ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare? Mirela Bucovicean, fondatoarea Molecule F: O să vină un an şi mai dificil, anticipez că anul 2021 va fi foarte greu de dus, atât din punct de vedere financiar, cât şi psihic

26.10.2020, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Molecule F este o platformă dedicată exclusiv designerilor români care a fost înfiinţată în urmă cu aproape zece ani Platforma de fashion a început cu 10 designeri listaţi, iar în momentul de faţă a ajuns la 100 de designeri prezenţi pe Molecule F.

Mirela Bucovicean, fonda­toa­rea Molecule F, este de părere că anul viitor va fi mult mai dificil faţă de anul acesta, din perspectiva faptului că în 2021 efectele pandemiei se vor resimţi mai mult faţă de anul acesta.

Anul vii­tor va reprezenta o provocare atât pen­­tru businessuri, cât şi pentru oameni.

„O să vină un an şi mai dificil, anticipez că va fi foarte greu de dus atât din punct de vedere financiar, cât şi emo­­ţional şi psi­ho­­logic, o să mai pierdem nişte businessuri pe drum, nişte oa­meni, din pă­cate a­ces­ta este mer­sul. Chiar dacă este mai scump pro­du­sul ro­mâ­nesc, trebuie să ne gândim că este a­portul pe care noi îl aducem ţării noastre“, spune Mirela Bu­co­vicean, fondatoarea Molecule F, în ca­drul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum fa­cem ca economia să func­ţioneze în conti­nua­re?, un proiect ZF şi First Bank.

Antreprenoarea spu­ne că industria în care activează şi anume industria modei a fost destul de afectată de pandemia, pentru că moda şi ceea ce derivă din aceasta nu reprezintă o necesitate pentru consu­matorii, ceea ce s-a tradus prin vânzări mai mici ale celor care lucrează în acest sector.

Totodată, Mirela Bucoviceanu este de părere că moda ar trebui să devină o necesitate pentru oameni.

„Moda se transformă pentru că mereu va fi o reflecţie a unei situaţii sociale, întotdeauna în criză partea de produse luxury va scădea din consum pentru că nu mai are sens să cheltuim atâţia bani pe produse care sunt aspiraţionale“, explică fondatoarea platformei de fashion.

Încă de la izbucnirea crizei pan­demice, designerii români s-au adaptat contextului şi au scos colecţii noi dedicate situaţiei actuale venind cu piese vesti­men­tare precum pijamale din mătase sau to­puri cu guler foar­te înalt.

Totuşi, in­dustria modei din Ro­mânia s-a schim­bat semni­ficativ în ultimii zece ani, astfel că au apă­rut din ce în ce mai mulţi de­signeri, dar şi consu­matorii au înce­put să apre­cie­ze mai mult crea­ţiile autoh­tone.

„Pe vremea res­pec­tivă desig­­nerul ro­mân avea încă statutul de cro­itor la care te duceai cu o poză şi îl rugai să îţi facă haina respectivă. Între timp cu ajutorul tuturor celor care au sesizat ta­lentul designerilor noştri şi l-au a­preciat, am contribuit cu toţii la sta­bi­lizarea designerilor români la adevărata lor valoare“, spune Mirela Bucovicean.

Molecule F este o platformă de­dicată exclusiv designerilor români care a fost înfiinţată în urmă cu zece ani.

Mirela Bucovicean spune că în momentul în care a înfiinţat această platformă nu şi-a dorit doar un magazin online, ci a vrut să adune cei mai buni designeri din România, astfel încât să le fie apreciată munca.

În 2010, când a început povestea Molecule F, designerii români nu aveau foarte multă vizibilitate, fiind prezenţi doar la câteva târguri ocazionale care nu erau foarte cunoscute.

„Noi am plecat la drum cu 10 designeri, am vrut să avem cei mai buni designeri la momentul respectiv. Noi ne-am lansat în aprilie 2010, iar acum avem circa 100 de designeri şi avem doar atâţia pentru că am vrut să păstrez o selecţie a designerilor, ne uităm să vedem dacă există o amprentă creativă în fiecare colecţie, dacă sunt suficient de serioşi şi dacă pot livra ceea ce promit. Avem mai multe criterii, nu luăm pe toată lumea care ne trimite e-mail şi ne spune că vrea să colaborăm“, spune Mirela Bucovicean.

Antreprenoarea spune că pe viitor nu exclude o colaborare cu designerii pe care i-a refuzat, pe care îi urmăreşte în mod constant pentru a vedea evoluţia lor. În momentul în care persoanele care i-au propus să colaboreze au ajuns la nivelul unui designer, după cum spune Mirela Bucovicean, atunci sunt acceptaţi pe platformă şi începe o colaborare.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor