ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Tucano îşi propune dublarea reţelei de cafenele, până la 100 de unităţi, în următorii cinci ani. „Ne concentrăm atenţia pe dezvoltarea businessului pe zece pieţe“

16.04.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Reţeaua a încheiat anul trecut cu venituri totale de 17 milioane de euro. Pentru 2024 este aşteptată o creştere, având în vedere expansiunea continuă a businessului pe plan local şi în afara ţării.

Lanţul de cafenele Tucano plănuieşte să ajungă la aproximativ 100 de unităţi în circa cinci ani, ceea ce ar însemna o dublare a numărului actual de localuri, spune Victor Gorea, head of franchise development în cadrul companiei. Tucano numără 50 de cafenele, având prezenţă în mai multe pieţe.

„Noi avem în plan pentru următorii cinci ani să dublăm reteaua, să ajungem la 100 de cafenele. În următorii zece ani, cred că vom ajunge la 200 de localuri în toată reţeaua“, spune Victor Gorea, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Reţeaua Tucano este prezentă astăzi în România, Republica Moldova, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Kazahstan, Germania şi Kîrgîzstan, însă România este principala piaţă pentru brand, cu peste 35 de unităţi. Mai mult, Victor Gorea este de părere că mai există loc de expansiune pe plan local.

„Noi suntem în plină dezvoltare, vom deschide în Bacău, Deva, Piteşti şi Vaslui. Acestea sunt contractele semnate. În România, cred că vom mai putea inaugura încă 30 de cafenele, deci vorbim de aproape o dublare a reţelei pe plan local“, spune el.

Anul trecut, compania originară din Republica Moldova a obţinut venituri totale de 17 milioane de euro, iar pentru 2024 este aşteptată o creştere, având în vedere expansiunea continuă a businessului pe plan local şi în afara ţării.

Tucano va deschide anul acesta noi pieţe, printre care se numără Dubai şi Turcia, unde lanţul se extinde în sistem de franciză. Acelaşi model îl are în cele mai multe ţări.

„E mai benefic să mergem cu un masterfrancizat. La noi toate procesele sunt setate astfel încât să putem să dăm cea mai bună experienţă partenerilor. Vrem să găsim parteneri locali din simplul motiv că ei ştiu mai bine piaţa, o înţeleg mai bine. O expansiune pentru ei ar fi mai simplă“, precizează Victor Gorea.

Tucano are mai multe formate de cafenele. Cel clasic ajunge la o suprafaţă de circa 100-120 de metri pătraţi, iar investiţia e de 150.000 de euro. În centrele comerciale pot fi şi spaţii mai mici, iar investiţia pe metru pătrat se ridică la 1.200 euro. Executivul spune însă că nu vor să dezvolte cafenele doar în sistem to go.

„Am avut mai multe cereri de la parteneri care voiau să deschidă localuri mici, doar pentru to go. Noi le-am zis că oferim atmosferă, iar la to go nu poţi să oferi acest lucru. Noi vrem să ţinem oaspeţii în cafenele“, explică el.

Printre cele mai mari unităţi din reţeaua Tucano se numără cafeneaua de pe Calea Dorobanţilor din Capitală, de altfel şi prima unitate a lanţului deschisă în România, care are o suprafaţă de 100 mp, cu peste 26 de mese, şi cafeneaua recent deschisă în Dubai Mall, care are peste 200 mp şi peste 50 de mese.

Ultimele două cafenele din reţeaua Tucano au fost deschise în Dubai, una fiind amplasată în Dubai Mall, iar alta într-o zonă rezidenţială de lux. Victor Gorea spune că o astfel de mişcare îi va permite reţelei să se extindă şi mai mult în acest emirat.

„Ambele sunt deschise în proprietăţile celui mai mare property manager din Dubai. Le-a plăcut conceptul şi ne-au lăsat să intrăm şi în departamentele de poliţie, care sunt diferite de cele de la noi, sunt campusuri cu sute şi mii de angajaţi. Asta ne va da posibilitatea în timp să intrăm şi pe aeroportul din Dubai“, explică Victor Gorea.

Lanţul are în plan consolidarea businessului pe pieţele din Golf, acolo unde consumul de cafea este în creştere. Oamenilor, care sunt mari consumatori de ceai, se mută treptat către cafea.

Victor Gorea spune că planurile reţelei sunt de a se extinde astfel încât să ajungă la un număr de 200 de cafenele în 10 ani, însă sunt vizate doar zece pieţe.

„Noi ne-am propus să mergem cu 200 de cafenele pe zece pieţe, nu pe mai multe. Avem foarte multe cereri internaţionale, dar nu vrem să dăm un produs mai slab către mai multe ţări, ne concentrăm pe un număr limitat de pieţe“, adaugă el.

Tucano a pornit cu o unitate în Republica Moldova, iar ulterior au mai fost deschise alte trei în Chişinău. Ruslan Cojocaru, fondatorul Tucano, şi-a dorit să ducă lanţul de cafenele dincolo de graniţe. Prima cafenea din România, de altfel şi cea mai importantă ţară pentru Tucano, a fost pe Calea Dorobanţilor. Însă, cafeneaua fanion ca vânzări la nivel internaţional este cea din mall-ul din Braşov, cu venituri de 100.000 de euro pe lună, urmată de cele din Constanţa şi Chişinău.

Anul acesta, Tucano va deschide 18 cafenele în patru ţări, anume Turcia, Dubai, România şi Germania.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor