ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Dragoş Arnăutu, FAN Delivery: Sunt mulţi clienţi foarte grăbiţi. Avem un grad foarte mare de adopţie, peste aşteptări, pentru serviciul priority, prin care facem livrări rapide

08.08.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Platforma activează pe pieţele din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Braşov şi Craiova, însă are în plan extinderea şi către alte oraşe ale ţării.

Dragoş Arnăutu, CEO al FAN Delivery, o platformă de livrare rapidă parte din grupul FAN Courier, spune că tot mai mulţi oameni îşi do­resc să primească bunurile comandate cât mai rapid, iar dovadă pentru acest lucru stă gradul de adopţie peste aş­teptări pentru serviciul companiei nu­mit Priority. Acesta le oferă retaile­ri­lor posibilitatea de a livra produsul către clienţi în doar câteva ore.

Lansat la finalul anului trecut, serviciul Priority are un grad bun de adopţie, adaugă Dragoş Arnăutu, motiv pentru care atenţia companiei s-a îndreptat către dezvoltarea acestui segment în ultima perioadă.

„Dacă la marketplace trebuie să te înrolezi cu produsele la noi în apli­caţie, iar noi să le promovăm şi, mai departe, luăm un comision din fiecare comandă, la priority există contact (între FAN Delivery şi retailer – n.red.) doar la livrarea finală. Este pen­tru site-urile sau vânzătorii online care au clienţi foarte grăbiţi şi îşi doresc produsele într-o oră“, explică el, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

În cazurile în care au de ales, oamenii preferă o astfel de metodă de livrare în detrimentul livrării a doua zi, chiar dacă sunt mai ridicate costurile de transport decât în cazul unui serviciu clasic de curierat.

„Avem parteneri din toate dome­niile. Iniţial, am crezut că va exista cerere doar din partea businessurilor cu flori, a cofetăriilor sau a celor care vând cadouri, dar avem şi retaileri electro-IT, avem companii care îşi trimit corespondenţa cu noi, avem comercianţi de decoraţiuni, băuturi alcoolice şi altele“, spune el.

Livrarea se face în maximum două ore de la plasarea comenzii, FAN Delivery având circa 140 de livratori care deservesc toate zonele din Bucureşti şi o parte din judeţul Ilfov. Dragoş Arnăutu spune că limita teritorială este dată de centura Bucu­reştiului şi nu se fac livrări în afara acestei limite pentru că distanţele sunt prea lungi pentru a fi rentabile mo­mentan. Deşi serviciul este disponibil doar în Bucureşti, platforma activează şi în Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Braşov şi Craiova.

„Urmează să scalăm în toate oraşele din România. Gradul de adopţie este foarte mare, inclusiv la parteneri din HoReCa. Am rezistat până recent să nu introducem în aplicaţie restaurante, ne-am concentrat atenţia doar pe zona de retail. Totuşi, recent, am încheiat şi parteneriate cu restaurante“, precizează el.

Cererea este mare din partea restaurantelor pentru că mulţi operatori din piaţă au înţeles că dependenţa faţă de platformele de tip quick-commerce creşte, iar asta îi determină pe actorii din HoReCa să investească în propriul site şi în promovare, astfel încât clienţii să ajungă direct la ei şi să nu mai comande prin intermediari.

Odată cu livrările de mâncare, FAN Delivery a investit şi în achiziţionarea de biciclete, scutere şi maşini electrice.

Adopţia pentru tipul de livrare rapidă este mare, însă clienţii sunt în continuare atenţi la oferte şi reduceri de preţuri. Cu toate acestea, Dragoş Arnăutu estimează venituri duble faţă de 2022, când FAN Delivery Express, firma ce operează businessul, a raportat afaceri de 440.000 de lei şi pierderi de 4,8 mil. lei.

Platforma FAN Delivery, controlată de FAN Courier, cel mai mare jucător din piaţa de curierat, a fost lansată la finalul anului 2021 ca urmare a cererilor pe care FAN Courier le-a tot primit din partea clienţilor pentru un astfel de serviciu.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor