ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Alexandru Mărginean, Karpaten: Doar în luna aprilie, am avut peste 100 de zboruri charter organizate de noi din diferite oraşe din ţară către destinaţii din Egipt

18.05.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ În luna aprilie a acestui an, peste 10.000 de turişti au călătorit cu agenţia de turism Karpaten către destinaţiile din Egipt, ţară care este pe primul loc în acest moment în topul preferinţelor românilor ♦ Agenţia de turism Karpaten a fost printre primii turoperatori care au lansat zboruri charter către destinaţii exotice la sfârşitul anului trecut.

Alexandru Mărginean, vicepreşedinte al agenţiei de turism Karpaten, spune că în aprilie turoperatorul a avut circa 100 de zboruri charter operate din mai multe oraşe ale României către destinaţiile din Egipt, astfel că peste 10.000 de turişti au cumpărat pachetele companiei către această ţară doar într-o singură lună.

„În aprilie am avut peste 100 de zboruri charter organizate de către noi din diferite oraşe din ţară către Egipt. Noi, punctual, avem peste 10.000 de turişti care au călătorit în această lună cu Karpaten către Egipt. Spre comparaţie, în aprilie 2019 să fi fost puţin peste 20 de zboruri (operate de toate agenţiile din România – n.red.), iar acum probabil am ajuns undeva la 150-200 de zboruri per total piaţă“, spune Alexandru Mărginean, vicepre­şedinte al agenţiei de turism Karpaten, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

El adaugă că anterior pandemiei nu se călătorea atât de mult în aprilie, însă acum a fost şi vacanţa copiilor care a durat toată luna, iar o altă componentă foarte importantă este dorinţa clienţilor care nu au reuşit să călătorească anul trecut.

Anul 2020 a fost cel mai dificil an din istoria companiei, iar toate planurile făcute pentru sezonul din 2020 nu au mai fost valabile. Însă, după o perioadă foarte dificilă pentru întreaga industrie a turismului, agenţia de turism a văzut o opor­tunitate, mai ales, observând apetitul crescut al oamenilor de a călători.

Agenţia de turism Karpaten a fost printre primii turoperatori care au lansat zboruri charter către destinaţii exotice la sfârşitul anului trecut.

„Foarte mulţi clienţi nu îşi cheltuiseră bugetele de călătorit şi am zis că este oportun să le oferim o destinaţie în care să se simtă siguri, o destinaţie cu un zbor direct la care foarte mulţi au visat să ajungă, dar nu au reuşit. Toate agenţiile, inclusiv noi, îşi concentrau atenţia în mod normal pe destinaţiile clasice. Acele destinaţii fiind neoperabile la momentul respectiv, ne-am gândit să încercăm acest proiect“, explică Alexandru Mărginean.

Iniţial agenţia a planificat două zboruri, de revelion şi în săptămâna imediat următoare, către Maldive. Până în momentul de faţă a reuşit să opereze peste 20 de zboruri către această destinaţie.

Antreprenorul spune că proiectul născut la sfârşitul anului trecut nu a vizat doar Maldive, ci şi alte destinaţii exotice. Însă, cele 20 de zboruri către Malvide au dus circa 7.000 de români, aceasta fiind una dintre cele mai populare alegeri.

O altă destinaţie intrată în portofoliul Karpaten a fost Kenya, care nu este o destinaţie clasică de plajă. Cu toate că există resorturi all inclusive şi plaje private, circa 80% din turiştii care merg cu Karpaten în Kenya aleg în pachet şi un safari de cel puţin două zile.

„Ultimul an ne-a învăţat să facem planul din aproape în aproape. Planurile noastre sunt mari, dar depindem foarte mult de ce se întâmplă la nivel mondial, de ce restricţii se ridică. În principal vizăm destinaţiile exotice precum Mauritius, Thailanda, Cuba către care intenţionăm să lansăm zboruri din toamnă.“ Acestea sunt blocate în momentul de faţă din cauza incertitudinii asupra operării şi accesului în destinaţiile respective.

„Ne adaptăm periodic. Înainte planificam cu un an înainte, acum planificăm şi cu 1-2 săptămâni înainte“, precizează Alexandru Mărginean.

El spune că este mai optimism faţă de anul trecut, însă, în ceea ce priveşte businessul comparaţiile pentru 2021 sunt raportate la 2019. Astfel, în primele patru luni ale acestui an, agenţia de turism înregistrează o creştere foarte mare la nivel de persoane care au călătorit în acest interval, un exemplu este cel al Egiptului în luna aprilie, când au călătorit un număr mai mare de persoane faţă de anul 2019 în luna menţionată.

Totodată, Alexandru Mărginean spune că rezervările pe online au crescut semnificativ, iar oamenii aleg mai mult să îşi rezerve pachetele turistice online decât să meargă în punctele de lucru ale agenţiei.

„Avem în continuare agenţii fizice, dar le folosim ca un centru de suport, sunt legate în reţeaua de call-center pentru a facilita comunicarea cu clienţii mai bine. Traficul în ele este mai mic şi nu ne aşteptăm să revină vreodată pentru că s-a schimbat percepţia consumatorului“, explică Alexandru Mărginean, care adaugă că pentru anul acesta se aşteaptă ca circa 80.000 de clienţi să aleagă pachetele turistice oferite de Karpaten, dar acest lucru va depinde de evoluţia situaţiei pandemice.

Grupul Karpaten, unul dintre cei mai mari jucători din turism pe incoming, controlat de Gheorghe Mărginean, a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 40 milioane euro, conform datelor comunicate anterior de companie. Operaţiunile sunt administrate prin mai multe firme.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor