♦ Bugetul alocat de grupul City Grill pentru investiţii se ridică la circa 20 mil. euro în acest an, din care mai bine de jumătate va merge către renovarea a două hoteluri achiziţionate de companie ♦ City Grill a încheiat anul cu afaceri de 55 milioane euro, în creştere cu 22,2% faţă de anul anterior.
Dragoş Petrescu, fondatorul City Grill, unul dintre cei mai importanţi actori din industria de restaurante din România, investeşte într-un nou concept de ospitalitate şi anume food hall, model de business deja cunoscut în marile oraşe din Europa. Conceptul va aduce în acelaşi loc mai mulţi operatori de HoReCa specializaţi pe anumite segmente din piaţa de mâncare şi băuturi.
„Vor fi diverşi operatori HoReCa, fie că vorbim de cafenele de specialitate, de restaurante axate pe prepararea de burgeri, spaţii care vând îngheţată sau altceva. Nu va fi vorba de branduri aşezate, cu istorie, care deja operează multiple localuri, ci de campioni ai creativităţii. Să reuşeşti să îi pui într-un singur loc şi să creezi acest ecosistem, în care să combini mâncarea cu divertismentul, acesta cred că este conceptul viitorului“, spune Dragoş Petrescu, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Antreprenorul a vizitat mai multe astfel de concepte în Londra (Marea Britanie), Varşovia (Polonia) şi SUA şi este de părere că modelul ar putea funcţiona şi în Bucureşti. Dragoş Petrescu adaugă că în Varşovia există două astfel de food hall, însă piaţa de ospitalitate din capitala Poloniei este mult mai dezvoltată decât cea locală.
Un astfel de proiect a fost lansat acum câţiva ani în Bucureşti de către fondatorii grupului de restaurante Kane, e vorba de Mercato. De această dată este vorba de un proiect în aer liber ce aduna mai mulţi comercianţi din varii segmente din ospitalitate.
Antreprenorul se află în discuţii pentru deschiderea unui astfel de spaţiu în zona de nord a Capitalei, într-un complex de birouri.
„Există un proiect şi un plan pentru primul concept, care va fi disponibil în piaţă la sfârşitul acestui an“, spune Dragoş Petrescu.
Deschiderea acestui concept face parte dintr-un plan mai amplu de investiţii pe care antreprenorul şi l-a bugetat pentru perioada următoare. Grupul City Grill va adăuga în portofoliu încă două hoteluri, ce vor fi amplasate în Corbeanca şi în centrul istoric din Bucureşti. În 2022, compania a inagurat primul hotel din portofoliu, care se află lângă Hanul Berarilor din centrul Capitalei. Al doilea a urmat în 2023. Antreprenorul consideră că este o perioadă bună pentru a investi în domeniul hotelier.
„Sunt oportunităţi în piaţă pentru a cumpăra proiecte - hoteluri şi restaurante. Nu toţi jucătorii din HoReCa s-au descurcat bine anul trecut, iar pe fondul temerilor legate de război, sunt mulţi antreprenori care doresc să facă exit. Totuşi, oraşele importante din ţară evoluează bine, oameniii îşi doresc un produs nou de HoReCa şi există foarte mult loc pentru operatorii care aleg să se transforme, astfel încât să îşi poate atrage clientelă, mai ales din zona generaţiei Z“, spune Dragoş Petrescu.
Despre redeschiderea restaurantului Cerbul Carpatin din Braşov, pe care City Grill l-a achiziţionat în urmă cu câţiva ani, Dragoş Petrescu spune că mai durează până va fi finalizat proiectul.
„Vrem să fim conformi cu procedurile legate de ISU, iar asta durează. Au trecut vremurile în care îţi deschideai un restaurant în patru luni, azi este mai dificil. Durează obţinerea autorizaţiilor de funcţionare şi alte elemente undeva spre un an, mai stăm acolo până deschidem“, explică el.
Un alt proiect de investiţii al grupului vizează restaurantele City Grill, pe care antreprenorul vrea să le „întinerească“, pentru a se îndrepta către nevoile şi dorinţele generaţiei Z. Dragoş Petrescu se află în discuţii şi pentru noi deschideri de localuri în Bucureşti sau Cluj.
Bugetul alocat de grup pentru investiţii se ridică la circa 20 mil. euro, din care mai bine de jumătate va merge către renovarea şi punerea în funcţiune a celor două hoteluri din Bucureşti şi Corbeanca.
Anul 2023, spune antreprenorul, a fost foarte bun pentru businessul City Grill şi a adus venituri record pentru lanţul de restaurante, înregistrând venituri de 55 milioane euro. Cu un an în urmă, grupul a obţinut afaceri de 45 mil. euro. Cu toate că anul trecut a fost marcat de o scădere a puterii de cumpărare ca urmare a presiunii inflaţioniste, oamenii au continuat să iasă în oraş.
Dragoş Petrescu spune că, în perioade dificile din punct de vedere economic, românii nu mai taie bugetele pentru vacanţe şi ieşiri în oraş.
Pentru anul acesta, antreprenorul şi-a bugetat o creştere de 10% a veniturilor, dar se aşteaptă să nu fie un an lipsit de provocări.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE