♦ Kalapod a luat naştere în urmă cu nouă ani, însă Ion Şoloman are o experienţă mult mai îndelungată în business, fiind antreprenor încă din 1992 l Pe lângă Kalapod, antreprenorul a deţinut până recent şi lanţul de magazine Best Market, vândut către grupul Annabella.
Pandemia a forţat multe businessuri să intre în mediul online, pentru unele companii find singura soluţie pentru a putea supravieţui. Dacă toată activitatea s-a mutat în timpul crizei sanitare în mediul virtual, bugetele de promovare au fost redirecţionate către marketingul online, ceea ce a dus la o creştere a costurilor pentru aceste servicii. Astfel, astăzi, promovarea în online este mult mai scumpă faţă de acum câţiva ani.
„Bugetul de promovare, faţă de pandemie, la noi, dar cred că şi pentru toată industria de fashion, este dublu. La fiecare final de lună ne vin facturile de la Facebook, care reprezintă între 60% şi 65% din costurile de marketing. Anul trecut a fost cel mai dificil an, pentru că în pandemie au intrat multe businessuri cu bugete mari în online“, spune Ion Şoloman, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Dacă bugetul alocat pentru promovarea prin intermediul Facebook reprezintă 65% din bugetul total de marketing, platforma de socializare generează la rândul său acelaşi procent din totalul vânzărilor.
Kalapod a luat naştere în urmă cu nouă ani, însă Ion Şoloman are o experienţă mult mai îndelungată în business, fiind antreprenor încă din 1992. Pe lângă Kalapod, antreprenorul a deţinut până recent şi lanţul de magazine Best Market, vândut către grupul Annabella.
Mai mult, între 1992 şi 2010, Ion Şoloman a fost administratorul reţelei de magazine Ethos, care a intrat în faliment în timpul crizei financiare anterioare. La vremea respectivă, antreprenorul a negociat cu lichidatorul judiciar şi a decis să preia 7-8 magazine Ethos cu tot cu fondul de marfă, astfel luând naştere reţeaua Best Market.
Kalapod este un retailer online de încălţăminte, care se poziţionează pe treapa de jos a pieţei din punct de vedere al preţurilor. Produsele vândute pe platforma Kalapod au un preţ mediu de curprins între 10 şi 15 euro.
Businessul este prezent pe pieţele din România, Bulgaria, Ungaria şi Slovacia, însă antreprenorul îşi doreşte să se extindă şi pe altele.
„Mi-ar plăcea să văd acest brand în Spania, cu o livrare regională şi în Portugalia şi în Franţa, este un proiect la care mă gandesc de multă vreme. Aş vrea să fie pe aceeaşi nişă de produse ieftine, eu mă simt confortabil când vând mult, ieftin şi fac volume mari“, spune el.
În total vânzări, piaţa locală reprezintă circa 40-45%, însă volatilitatea este mult mai mare faţă de alte pieţe.
„În afară, consumatorii sunt mai conservatori, sunt mai echilibraţi, ştiu ce să cumpere şi caută mai puţin noutatea. În România, procentul celor care caută preţul sau sezonalitatea este mult mai mare“, explică Ion Şoloman.
Mai mult, piaţa locală a devenit tot mai competitivă, spune antreprenorul, odată cu intrarea tot mai multor branduri internaţionale, care au putere de negociere şi bugete de promovare mult mai mari faţă de jucătorii locali.
Iar asta în condiţiile în care, în această perioadă, se simte o prudenţă a clienţilor nu atât pe zona alimentară, cât pe cea de fashion.
„Oamenii sunt mai raţionali, mai atenţi la ceea ce cumpără. La încălţăminte, clienţii cumpără cu mai multă atenţie şi se uită să achiziţioneze produse confortabile“, precizează el.
Fondatorul estimează afaceri de 8 mil. euro pentru businessul Kalapod în 2023 şi o marjă de profit de două cifre (peste 10%).
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE