ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Christophe Weller, fondator al COS, furnizor de soluţii de amenajări: Prima parte a anului a avut un ritm lent, însă vedem o cerere în creştere din partea companiilor. Vor fi multe proiecte în această vară

13.07.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 28 milioane euro, în creştere cu 32% faţă de anul anterior, dintre care 15 mil. euro au venit din serviciile de amenajări şi design de interior, iar restul din vânzarea de mobilier.

Christophe Weller, fondator al COS, cel mai mare furnizor de soluţii de amenajări şi mobilier în principal pen­tru spaţii de birouri, spune că pri­ma par­te a anului a fost mai lentă din perspec­tiva noilor proiecte, însă se sim­te o reve­nire a cererii din partea com­pa­niilor pen­tru proiectele de amenajare.

„Vedem o revenire de circa una-două luni, care se traduce printr-un număr mai ma­re de proiecte. Vara aceasta va fi foar­te plină şi credem că vom fi ocu­paţi până la sfârşitul acestui an. Anti­cipez o creştere uşoară faţă de anul trecut pentru noi, dar vedem cum pia­ţa îşi revine“, spune  Christophe Weller în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Revenirea completă a pieţei de ame­najări pentru birouri va depinde însă şi de cum va evolua dezvoltarea imo­biliară a birourilor. Bucureştiul, unde a fost stopată eliberarea de auto­ri­zaţii de construire, Cluj-Napoca şi Timişoara au beneficiat de o dezvol­ta­re semnifi­cativă a clădirilor de birouri în ultimii ani, însă acum se observă o stagnare. Christophe Weller rămâne însă opti­mist pentru acest an.

Cele mai active sectoare din punc­tul de vedere al amenajărilor sunt sec­to­­rul bancar, IT, auto şi energie, atât în mod tradiţional pe plan local, cât şi în această perioadă. „Aceste sectoare au cele mai mul­te proiecte, nu vorbim doar de sedii ale com­paniilor, cât şi de filiale. Avem aceste sectoare, care au avut întotdea­una un succes destul de mare în România, au un număr mare de pro­iecte. Urmărim şi sectorul in­dus­trial, deşi e mai dez­voltat în ţările din re­gi­une, există câteva proiecte green­field pe plan local, care sunt în desfă­şu­rare şi sunt destul de interesante“, explică Christophe Weller.

COS este activ în segmentul solu­ţiilor complete de design şi amenajări interioare pentru segmentele de office (chiriaşi mari şi companii antrepreno­riale dinamice), industrial & logistic (a­menajări interioare în parcuri logis­tice şi industriale), hospitality, healthcare (interioare pentru clinici şi spitale) şi educaţional (unităţi de învăţământ).

Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 28 milioane euro, în creş­tere cu 32% faţă de anul anterior, dintre care 15 mil. euro au venit din serviciile de construcţii (amenajări şi design in­terior), în timp ce restul volumului este aferent vânzărilor de mobilier – atât mo­bilier standard, provenind de la fur­nizori internaţionali precum Steelcase sau mobilier personalizat, realizat de producători locali.

Antreprenorul îşi doreşte să dezvolte şi propria linie de producţie sau să dezvolte un parteneriat cu o fabrică locală.

„Ne uitam şi la fabricarea propriei a mobilierului la comandă. Căutăm partenerul potrivit în care să investim şi să putem realiza mobilier la comandă direct pentru clienţii noştri. Suntem deja în discuţii cu câţiva parteneri“, explică el.

Christophe Weller spune că echipa din cadrul firmei se poate ocupa de circa 50 de proiecte de amanajare la cheie într-un an, pe când numărul comenzilor de mobilă se ridică la circa 1.300 de comenzi.

În funcţie de complexitatea proiectului şi de suprafaţa aleasă, compania poate duce până la 15 proiecte în acelaşi timp.

COS are patru birouri în Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Iaşi, însă compania se uită şi la o expansiune în afara ţării.

„Chiar dacă nu avem un birouri în alte ţări, am avut proiecte din afară. Am lucrat la proiecte în Bulgaria, Slovaia, Republica Moldova. Ne dorim însă prezenţă fizică în afara ţării, cred că până anul viitor ar trebui să facem pasul într-o altă ţară, poate chiar două. Ne uităm la ţările din regiune, creşterea companiei cred că poate veni din această expansiune, însă ne concentrăm pe România“, mai spune el.

Showroom-ul din Cluj are un concept aparte, având o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi dintre care 90% reprezintă un spaţiu de co-working, destinat companiilor care nu au un spaţiu al lor.

În ultimul an, compania a avut proiecte pentru OMV Petrom, Citi Bank, MassMutual, Accenture, CMS Cameron McKenna, Amazon, Porsche Engineering, Cognizant, Dăruieşte Viaţă, lanţul hotelier Radisson Blu şi altele. COS este activ pe piaţa locală din 1998, activând iniţial sub denumirea de Corporate Office Solutions, fiind pionierul soluţiilor integrate de amenajare a spaţiilor interioare în România.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor