Înainte de pandemie, Cahm Europe realiza până la 200.000 de produse pe zi, dar acum lucrează la circa 30% din capacitatea de producţie.
Andrei Severin, cofondatorul Cahm Europe, producător român de cosmetice destinate hotelurilor, spune că impactul pandemiei asupra businessului său a fost unul destul de puternic în contextul în care a fost nevoit să disponibilizeze o parte dintre angajaţi ca urmare a scăderii cererii din partea industriei HoReCa.
„Din păcate, am fost nevoiţi să micşorăm numărul de oameni pe care îi avem în fabrică, să facem nişte disponibilizări pentru că nu reuşim să semnăm (contracte majore - n.red.) pe zona de retail, iar industria HoReCa este undeva la 15-20% din ce obişnuia să fie. Mai suntem undeva la 35 de oameni faţă de aproape 50 de angajaţi pe care îi aveam înainte de pandemie“, spune Andrei Severin, în cadrul emisiunii ZF
15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank. După ce industria de HoReCa a fost puternic lovită de pandemie, producătorul de cosmetice s-a reorientat către sectorul de retail, dar odată cu reorganizarea businessului a fost nevoie şi de o reorganizare a producţiei, care înainte producea cosmetice de cantităţi mici pentru hoteluri. În această perioadă, compania a achiziţionat un utilaj nou prin care a fost posibilă creşterea capacităţii de producţie până la o tonă de săpun solid pe oră.
„Motivul pentru care am făcut această investiţie a fost pentru a acoperi partea de retail pentru că aveam diverse solicitări din această piaţă. Anterior, focusul nostru era pe produsele hoteliere, produse de 15-20 de grame. Astfel, echipamentul nou este potrivit pentru articole precum săpunul solid de 150 de grame“, explică Andrei Severin.
Compania producătore de cosmetice a încheiat anul trecut cu afaceri de 16 milioane lei, plus 220%, şi un profit net de 2,4 milioane lei.
Materia primă pentru produsele cosmetice Cahm vine parţial de la furnizori locali, însă de bază este importul. Compania are relaţii comerciale cu parteneri furnizori din 17 ţări, iar exporturile se îndreaptă către 27 de state europene.
Printre brandurile sub care se distribuie produsele realizate de Cahm Europe, se numără Sense, Botanika, Frutylicious şi The Black. Compania are şi o gamă de produse sub brandul „Săpun de-ăla bun“, cu specific tradiţional românesc, vândut în special pe piaţa locală.
Afacerea Cahm Europe a fost fondată în 2009, iniţial Andrei Severin dorind să investească într-un hotel. După ce a analizat piaţa, a constatat că paleta de furnizori de produse cosmetice pentru hoteluri era redusă, astfel că a decis să se reprofileze. Înainte a începe să producă local, a importat produse de profil din China.
La un moment dat însă, a primit flacoanele goale, aşa că, într-o situaţie de criză, a decis să reorganizeze businessul.
Din grupul Cahm Europe mai fac parte firmele Balexim Com responsabilă de producţie, Sab Net, care se ocupă de importul de materii prime şi de distribuţia produselor şi Cahm Europe divizia activă pe partea de exporturi. Înainte de pandemie capacitatea de producţie ajungea chiar şi la 200.000 de produse fabricate pe zi.
În prezent fabrica lucrează la o capacitate de 30%.
Dintre clienţii companiei din Prahova fac parte hoteluri precum Ramada, Hilton, Best Western Bucovina, Sky Hotel Prahova, dar şi Airbnb. Producătorul lucrează, de asemenea, pe partea de săpun solid şi personalizări, cu farmaciile Catena, Maxifarma, Richter, Evofarm.
„În România suntem lideri de piaţă. Undeva la 40% dintre hotelurile din România folosesc produsele noastre. Suntem prezenţi şi în afară, dar sunt unul dintre clienţii noştri buni din ţările nordice, care avea 55 de hoteluri şi-a cerut falimentul“, spune cofondatorul Cahm Europe.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE