Laura Sardescu, cofondatoare a Neakaisa.ro, magazin online specializat în comercializarea de obiecte sanitare, spune că unul dintre efectele pandemiei, eveniment care a accelerat digitalizarea companiilor şi a determinat trecerea acestora şi în mediul online, este creşterea costurilor de marketing odată cu o tot mai mare competiţie în virtual.
„Sunt multe businessuri care au intrat în online (în ultimii ani - n.red.), iar concurenţa a crescut, dar asta este un lucru bun. Cu cât online-ul se dezvoltă mai mult, cu atât serviciile care se adresează clienţilor sunt din ce în ce mai bune. Dacă nu ai concurenţă, nu înveţi să fii bun. Această concurenţă se traduce însă şi în nişte costuri foarte ridicate de marketing, care afectează şi retailerii vechi, dar care îi dezarmează pe cei noi, care abia îşi lansează un magazin online. Ei se lovesc direct de nişte costuri foarte mari de marketing“, spune Laura Sardescu în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Businessul Neakaisa.ro a pornit la drum în urmă cu aproape un deceniu, însă comercializarea de obiecte sanitare pentru baie a venit ulterior deschiderii, la câţiva ani.
„Nu credeam că o să ajungem aici, nu îmi imaginam că o să ajungem să creştem atât şi că o să fim un magazin online de obiecte sanitare. Noi am început cu totul diferit“, explică ea.
Businessul a fost lansat în 2014 de Laura şi Vlad Sardescu după ce ei au terminat facultatea, iar în încercarea de a-şi căuta joburi potrivite, au realizat că deschiderea unui business ar putea să fie o activitate adecvată lor. Investiţia iniţială în business s-a ridicat la circa 18.000 de euro. Neakaisa.ro vindea iniţial scule, unelte şi diverse produse din segmentul de bricolaj, fiind o alternativă online, la acea vreme, a magazinelor fizice de profil. În 2017, retailerul a făcut trecerea de la un magazin virtual de bricolaj către comercializarea de obiecte sanitare.
„În 2016, la insistenţele unui furnizor de la momentul respectiv, am început să urcăm pe site nişte produse pentru amenajarea băii. Ne-am îndrăgostit de domeniu, ne plăcea foarte mult combinaţia între tehnologic, practic şi design, pe când la scule nu era aceeaşi afinitate. Ne-a plăcut şi cum prezentam produsele, începuserăm să le facem poveşti. Ne-a plăcut atât de mult, încât spre final de 2017 am pivotat complet“, povesteşte ea.
Retailerul a încheiat anul trecut cu afaceri de 5,7 milioane euro, ceea ce înseamnă o creştere de 20% a veniturilor faţă de 2021. Anul acesta, businessul a trecut şi în zona de offline, prin lansarea primului showroom fizic, unde oamenii pot primi consultanţă, pot alege produse şi plasa comenzi. Nu este un spaţiu cu vânzare.
Pe viitor, Laura Sardescu spune că ia în calcul şi deschiderea unui alt showroom, de data aceasta în afara Bucureştiului, însă sub acelaşi concept.
„Noi suntem retaileri online şi încercăm să penetrăm piaţa de offline, dar retailul tradiţional este un cu totul alt domeniu de activitate, în care nu cred că suntem pregătiţi să intrăm într-un viitor apropiat (cu magazine clasice, cu vânzare - n.red.)“, spune ea.
Magazinul online numără 15.000 de produse de la 40 de branduri, însă antreprenorii au început să diversifice gama prin listarea unor categorii noi de obiecte care vin în completarea amenajării băii precum tapet sau corpuri de iluminat. Laura Sardescu spune că încearcă astfel trecerea şi către alte camere ale casei.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE