ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Cristian Pandel, Christian Tour: Am întâlnit români peste tot pe glob, au un apetit pentru călătorii pe care l-am văzut poate doar la nemţi

11.04.2024, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Circa 500.000 de turişti au ales pachetele oferite de grupul Christian Tour pentru a merge în vacanţă în 2023.

Dorinţa românilor de a călători creşte de la an la an, astfel că apetitul pentru vacanţe se vede şi în rezervările făcute de aceştia pentru vizitele în afara ţării. Un apetit la fel de crescut pentru călătorii mai au doar nemţii, spune Cristian Pandel, fondatorul turoperatorului Christian Tour.

„Am întâlnit români peste tot pe glob. Românii călătoresc şi au un apetit pentru călătorii pe care l-am văzut poate doar la nemţi. Oamenii merg pe toate continentele şi în toate tipurile de programe găseşti români“, spune Cristian Pandel, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Anul 2023 a fost cel mai bun pentru piaţa locală de turism, depăşind rezultatele din perioada de dinainte de pandemie. Spre exemplu, circa 500.000 de persoane au ales pachetele oferite de grupul Christian Tour pentru a merge în vacanţă în 2023. Iar pentru anul acesta, Cristian Pandel se aşteaptă la o creştere.

„În primul trimestru din 2024 am înregistrat o creştere de 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Nu cred că doar noi avem o creştere, cred că piaţa înregistrează un avans. România este în cea mai bună perioadă a ei din punct de vedere economic“, adaugă el.

Pentru sezonul estival din acest an, oamenii au început să îşi rezerve vacanţele încă din luna noiembrie a anului trecut. Destinaţiile preferate rămân cele tradiţionale, anume Turcia şi Grecia, însă există o cerere în creştere pentru Portugalia, Spania şi Tunisia.

Cristian Pandel mizează pe Tunisia în acest an, aşteptând o creştere importantă a cererii pe această destinaţie.

„Tunisia este în trend şi este foarte căutată datorită preţului foarte bun. Tunisia a rămas ca şi nivel de preţ una dintre cele mai atractive destinaţii, este la Marea Mediterană şi este destul de europenizată. Tunisia va creşte foarte mult în următorii ani“, este el de părere.

Antreprenorul îşi doreşte diversificarea portofoliului de destinaţii. Dacă în timpul pandemiei agenţiile de turism au mizat pe destinaţiile exotice, oferta către astfel de locuri a scăzut, la fel şi cererea.

„Încă din timpul pandemiei, am început să facem curse long haul. Totuşi, piaţa nu este pregătită pentru astfel de zboruri tot timpul anului. Am avut curse către Zanzibar, Maldive, Kenya. Există zboruri care se fac, dar piaţa nu este încă pregătită pentru o capacitate foarte mare. Un zbor long haul ar trebui să aibă 300-

400 locuri ca să aibă sens economic. Astfel, pe destinaţiile foarte lungi e mai bine să folosim conexiunile de pe cursele regulate“, adaugă Cristian Pandel.

Din grupul Christian Tour face parte şi AnimaWings, o companie de aviaţie înfiinţată în pandemie, care a avut în acţionariat şi Aegean Airlines. De la începutul acestui an, Anima Wings este deţinută în totalitate de Christian Tour. Antreprenorul are în plan să dezvolte compania aeriană şi să aibă, pe lângă chartele pe care le operează acum pentru Christian Tour, şi curse regulate.

Cristian Pandel spune că operatorul aerian îşi va creşte flota cu 12 aeronave Airbus în următorul an, în prezent, având doar două avioane.

„AnimaWings va începe să zboare începând din toamnă către toate oraşele României. Vom uni Capitala cu regiunile istorice ale ţării. Vom începe să operăm şi către capitalele europene şi acest lucru va schimba dinamica şi accesul turiştilor la preţuri mai bune“, spune el.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor