ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Vasi Andreica, fondator al Ted’s: Nu mai vin scumpiri de la furnizori, chiar avem o corecţie în minus de la unii parteneri externi. Preţurile au crescut foarte mult, cred că s-a exagerat

27.06.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Anul acesta, Ted’s va depăşi 50 de unităţi, iar antreprenorul îşi propune pe viitor dublarea reţelei de cafenele, motiv pentru care îşi doreşte să găsească un investitor-partener, pentru a finanţa expansiunea.

Comportamentul de consum al clienţilor din piaţa cafenelelor s-a schimbat în ultimul an ca urmare a creşterii preţurilor, însă scumpirile de la furnizori, spune Vasi Andreica, fondatorul reţelei de cafenele Ted’s, au încetat să mai vină, ceea ce este un semnal bun pentru evoluţia din perioada următoare.

„Nu mai vin scumpiri de la furnizori, dacă e să analizez anumiţi parteneri externi, s-ar putea să avem chiar o corecţie în minus. Problema a fost reală cu utilităţile, gazul şi curentul, scumpirile record te-au făcut să nu înţelegi cum să îţi setezi businessul în viitor, cum să pui aceste costuri în produs. Având această plafonare acum, poţi să îţi faci un calcul. Compor­ta­mentul de consum în piaţă s-a schimbat ca urmare a creşterii preţurilor, cred că s-a exagerat în multe privinţe (când vine vorba de scumpiri – n.red.)“, spune Vasi Andreica în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Fondatorul Ted’s adaugă că există o temperare a consumului, există o prudenţă în modul în care românii îşi cheltuie banii, iar acest lucru se observă şi în zona hotelurilor, acolo unde antreprenorul are activitate de distribuţie de produse.

Vasi Andreică susţine că anul trecut a făcut două majorări minimale ale preţurilor din cafenelele Ted’s, ceea ce i-a permis păstrarea şi fidelizarea clienţilor. În 2022, reţeaua a avut o cifră de afaceri de 6 mil. euro, iar veniturile este de aşteptat să crească în acest an până la 8 mil. euro.

Avansul businessului în acest an este susţinut de o creştere a consu­mului, nu doar de majorarea preţurilor şi de expansiune.

„Am depăşit cu mult vânzările din 2019 în această perioadă, dincolo de inflaţie. Avem cafenele stradale care au un plus de două cifre (peste 10% - n.red.) foarte mare“, precizează antreprenorul.

Recent, reţeaua Ted’s a lansat conceptul de cafenea to go, ce ocupă un spaţiu de circa 30 mp, acesta fiind noul pariu al antreprenorului. Până recent, lanţul era format doar din cafenele mai mari, cu spaţii la mese. Iar introducerea noului concept a venit ca urmare a cererii tot mai mari din partea partenerilor. „Am lansat un proiect-pilot, o cafenea care se poate acomoda în 30 de metri pătraţi, noi neavând acest format până acum, deşi cererile au fost, şi destul de multe.“

„Rezultatele sunt încurajatoare şi urmează să deschidem două, chiar trei unităţi în perioada următoare“, spune el.

Proiectul pilot a fost realizat împreună cu un francizat, iar administrarea cafenelei este făcută în parteneriat.

„De regulă, încercăm singuri, testăm noi, mai ales dacă avem o locaţie care trebuie să confirme ca proiect pilot, nu lăsăm acest risc pe un partener francizat, pentru că el vrea să primească o soluţie care e deja verificată. Totuşi, acest prim concept to go l-a făcut chiar un francizat pentru că avea un spaţiu şi a vrut să fie al lui. A lucrat însă sub supravegherea noastră“, explică antreprenorul.

Pe lângă cafenelele care urmează să fie deschise sub conceptul to go, businessul se va extinde în acest an cu încă trei unităţi clasice, ceea ce înseamnă depăşirea număului de 50 de localuri sub brandul Ted’s.

„Scalarea a reînceput, suntem mult mai atenţi la spaţiile alese, mergem în stradal deocamdată, încercăm să evităm zona de office pentru că nu ştim exact cum îşi va reveni. Acum munca funcţionează într-o variantă hibridă şi este complicat pentru noi. Mergem cu cafenele în zonele stradale din Timişoara şi Cluj“, adaugă Vasi Andreica.

Planul iniţial de business era ca reţeaua să ajungă la 50 de cafenele, însă loc de dezvoltare există în continuare, astfel că antreprenorul îşi propune dublarea reţelei.

„Ne uităm la dublarea reţelei şi poate o să facem asta alături de un fond de investiţii, suntem deschişi, discuţii cu investitori au tot fost. Dacă vrei să treci la un anumit nivel, trebuie să ai un partener, nu am nicio problemă în a ceda controlul“, mai spune Vasi Andreica.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor