Lanţul de cafenele Ted’s, care numără astăzi 50 de unităţi în Bucureşti şi în ţară, are în plan extinderea reţelei prin adăugarea a cel puţin zece localuri noi în 2024, spune Vasi Andreica, fondatoarea companiei. Planurile de dezvoltare vin după câţiva ani în care businessul a fost puternic afectat de pandemia de Covid-19, dar şi de creşterea costurilor şi de alte problemele din economie. Acum însă, antreprenorul este de părere că actualul context este unul foarte bun pentru extinderea businessului.
„Cred că este un context bun şi avem o fereastră de oportunitate pentru dezvoltarea genului nostru de business. Nu avem încă jucători internaţionali mari în piaţă, dar ei vor veni şi atunci se va complica situaţia în zona spaţiilor comerciale. Când vor fi mai mulţi jucători, va fi concurenţa mai mare, iar brandurile internaţionale vor fi preferate de proprietari în detrimentul actorilor locali mai mici“, spune Vasi Andreica, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Antreprenorul adaugă că deja există şase cafenele Ted’s în lucru, care ar urma să fie deschise în următoarele trei luni. În acest context, fondatorul businessului speră să ajungă la 60-65 de unităţi până la finalul acestui an.
Piaţa cafelei şi a cafenelelor s-a dezvoltat semnificativ în ultimii ani în Capitală, cifrele plasând Bucureştiul pe primele locuri între capitalele europene. Potenţial de creştere există însă şi chiar la nivelul întregii ţări, spune antreprenorul, cafeaua fiind un produs universal, care se poate adresa multor categorii de vârstă sau de tipuri de clienţi. Cea mai mare oportunitate în această perioadă, adaugă el, este dată de disponibilitatea spaţiilor comerciale, mai ales în stradal.
„S-a dovedit că stradalul este cel mai rentabil. Băncile se retrag din spaţiile bune pentru că merg în online, aşa că locaţii bune mai au astăzi cei cu păcănele. Dacă se va da o lege care să scoată businessurile de profil din anumite zone, aceşti actori vor elibera spaţii foarte bune. Azi nu poţi să concurezi cu ei. Dacă un proprietar are un spaţiu, nu avem şanse în faţa lor (oferă chirii mult mai mari - n.red.)“, explică Vasi Andreica.
Reţeaua Ted’s este prezentă atât în stradal, cât şi în centre comerciale şi clădiri de birouri. Antreprenorul spune că se uită în continuare la zonele de birouri, chiar dacă multe dintre companii lucrează în sistem hibrid, iar angajaţii nu s-au întors în formula iniţială la muncă.
„Mă uit cu mai mare atenţie la această zonă, caut să aibă atât trafic generat de clădirile de birouri, cât şi trafic din stradal. Cred în continuare în zona de office, aceste clădiri se vor reinventa. S-a revenit la birouri chiar şi 100% în unele clădiri, dar doar trei zile pe săptămână“, spune el.
Antreprenorul se uită şi la dezvoltarea în centrele comerciale, însă şi această zonă necesită o mare atenţie. Centrele comerciale de clasa A generează trafic şi venituri, însă costurile sunt mari şi profitul este direct afectat.
Circa 50% dintre unităţile Ted’s sunt operate direct de lanţul de cafenele, în timp ce restul sunt administrate în sistem de franciză, un segment pe care antreprenorul doreşte să îl dezvolte. Mai mult, pentru o expansiune accelerată, Vasi Andreica vrea să atragă un partener pentru a putea duce compania la un alt nivel.
„Ne uităm după un partener care să ne susţină şi să ducem împreună compania la alt nivel. Cred că în prima fază căutăm un investitor financiar (fond de investiţii) şi apoi un investitor strategic“, spune el.
În reţeaua Ted’s intră în fiecare zi circa 10.000 de persoane, în medie. Vasi Andreica spune că femeile cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani reprezintă clienţii principali ai cafenelelor, însă lucrurile pot diferi de la o unitate la alta. Totodată, vârsta medie a clienţilor a scăzut de la înfiinţarea Ted’s în urmă cu zece ani şi până în prezent.
„Se mută foarte mult consumul de acasă către out of home. Tinerii nu mai au espressor acasă, toţi îşi cumpără cafeaua în drum spre şcoală sau spre muncă. Părinţii noştri şi chiar şi noi avem acasă espressor. Nu a crescut neapărat consumul, ci doar consumatorii s-au reorientat“, mai spune el.
Businessul a încheiat anul trecut cu venituri de 7,8 milioane euro, după o creştere de 30% faţă de anul anterior. Pentru 2024, antreprenorul se aşteaptă la o cifră de afaceri de circa 10 milioane euro, un avans susţinut în principal de deschiderea unor noi unităţi.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE