ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Alina Podiuc, proprietar al Domeniului Drăgaşi: Vrem să demarăm construcţia a opt case destinate turiştilor care vizitează crama

23.02.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Domeniul Drăgaşi are o suprafaţă cultivată cu viţă-de-vie de circa şapte hectare, iar producţia de vin s-a ridicat anul trecut la 20.000 de sticle.

Alina Podiuc, proprietara cramei Domeniul Drăgaşi, are în plan demararea unui proiect prin care va fi extinsă zona de cazare din zona viticolă Drăgăşani. Ea vrea să construiască opt căsuţe destinate turiştilor care vin să viziteze crama. Astăzi, la Domeniul Drăgaşi există deja o casă autentică transformată în pensiune, dar aceasta poate găzdui doar şase persoane, astfel că antreprenoarea lucrează cu un vecin pentru a putea primi mai mulţi oaspeţi ce vor să înnopteze.

„Avem spaţiu disponibil, lucrăm cu un grup de arhitecţi pentru acest proiect. Aş vrea să păstrez caracterul de intimitate pe care îl oferă spaţiile mici, dar vreau să oferim şi câteva facilităţi astfel încât vacanţa să fie mai atractivă şi mai lungă“, spune Alina Podiuc în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Proiectul se va întinde pe o durată de trei ani.

Antreprenoarea a intrat în businessul cu vin în 2015, alături de Magdalena Enescu, de profesie avocat. Alina Podiuc are o experienţă de aproape 20 de ani în turism, având o agenţie de turism în Bucureşti. La un an de la intrarea în acţionariatul cramei, Alina Podiuc a văzut potenţialul turistic al zonei, transformând astfel o casă de lângă cramă într-o mică pensiune în care să se cazeze oaspeţii veniţi în vizită.

Turismul viticol îmbină mai multe experienţe pentru turişti, spune antreprenoarea, atât zona naturală, cât şi experienţa unui tur de cramă.

Domeniul Drăgaşi, aflat în zona viticolă Drăgăşani, are o suprafaţă cultivată de şapte hectare, însă Alina Podiuc spune că mai există loc de extindere.

„Mai avem ceva teren care nu este plantat şi acolo ne putem extinde. Este şi un proiect de plantare a unei mici parcele care nu s-a dezvoltat bine, iar acolo trebuie să replantăm cu soiuri româneşti.„

Ca soiuri plantate, crama are Merlot, Cabernet Franc, Sauvignon Blanc şi Pinot Gris, însă antreprenoarea îşi doreşte să cultive şi soiuri locale precum Negru de Drăgăşani.

Anul trecut, producţia de vin a ajuns la circa 20.000 de sticle, iar principalele canale de distribuţie sunt vânzarea la cramă, magazinele de specialitate şi restaurantele. Alina Podiuc spune că nu are în plan să se îndrepte către zona de retail pentru că actuala capacitate de producţie nu îi permite să aibă volumele cerute de marii jucători din domeniu.

Antreprenoarea a devenit între timp singurul acţionar al cramei. Ea deţine în continuare agenţia de turism din Bucureşti, unde îşi doreşte să extindă activitatea de outgoing cu cea de incoming, prin atragerea de turişti străini care, printre altele, să ajungă şi la crama din Drăgăşani, mai ales odată cu extinderea capacităţii de cazare.

„Pentru anul acesta, îmi doresc diversificarea activităţilor pe care le pot face turiştii la cramă“, conchide Alina Podiuc.

 

 


 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor