♦ Compania a investit circa 1,5 milioane de euro în achiziţia unui imobil destinat producţiei, ceea ce îi permite să îşi crească capacitatea proprie de fabricaţie. Unitatea va începe să producă în luna ianuarie a anului următor.
Vitamix, un retailer autohton de suplimente naturale, alimente sănătoase şi cosmetice, şi-a extins reţeaua cu 13 magazine în acest an şi a ajuns astfel la un total de 62 de unităţi proprii. În 2023, compania a investit atât în extinderea reţelei de magazine, cât şi în zona de producţie şi logistică.
„Ne-am concentrat atenţia pe dezvoltarea tuturor căilor posibile şi considerăm că strategia noastră a avut rezultate. Am deschis magazine noi, am început şi aproape am finalizat o hală de producţie ce cuprinde şi o zonă de birouri. Am demarat linii noi de produse cosmetice şi am dezvoltat gama de suplimente alimentare“, spune Zsuzsanna Benedekt, cofondator, Vitamix, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Mare parte din magazinele Vitamix se află în centre comerciale, mai ales în oraşele mai mici. Deşi a ajuns la peste 60 de unităţi, Zsuzsanna Benedekt spune că mai există loc de dezvoltare.
„Loc de dezvoltare există, mai sunt oraşe în care nu suntem prezenţi. Totuşi, am făcut investiţii importante în ultimii doi ani, trebuie să avem şi acest lucru în vedere. Vom vedea şi situaţia cash-flow-ului anul viitor şi, în funcţie de acest lucru, vom decide expansiunea ulterioară“, explică ea.
Compania a investit circa 1,5 milioane euro în achiziţia unui imobil destinat producţiei, ceea ce îi permite să îşi crească capacitatea proprie de fabricaţie.
Unitatea va începe să producă în luna ianuarie a anului următor.
„Ne putem creşte gama proprie în magazine, de fapt putem să o dublăm. Şi până acum am avut activităţi de producţie, ambalare şi logistică, doar că aveam închiriat spaţiul unde activa fabrica. Acum am investit noi pentru că aveam oricum cheltuieli cu chiria“, precizează ea.
Anul acesta a fost unul bun pentru businessul Vitamix, iar antreprenoarea se aşteaptă la venituri cu 30% mai mari faţă de 2022, când vânzările au fost de circa 54 de milioane de lei (11 mil. euro).
În ultimii ani, oamenii au pus tot mai mult accent pe sănătate, motiv pentru care antreprenoarea spune că vrea să dezvolte noi articole pentru a satisface nevoile din piaţă. Recent, Vitamix a dezvoltat o linie de produse sportive, fiind o categorie tot mai populară în rândul tinerilor.
„Aş fi spus acum cinci ani că doamnele între 30 şi 60 de ani reprezentau 50% din clienţii noştri. Mai nou, în centrele comerciale sunt foarte mulţi tineri care îşi fac cumpărăturile. Şi ei au devenit clienţii noştri“, spune Zsuzsanna Benedekt.
În 2018, reţeaua Vitamix număra 22 de unităţi proprii, din datele transmise la acea vreme de acţionarul companiei. Afacerile Vitamix ajungeau în 2018 la aproape 20 mil. lei. Cinci ani mai târziu, în 2023, reţeaua de magazine a depăşit 60 de unităţi, ceea ce reprezintă o triplare. Creşterea a venit atât din deschideri proprii, cât şi din achiziţii. În 2018, Vitamix achiziţiona un brand local din piaţa de magazine naturiste din zona Dobrogei, iar în 2021 a mai cumpărat un jucător în vestul ţării.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE