.10.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Hotelul se concentrează mai mult pe turismul de business, având un grad de ocupare între 80% şi 100% în timpul săptămânii şi de doar 50% în timpul weekendurilor.

Adina Plopeanu, proprietara hotelului Privo din Târgu-Mureş, are pe lista următoarelor dezvoltări Clujul, însă proiectele de investiţii sunt amânate până când situaţia eco­no­mică locală nu se va mai stabiliza.

„Avem în vizor de ceva timp Clujul, dar perioada aceasta, cu atâtea creşteri financiare şi lipsa personalului, nu cred că este un moment oportun pentru investiţii, dar pe viitor Clujul este categoric pe listă“, spune Adina Plopeanu în  cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Antreprenoarea se uită de ceva vreme la Cluj ca destinaţie pentru noi investiţii. La începutul anului trecut, Adina Plopeanu spunea, în cadrul unui interviu acordat ZF, că va dezvolta un nou hotel în Cluj, iar bugetul estimat la acea vreme era de circa 13 milioane euro. Antre­pre­noarea a spus că terenul era achi­ziţionat, fiind în proces de proiectare, însă planul ar fi fost mai bine conturat până la finalul anului.

Ultimul an marcat de creşteri galopante ale preţurilor nu doar că a pus în aşteptare noile planuri, dar a afectat şi activitatea hotelieră.

„Ne confrutăm în continuare cu scumpiri, în fiecare zi ne vin scumpiri pe diferite categorii“, precizează ea.

Hotelul a mărit preţurile la începutul acestui an pentru serviciile de cazare, însă preţurile la restaurant urmează a fi scumpite.

„Nu am vrut să schimbăm în fiecare lună preţurile, am aşteptat să se stabilizeze preţurile ca să putem face o singură mărire.“

Hotelul Privo a fost deschis în urmă cu zece ani, după o investiţie de circa 7 milioane euro. Compania Privo In, care administrează unitatea de cazare, a avut anul trecut afaceri de 9,7 milioane lei, un nivel record al încasărilor pentru firmă, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

Privo este format dintr-un hotel cu design modern şi o vilă în stil art nouveau cu o istorie de peste un secol. Privo are în total 46 camere şi apartamente, 40 de camere fiind amplasate în cadrul hotelului, iar restul de şase în vila Csonka, care este o clădire art nouveau şi monument istoric.

Hotelul are 35 camere de 4 stele, pre­cum şi trei unităţi exclusive de 5 stele, ală­turi de două apartamente de 5 stele. Cele trei camere şi trei apartamente din Vila Csonka sunt clasificate la 4 stele. Acestora li se adaugă restaurantul de fine dining.

Hotelul se concentrează mai mult pe turismul de business, având un grad de ocupare între 80% şi 100% în timpul săptămânii şi un procent de doar 50% în timpul weekend-urilor. Mai mult, circa 40% dintre clienţi revin.

„Acum zece ani, aveam aşteptări mai mari de la partea de leisure, dar s-a adeverit că businessul predomină şi acum este tot la fel, nu s-a dezvoltat partea turistică şi, din păcate, nu este o cerere foarte mare pentru zona noastră“, spune Adina Plopeanu.

Antreprenoarea este de părere că, pe lângă legătura emoţională pe care o are faţă de Cluj, urmând cursurile Facultăţii de Business şi a Facultăţii de Turism din Cluj-Napoca, oraşul ardelean are nevoie de noi hoteluri, având în vedere puternica dezvoltare pe care a cunoscut-o în ultimul deceniu.

După ce a absolvit facultatea, Adina Plopeanu a fost coordonator de proiect la restaurarea Hotelului Germisara din Geoagiu-Băi. Apoi a urmat proiectul Privo. Adina Plopeanu este fiica lui Emil Morariu, acţionar al companiei Bere Mureş până la tranzacţia din 2008 cu Heineken în urma căreia a încasat 35 mil. euro pentru 25% din acţiunile producătorului de bere.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor