ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Denisa Ştefan, RoseHome: Primele patru luni din acest an au fost foarte bune, dar începând cu luna mai am simţit o contracţie. E un trend general pe piaţa din Europa

22.08.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

RoseHome, fondată de Cătălin şi Denisa Ştefan, este o companie de import şi distribuţie directă de veselă, pahare, tacâmuri şi vase de prezentare pentru HoReCa.

Contracţia consumului, într-o perioadă cu inflaţie record şi cu bani mai scumpi, se resimte, începând cu această primăvară, şi în piaţa furnizorilor de restaurante şi hoteluri. Denisa Ştefan, fondator RoseHome, un importator şi distribuitor de veselă, pahare, tacâmuri şi vase de prezentare pentru HoReCa, a observat o contracţie a consumului, însă afirmă că nu este o tendinţă doar la nivel local, ci este o direcţie de mers şi pe piaţa din Europa, conform concluziilor sale în urma discuţiilor avute cu partenerii din alte ţări.

„Ianuarie şi februarie sunt luni foarte slabe pentru comerţ, dar pentru noi au fost luni cu o cifră de afaceri ridicată. Trendul a continuat în martie şi aprilie, dar din luna mai am simţit o contracţie, iar mai era cea mai bună lună din an în mod normal. Am dis­cu­tat şi cu partenerii din Europa şi mi-au zis acelaşi lucru, începând cu luna mai s-a simţit o contracţie“, spune Denisa Ştefan, în cadrul emisiunii ZF 15 mi­nute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Antreprenoarea şi-a bugetat pentru acest an un avans de 30% al afacerilor, însă creşterea lentă din ultimele luni a determinat-o să revizuiască cifrele. RoseHome înregistrează un plus al vânzărilor de 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar până la sfârşitul lui 2023 este aşteptată o creştere totală de 20% faţă de veniturile din 2022. Anul trecut, compania a avut încasări de 6,3 milioane lei, în creştere faţă de anul anterior, când cifra de afaceri a fost de 4,6 milioane lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

RoseHome activează pe piaţă din 2013 şi iniţial a pornit ca o afacere ce îşi concentra atenţia pe decoraţiuni pentru casă şi evenimente private. Ulterior, fondatorii Rose Home, Cătălin şi Denisa Ştefan, au ales să intre pe nişa de distribuţie a veselei şi a produselor de servire, iar asta începând cu 2017. Înainte de a porni acest business, cei doi antreprenori au lucrat timp de 15 ani în industria ospitalităţii pentru grupuri precum Accor.

Pe lângă partea de distribuţie de veselă, RoseHome oferă şi consultanţă, lucrând în special cu hoteluri de trei, patru şi cinci stele, dar şi cu restaurante şi ballroom-uri, pe partea de evenimente, din zona medium-high.

„Oferim clientului un serviciu complet. El vine cu un proiect de design, iar noi îmbinăm designul cu meniul şi îl ajutăm să facă alegerile potrivite în direcţia în care îl duce viziunea lui. Noi contribuim la o imagine completă“, precizează Denisa Ştefan.

Nu întotdeauna, spune ea, clientul are şi nevoie de produsele pe care şi le doreşte.

„Este foarte important să vorbim şi cu bucătarul, care are o viziune proprie asupra meniului. Trebuie făcută o alegere pragmatică, nu cumpăr doar ceea ce îmi place, cumpăr şi ce am nevoie“, explică ea.

Achiziţiile de veselă şi accesorii de masă se împart în două categorii, explică ea, anume partea de prezentare a mesei şi partea de meniu. Deşi proprietarii restaurantelor nu îşi bugetează aproape niciodată prima parte, ajung totuşi să dea o sumă asemănătoare cu partea de meniu. Achiziţiile de prezentare a mesei presupun solniţe, oliviere, iar partea de meniu reprezintă vesela, paharele şi tacâmurile.

„Acum 15 ani, criteriul cel mai important de achiziţie era cât de rezistentă este o farfurie, se cumpărau cantităţi mari de veselă. Astăzi, eu îi spun clientului meu să nu cumpere cantităţi mari pentru că suntem într-o piaţă care se află în continuă schimbare, iar bucătarul are nevoie de plating diferit ca să îşi încânte clientul“, spune ea.

Showroom-ul RoseHome este amenajat de două ori pe an, fiind expuse ultimele noutăţi, iar unii clienţi vin doar pentru a achiziţiona cele mai recente produse lansate pe piaţă.

„Am ajuns să fim ca industria de fashion, avem două lansări de colecţii pe an, mergem de cel puţin două ori la târguri ca să vedem ce a mai apărut“, mai spune Denisa Ştefan.

RoseHome are un portofoliu de 55.000 de produse, care pot fi găsite în magazinul online, însă în showroom sunt expuse în jur de 20.000 de articole. Circa 40% din cifra de afaceri a companiei este generată de magazinul online. Compania achiziţionează produsele din ţările Uniunii Europene şi din Marea Britanite, având în portofoliu peste 25 de branduri.

Compania nu lucrează direct cu producători români, însă unii dintre furnizorii săi au încheiate parteneriate cu fabrici locale.

„Există producţie în România de veselă, noi suntem destul de cunoscuţi la acest capitol, însă aproape 100% din producţie merge la export, este o variantă mult mai simplă pentru fabricile locale. Este păcat totuşi, pentru că eu am ajuns să cumpăr de la unul din furnizorii mei veselă din România“, spune ea.

Antreprenoarea are în plan ca în următorii ani să intre şi pe partea de producţie de veselă, idee cu care cochetat încă din 2021, însă creşterea costurilor din 2022 a determinat-o să renunţe la idee.

Denisa Ştefan  îşi doreşte extinderea businessului şi în alte zone alte ţării.

„Încă mai este loc pentru noi să ne facem auziţi în anumite zone din ţară, aş spune că orice restaurant care caută să îşi schimbe cu adevărat ceva în locaţie ajunge mai devreme sau mai târziu la noi“, precizează ea.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor