ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Fondatorii Shoteria, primul bar de shoturi deschis local, au dezvoltat businessul pe segmentul de evenimente, dar au inaugurat şi un restaurant şi un magazin specializat

09.11.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Shoteria a fost inaugurat în 2015, barul fiind amplasat în Centrul Vechi al Capitalei.

Fondatorii Shoteria, primul bar de shoturi deschis în România în urmă cu circa opt ani, au în plan extinderea portofoliului de afaceri cu un salon de evenimente în centrul Bucureştiului, în zona Piaţa Victoriei.

De la un bar în Centrul Vechi al Capitalei, grupul ce administrează Shoteria a ajuns să cuprindă şi activi­tăţi în zona evenimentelor, dar şi un restaurant şi, în curând, un magazin specializat.

Planurile de extindere ale businessului au venit odată cu scăde­rea traficului din Centrul Vechi, care a ajuns să fie astăzi la jumătate faţă de nivelul din 2015, spune Vlad Hâncu, acţionarul afacerii. „Anul nostru de debut, 2015, era încă un an bun pentru Centrul Vechi, cred că se mişcau undeva la 50.000 de persoane în cursul unui weekend prin faţa localului nostru. Conceptul a funcţionat foarte bine. Acum, traficul a scăzut spre jumătate.“

Proprietarii businessului au luat în calcul deschiderea unor noi unităţi, însă nu există alte zone în Bucureşti sau în alte oraşe din ţară cu la fel de mult trafic precum Centrul Vechi, astfel că modelul nu s-a putut replica.

În aceste condiţii, dezvoltarea businessului s-a concentrat pe noi segmente.

„Shoteria nu mai e doar un bar. Am reuşit să ieşim cu succes din unitatea noastră cu segmentul de evenimente. Am dorit să ducem efervescenţa noastră şi în evenimente private, vorbim de evenimente de familie, evenimente corporate, dar şi festivaluri. Cred că suntem în al şaselea an de când facem acest lucru“, explică el.

Doar anul acesta, Shoteria a luat parte la peste 200 de evenimente, unde grupul s-a ocupat de tot ce înseamnă logistica şi managementul unui bar.

Mai mult, antreprenorii au deschis un restaurant, numit Via Shoteria, amplasat în zona Rosetti din Bucureşti. Un alt segment pe care Shoteria vrea să îl atace este cel al magazinelor specializate, fondatorii businessului dorind să inaugureze o astfel de unitate în zona Floreasca, unde se va afla şi un restaurant adiacent. Pentru un al doilea magazin, este vizat proiectul imobiliar Cosmopolis, dar asta în 2024. Anul următor, businessul se va extinde şi cu un spaţiu de evenimente în zona centrală a Bucureştiului.

„Este o cerere foarte mare pentru evenimente în Bucureşti, în sensul acesta ne-am gândit şi am identificat această posibilitate de a lansa un salon în Victoriei. Deşi vor funcţiona în continuare şi spaţiile din afara Bucureştiului, totuşi centrul este centru, iar pentru zona corporate şi pentru alte tipuri de evenimente este cererea mare“, spune Vlad Hâncu. El e antreprenor de circa două decenii, primii paşi fiind făcuţi în domeniul turismului. Când avea 26 de ani, el s-a alăturat businessului familiei în industria vinului, unde a activat timp de şapte ani. A făcut exit şi a dezvoltat Shoteria.

“Shoteria a funcţionat din prima oră. Cred că am atins în prima lună de activitate undeva la 80-90% din volumul maxim de băuturi pe care l-am vândut şi ulterior.“

Astăzi, barul mai reprezintă circa 20% din business, restul fiind împărţit între celelalte segmente. Compania Shoteria Bar a avut afaceri de 6,4 mil. lei anul trecut, plus 24%. Acţionarii businessului au însă mult mai multe companii diferite, multe însă nou înfiinţate.

Una dintre ele, mai veche, este cea prin care ei voiau să opereze o eventuală extindere dincolo de graniţe.

“Pe noi, pandemia ne-a prins pe 6 martie la Budapesta. Deja dădusem avansul pentru un spaţiu într-o zonă la fel de bună precum Centrul Vechi al Bucureştiului, doar că cu mult mai mult trafic. În Budapesta, când am studiat cifrele, asta înainte de pandemie, oraşul avea 10 milioane de vizitatori, iar Bucureştiul avea 1 milion.“

Deşi spune că ar avea posibilitatea de a restarta acest proiect, Vlad Hâncu e de părere că acum nu e momentul pentru că grupul s-a extins local în mult mai multe sfere de activitate. Dar asta momentan.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor