ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Răzvan Popa, acţionar, Boiler: Localul de pe Calea Victoriei, deschis de Boiler în parteneriat cu prăjitoria de cafea Guido, generează venituri de 1 milion euro, în timp ce prima cafenea din reţea, cea din Piaţa Muncii, are încasări de 800.000 euro într-un an

13.02.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ „Am ajuns la şapte localuri. Nu avem un plan clar de expansiune, dar ne uităm constant la noi oportunităţi“.

Reţeaua de cafenele de specialitate Boiler a ajuns la şapte localuri, iar antreprenorii se uită constant după noi oportunităţi de dezvoltare. Răzvan Popa, unul dintre cei trei acţionari ai Boiler, spune că grupul nu are o strategie clară de expansiune, însă fondatorii se uită atent la orice oportunitate care apare.

„Am ajuns la şapte puncte de lucru. Nu avem o strategie clară de expansiune, pur şi simplu au fost oportunităţi pe care le-am acceptat şi au fost comunităţi unde noi am simţit că putem merge. Vrem să consolidăm, să avem grijă să oferim aceeaşi experienţă peste tot“, spune Răzvan Popa, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Lanţul de cafenele de specialitate Boiler a pornit la drum cu o primă unitate în zona Pieţei Romane din Bucureşti. Businessul a fost înfiinţat de Paul Ungureanu, fondator al şcolii de barista din România. Ulterior, în 2020, odată cu venirea pandemiei, antreprenorul a decis să mute cafeneaua în zona Piaţa Muncii, moment în care Răzvan Popa şi Radu Solo s-au alăturat afacerii ca acţionari.

Businessul a reuşit să se extindă în ultimii ani, iar cea mai bună cafenea ca încasări este cea de pe Calea Victoriei, deschisă în parteneriat cu Guido, o prăjitorie de cafea cu activităţi în zona de distribuţie a cafelei de specialitate. Localul generează venituri de 1 mil. euro într-un an, însă are şi o componentă de restaurant.

Spre comparaţie, cafeneaua din Piaţa Muncii generează venituri de 800.000 euro, fiind a doua cea mai bună din reţeaua Boiler.

Recent, a fost deschisă o unitate în zona Fântâna Mioriţa din Băneasa, unde se află mai multe clădiri de birouri, însă unde cei mai mulţi clienţi provin din zonele rezidenţiale din apropiere.

„Nu îmi dau seama dacă s-au întors angajaţii la birou. Luni şi vineri sigur nu s-au întors, dar ştiu că firmele fac eforturi mari să aducă oamenii înapoi şi încearcă să găsească diferite beneficii ca ei să vrea asta. Noi nu am deschis cafeneaua (amplasată în clădirea de birouri MUSE Offices, dezvoltată de Primavera Development – n.red.) pentru comunitatea de business, ci pentru toată comunitatea de acolo. În weekend sunt mai mulţi oameni decât în timpul săptămânii“, spune el.

Boiler va mai deschide cafenele în zona Perla-Dorobanţi şi în Primăverii. Dacă vor exista oportunităţi de expansiune, antreprenorul spune că vor putea exista cafenele Boiler şi în alte zone din Bucureşti.

Conceptul a devenit atractiv şi pentru potenţiali parteneri. Răzvan Popa spune că primeşte cereri pentru francize, însă businessul nu este încă pregătit pentru o astfel de dezvoltare.

„Nu cred că suntem pregătiţi, mai avem până să ajungem la o maturitate a brandului. Trebuie să putem oferi peste tot aceeaşi experienţă“, adaugă el.

Reţeaua a încheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 2,5 milioane euro. Creşterea preţurilor nu a afectat puternic lanţul de cafenele ca vânzări, deoarece oamenii au dorit în continuare să iasă în oraş.

„Creşterea TVA-ului de la 9% la 19% a fost crucială în 2023, toate cafenelele au avut probleme.  Operatorii au trebuit să majoreze preţurile cu zece puncte procentuale sau să îşi asume că vor pierde din marja de profit. Este imposibil să renunţi la marja de profit, prin urmare creşti preţul. Pe langă această problemă, au venit creşterile de preţ cauzate de inflaţie şi de majorările de costuri“, spune el.

Preţurile în reţeaua Boiler au crescut în ultimii ani cu circa 30-40%, însă nu în acelaşi ritm la toate cafenelele.

„Cafeneaua de la Zoo are preţuri diferite de cea din Piaţa Muncii, unde oamenii simt creşterile imediat şi ne întreabă. Acolo am ţinut mai jos preţurile pentru că avem o chirie mai mică, iar volumul de cafea vândută este mai mare, ţinem cont de aceste lucruri“, mai spune Răzvan Popa.

Grupul mizează pe expansiune sub acelaşi brand-mamă - Boiler, însă fiecare unitate are un concept propriu şi un design propriu. Există în reţea, pe lângă localurile de la Muncii, de pe Calea Victoriei, de la Fântâna Mioriţa şi de la Zoo şi trei cafenele pop-up în clădirile Ţiriac Tower, Campus C şi GlobalWorth @ the Square. Acestea sunt deschise de luni până vineri.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor