• Leu / EUR4.9297
  • Leu / GBP5.7419
  • Leu / USD4.6851
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Patrick Ciorcilă, investitor, Radisson Blu Cluj: Pentru anul viitor ne aşteptăm la un grad mediu de ocupare al hotelului de 70%. Un hotel sub un brand internaţional atrage mult mai uşor clienţii faţă de un hotel individual

27.09.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Hotelul Radisson Blu Cluj este prima unitate de cinci stele sub un brand internaţional din Cluj, iar investiţia totală a ajuns la circa 26 mil. euro Clădirea în care activează Radisson Blu Cluj este fostul hotel Sport, care a trecut printr-un amplu proces de renovare.

Patrick Ciorcilă, investitor al Radisson Blu Cluj, spune că se aşteaptă la un grad mediu de ocupare de 70% pentru anul viitor, deşi nivelul ideal pentru un hotel este de 80%, un astfel de grad ar fi greu de atins având în vedere că turismul din oraşul Cluj-Napoca are o anumită sezonalitate. „Anul acesta nu putem vorbi de un grad de ocupare coerent pentru că am deschis la mijlocul anului, în primele două luni am fost în proces de soft opening, dar anul viitor avem un target de peste 70%, însă un target ideal pentru un hotel este către 80%, dar e foarte greu pentru că nu este un oraş turistic precum sunt cele din vestul Europei“, spune Patrick Ciorcilă, în cadrul emisiunii ZF 15 mi­nu­te cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Hotelul Radisson Blu a fost deschis în primă fază în luna iunie pentru turiştii care au participat la evenimentul sportiv Sport Festival, dar şi alte evenimente care au avut loc în acea perioadă. Soft-opening-ul, spune Patrick Ciorcilă, a ajutat la stabilirea ultimelor detalii pentru deschiderea oficială.

„A fost un proces foarte bun pentru noi de a vedea cum ne descurcăm la început, de a testa personalul, de a testa feedback-ul clienţilor, începând cu luna iulie am deschis hotelul public. A fost Untold, noi fiind singurul hotel tematic din cadrul festivalului“, spune el.

Hotelul Radisson Blu din Cluj este de fapt fostul hotel de două stele Sport, care a trecut printr-un proces de renovare pentru a putea fi transformat într-un hotel de cinci stele. Patrick Ciorcilă spune că din momentul achiziţiei clădirii şi până la deschiderea actualului hotel a durat circa şase ani, iar investiţia totală s-a ridicat la 26 milioane euro, peste aşteptările iniţiale.

Investiţia într-un hotel a pornit de la potenţialul pe care îl are oraşul pe partea de turism, în special în zona de corporate. Cluj-Napoca, al doilea pol de business al ţării, după numărul de firme prezente, are o capacitate de cazare de 12.000 de locuri în unităţile turistice, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică.

„Oraşul nostru s-a dezvoltat mult şi are o popularitate mare chiar şi în afara ţării, mai ales că este un hub pentru firmele de IT, sunt multe firme globale. Oraşul e într-o continuă dezvoltare şi merita un hotel de brand, datorită poziţiei, în mijlocul parcului între stadion şi sala polivalentă, la 2-3 minute de centrul oraşului, un astfel de loc merita o investiţie pe măsură, de aceea am ales să colaborăm cu un brand de nivelul Radisson. Un hotel sub un brand internaţional atrage mult mai usor clienţii faţă de un hotel individual“, explică el.

Proiectul este dezvoltat de Winners Park Invest, companie controlată indirect de Horia Ciorcilă, preşedintele Băncii Transilvania. Dezvoltatorul a cumpărat în toamna anului 2018, de la SIF Moldova, hotelul Sport din Cluj, într-o tranzacţie care s-a ridicat la 5,6 milioane euro.

Radisson Blu Hotel Cluj-Napoca are 149 de camere de diverse tipuri, de la camere standard şi superioare până la apartamente şi zone VIP. A fost dezvoltat un mix de şase tipuri de camere, tocmai pentru a răspunde diverselor aşteptări din partea oaspeţilor, fie că e vorba de clienţi individuali, de business sau familii cu copii. De asemenea, hotelul are un restaurant, o terasă şi un bar, iar pentru evenimente sunt disponibile mai multe săli de meeting şi o sală de tip ballroom, cu o capacitate de 300 de persoane. în prezent, numărl angajaţilor este de 80 de persoane, însă Patrick Ciorcilă spune că planul este de a mări echipa până  la 120 de persoane.

Preţurile pentru o noapte de cazare diferă în funcţie de cererea, perioadă, dar şi de preţurile practicate de către competitori, iar costul pentru o naopte de cazare este stabilit d eun sistem care analizează toţi aceşti factori. Cu toate acestea, media pentru o noapte de cazare este de circa 100 euro.

Patrick Ciorcilă spune că momentan focusul cade pe hotelul Radisson Blu, însă pe viitor nu exclude noi investiţii. Compania care a dezvoltat hotelul din Cluj-Napoca face parte din Winners Holding, controlat de familia Ciorcilă, care dezvoltă mai multe proiecte în zona imobiliară, tehnologie sau evenimente.

Patrick Ciorcilă este şi cofondatorul Sports Festival, care a organizat Transylvania Open şi Winners Open la Cluj. între 8 şi 16 octombrie va avea loc a doua ediţie a turneului de tenis WTA250 Transylvania Open, organizat la Cluj-Napoca, iar evenimentul sportiv este difuzat în peste 150 de ţări pe platforme precum Amazon, Sky Sports şi ESPN.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor