ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Andrei Borţun, fondator al The Institute: Proiectele noastre adună anual 200.000 de oameni care participă fizic la evenimente. Dorim să ne adresăm tot mai multor tineri

21.09.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Sub umbrela The Institute se găsesc evenimente precum Romanian Design Week, The Diploma Show şi multe altele.

Circa 200.000 de persoane participă fizic la evenimentele organizate de The Institute, printre care cele mai populare sunt Romanian Design Week şi The Diploma Show. Andrei Borţun, fondatorul galeriei industrii­lor creative din România The Insti­tute, îşi doreşte ca media de vârstă a par­ticipanţilor să scadă, astfel încât pro­iectele să atragă tot mai mulţi tineri.

„Unul dintre obiectivele pe ter­men mediu, obiectiv pe care l-am setat încă de acum doi ani, este întinerirea publicului proiectelor noastre, vorbim mult chiar şi despre adolescenţi. Dacă am început proiectele acum 25 de ani, am tot pescuit în interiorul generaţii­lor noastre. Acest public ne este ală­turi şi ne bazăm pe el. Acum vorbim însă de o reîmprospătare a comuni­tăţii, iar The Diploma Show este un proiect foarte important pentru acest obiectiv“, spune Andrei Borţun în  ca­drul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Andrei Borţun este antreprenor din iarna anului 1998, atunci când a în­fiinţat prima agenţie de relaţii publice. În cei 25 de ani de prezenţă în indus­triile creative, antreprenorul spune că piaţa s-a schimbat foarte mult, ajun­gând la o maturizare.

„Astăzi, am ajuns la câţiva jucători care ocupă toată piaţa, nu mai sunt zeci de agenţii cum erau în anii ’90-2000. Atunci, lupta era mai eferves­centă“, precizează el.

Antreprenorul s-a îndreptat de-a lungul carierei sale către industriile creative, dorind să le promoveze. Astfel, prin intermediul The Institute a creat evenimentele de tip platformă precum Romanian Design Week, care adună creaţiile artiştilor autohtoni din diferite segmente ale designului, de la modă, bijuterii până la design de inte­rior, de produs şi altele. Un alt exem­plu este The Diploma Show, dedicată tinerilor absolvenţi ai facultăţilor de arte, care au posibilitatea să îşi pre­zinte în faţa unui public mai numeros proiectele de licenţă.

Andrei Borţun spune că deşi îşi găseşte mereu inspiraţia pentru a crea noi astfel de evenimente, îşi doreşte totuşi să îşi concentreze atenţia şi să dezvolte proiectele actuale.

„Încercăm să nu mai dezvoltăm noi proiecte pentru că cele pe care le avem astăzi în portofoliu au crescut foarte mult. Au nevoie de investiţii de toate tipurile, unele dintre ele fiind gândite ca nişte platforme care pot naşte în interiorul lor noi iniţiative care pot să se dezvolte. Spre exemplu, Romanian Design Week este un nucleu creat din mai multe formate, sunt proiecte în proiecte. Unele dintre ele cer multă atenţie“, explică el.

Pentru proiecte de tipul Romanian Design Week sau The Diploma Show, pregătirile încep chiar cu un an în avans.

Deşi anii pandemiei au afectat sectorul evenimentelor, astfel că şi proiectele aflate sub umbrela The Institute au fost lovite, în 2023 se observă o revenire la nivelul de dinainte de pandemie. Astfel, Romanian Design Week a avut în acest an cea mai mare ediţie de până acum.

„A avut aproape impactul pe care a avut-o prima ediţie, care a adus foarte mult trafic prin noutatea pe care o propunea acest proiect“, adaugă el.

Deşi nu îşi doreşte dezvoltarea unor noi proiecte de dimensiunea celor existente, Andrei Borţun plănuielte însă să creeze cât mai multe formate în cadrul proiectele actuale.

În opinia sa, industriile creative s-au dezvoltat foarte mult pe plan local în ultimii ani, fiind ajutate şi de evenimentele organizate în jurul acestora.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor