ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Adina Plopeanu, proprietarul hotelului Privo din Târgu-Mureş: Dezvoltăm un nou hotel Privo în Cluj, dar momentan suntem în faza de proiectare, este o investiţie de 13 mil. euro

01.02.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Hotelul de patru stele din Târgu-Mureş a avut anul trecut un grad de ocupare de 60%, lipsa evenimentelaor şi a turiştilor străini au fost compensate de creşterea cererii din partea turiştilor români.

Adina Plopeanu, proprietarul hotelului Privo din Târgu- Mureş, spune că are un proiect hotelier în dezvoltare în Cluj, însă pandemia a stopat pentru moment planurile. Investiţia în hotelul care va fi deschis în Cluj ajunge la circa 13 milioane euro şi se va adresa în principal publicului tânăr.

„Am achiziţionat terenul, dar acum suntem în proces de proiectare şi de căutare a unui finanţator. Este greu de spus când va fi gata, dar la finalul anului vom avea mai multe informaţii. Vom merge cu acelaşi brand, dar ideea e să fie un hotel mai mult dedicat tineretului“, spune Adina Plopeanu, proprietarul hotelului Privo, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Hotelul Privo a avut anul trecut un grad mediu de ocupare de 60%, însă lipsa străi­nilor şi restricţiile privind organizarea eve­nimentelor s-au resimţit asupra veniturilor. Cu toate acestea, cererea venită din partea turiştilor români a compensat scăderile de pe celelalte segmente. Dacă înainte de pandemie, hotelul era orientat doar către segmentul de business, în ultimii doi ani a crescut cererea pentru turismul de leisure.

„După diminuarea efectelor pan­de­miei, oamenii vor dori să călătorească în afara ţării, nu ne putem gândi că noi, cei din România, o să rămânem în top, dar sunt convinsă că lumea va dori să descopere în con­tinuare turismul românesc, sper să ră­mânem la acelaşi grad de ocupare“, explică proprietara hotelului din Târgu-Mureş.

Totodată, din cauza restricţiilor ce au vizat segmentul evenimentelor, restaurantul hotelului a înregistrat încasări mai mici faţă de anii de dinainte de pandemie, iar livrările nu au fost o opţiune având în vedere că specificul localului este de fine dining, care nu poate fi adaptat serviciilor de livrare. În pofida acestor scăderi, partea de cazare a compensat reducerea veniturilor raportată de restaurant, astfel încât încasările totale din 2021 s-au apropiat de nivelul din 2019.

Planurile de viitor ale antreprenoarei includ chiar dezvoltarea unui hotel în Bucureşti sau în Budapesta, unde Adina Plopeanu a identificat o lipsă privind hotelurile orientate către partea de design, însă aceste proiecte vor fi puse în aplicare în viitorul îndepărtat.

Complexul a fost deschis acum circa şapte ani, în urma unei investiţii de 7 milioane de euro.  Compania Privo In SRL, care operează complexul hotelier, a obţinut afaceri de circa 5 mil. euro în 2020, ultimul an pentru care există date publice, cu 37% mai mici decât în 2019.

Complexul este format dintr-un hotel cu design modern şi o vilă în stil art nouveau cu o istorie de peste un secol. Privo are în total 46 camere şi apartamente, 40 de camere fiind amplasate în cadrul hotelului, iar restul de şase în vila Csonka, care este o clădire art nouveau şi monument istoric.

Hotelul are 35 camere de 4 stele, pre­cum şi trei unităţi exclusive de 5 stele, ală­turi de două apartamente de 5 stele. Cele trei camere şi trei apartamente din Vila Csonka sunt clasificate la 4 stele. Acestora li se adaugă restaurantul de fine dining.

Antreprenoarea mai spune că în primii ani de funcţionare ai hotelului a primit diverse oferte pentru vânzarea Privo, însă ea nu are de gând să accepte o astfel de propunere. De asemenea, au existat solicitări şi pentru a trece unitatea de cazare sub un brand internaţional. „Eu am vrut să promovez Privo ca un brand şi am ales să rămânem aşa. Poate doar dacă aş lua-o iar de la început, aş accepta să închei o colaborare cu un lanţ hotelier, în primii ani de funcţionare ar fi mai uşor“, explică ea.

Adina Plopeanu a absolvit Facultatea de Business şi Facultatea de Turism din Cluj-Napoca, după care a fost coordonator de proiect la restaurarea Hotelului Germisara din Geoagiu-Băi. Apoi a urmat proiectul Privo. Adina Plopeanu este fiica lui Emil Morariu, acţionar al companiei Bere Mureş până la tranzacţia din 2008 cu Heineken în urma căreia a încasat 35 mil. euro pentru 25% din acţiunile producătorului de bere. El era acţionar alături de alţi patru antreprenori. La acea vreme a mai făcut obiectul tranzacţiei dintre compania mureşeană şi Heineken şi hotelul de patru stele Germisara din staţiunea Geoagiu-Băi, judeţul Hunedoara, cumpărat de Bere Mureş de la AVAS pentru 600.000 de euro în 2004. Ulterior acesta şi-a schimbat iar acţionariatul.

Adina Plopeanu mai deţine alături de soţul său, potrivit ultimelor date ZF, şi compania de construcţii Construct Mapcom, dar şi o clădire de birouri şi o hală industrială.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor