ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Adina Mugescu, cofondator al The Beer Institute: Înainte de starea de urgenţă eram pe cale să semnăm pentru o a treia unitate, dar nu se va mai întâmpla anul acesta

10.08.2020, 18:20 Autor: Miruna Diaconu

♦ The Beer Institute este un concept de retail specializat, dedicat berilor ÅŸi cidrului artizanale româneÅŸti ♦ Primul magazin a fost înfiinÅ£at în 2018, când număra 106 etichete de bere artizanală, iar în prezent compania a ajuns la un număr de 230 de etichete.

Adina Mugescu, cofondator al The Beer Institute, spune că înainte de izbucnirea crizei generate de pandemia de COVID-19 şi de decretarea stării de urgenţă, avea în plan semnarea unui contract pentru deschiderea celei de-a treia unităţi sub acest brand, care ar fi trebuit să fie mult mai mare şi să aducă la un loc, pe lângă bere, şi mâncare făcută din materie primă locală.

„Înainte cu două săptămâni de decretarea stării de urgenţă urma să semnăm un contract pentru a lua un spaţiu mult mai mare, aproape cât spaţiul cumulat al celor două magazine pe care le avem acum. Voiam să creăm un concept cu mâncare de la producători locali. Însă nu s-a mai întâmplat şi cel mai probabil nu se va mai întâmpla anul acesta pentru că ne este şi teamă, lucrurile sunt instabile. Până la finalul anului nu vom mai deschide un alt magazin, ne vom focusa pe partea de livrări şi cadouri corporate“, spune Adina Mugescu, cofondator al The Beer Institute, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Povestea The Beer Institute a început în 2018, fiind un concept de retail specializat, dedicat berilor şi cidrului artizanale româneşti, făcute în micro berării din toată ţara. Totodată, 2018 a reprezentat şi cel mai bun an pentru berea artizanală româ­nească pentru că a fost anul în care s-au lansat foarte multe branduri noi care aduceau multe reţete de bere artizanală. În urmă cu 5-7 ani, pe piaţa berii artizanale din România existau doar două branduri şi anume Zăganu şi Clinica de Bere.

„Eu cred că trebuie să luăm ceea ce e mai bun de peste tot din lume. Avantajul producătorilor de a intra mai târziu pe în piaţă este că au avut timp, timp să exploreze, să se plimbe, să meargă prin alte ţări cu o piaţă mai mare, să facă cursuri în afară, e un mare plus faptul că au văzut ce fac alţii şi pot începe cu dreptul“, precizează Adina Mugescu.

Pe perioada stării de urgenţă retailerul The Beer Institute a avut de suferit, astfel că cifra de afaceri a scăzut cu circa 35-40%, dar declinul nu s-a menţinut. Cea mai mare problemă a fost faptul că berea artizanală are un termen de expirare mai mic faţă de o bere normală, iar grija cea mai mare, spune Adina Mugescu, a fost să nu iasă din termen multă bere.

Livrările au reprezentat o parte importantă în business, astfel că în perioada stării de urgenţă compania a reuşit să facă livrări şi în afara Bucureştiului, lucru care se va menţine şi pe viitor.

„Dacă e să comparăm perioada aceasta cu încasările lunilor din anii trecuÅ£i, având în vedere că anul trecut magazinul din Floreasca abia fusese deschis ÅŸi încercam să atragem clienÅ£i, lucrurile sunt într-un echilibru, iar partea în care noi am pierdut a fost cea de evenimente, dar s-au redirecÅ£ionat bani către pachetele destinate business to business, deci suntem bine“, spune  Adina Mugescu.

Odată cu redeschiderea magazinelor, lucrurile nu sunt constante, astfel că încasările variază de la o zi la asta, dar scăderile din anumite zile sunt compensate de încheierea mai mult contracte business to business, adică  livrarea berii către angajaÅ£ii unor companii care au încheiat contract cu The Beer Institute.

„Avem un abonament de bere, l-am lansat înainte de pandemie, în luna februarie, şi pornind de la ideea aceasta de kit de degustare acasă, am creat pachete personalizate pentru anumite companii“, spune Adina Mugescu.

Cofondatoarea The Beer Institute spune că piaţa berii artizanale este încă la început în România şi mai există loc pentru micii producători de bere.

„Piata berii artizanale este într-o continuă mişcare, berarii îşi adaptează reţetele în funcţie de sezon, în iarnă se lansează un anumit tip de bere cu anumită specificitate, mai mai alcoolizate, iar primăvara şi vara berile lansate sunt mai light şi foarte fructate, mai puţin alcoolizate“, precizează Adina Mugescu.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor