• Leu / EUR4.9005
  • Leu / GBP5.4945
  • Leu / USD4.4823
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Bogdan Ştefan, cofondator al AVstore: Am deschis două magazine offline pentru că e nevoie de showroomuri ca să putem avea comenzi în online

05.04.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

AVstore este un retailer specializat în vânzarea de echipamente audio-video, având în portofoliu peste 10.000 de produse, de la boxe şi căşti până la televizoare.

Bogdan Ştefan, cofondator al AVstore, retailer specializat în vânzarea de echipamente audio-video, spune că cel mai bun concept pentru businessul pe care îl conduce este un mix între magazinele fizice şi cel online. Înainte de a plasa comenzi în mediul virtual, mulţi dintre clienţi merg mai întâi în magazinele fizice ale retailerului pentru a vedea şi testa produsele.

„Ca client, ai nevoie să ajungi în contact cu produsele pe care le vindem noi, să le vezi, să le asculţi, de aceea un concept omni­channel este foarte important. Într-adevăr, valoarea medie per achiziţie în offline e mai mică decât în online, dar în online cheltui mult ca retailer ca să ieşi în faţă. În offline ajungi la client, îl convingi, iar chiriile nu sunt atât de mari. E nevoie de showroomuri ca să ai comenzi în online“, spune Bogdan Ştefan, cofondatorul retailerului AVstore, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare, un proiect ZF şi Alpha Bank.

Antreprenorul afirmă că recent AVstore a deschis două magazine în Bucureşti, dintre care unu este monobrand sub marca Bang & Olufsen, un brand premium activ pe segmentul audio. În total, retailerul operează patru puncte de vânzare offline (multibrand sau monobrand).

Mai mult, AVstore are în plan ca anul acesta să meargă cu un magazin şi în afara Bucureştiului.

Showroom-urile reprezintă circa 25% din cifra de afaceri a AVstore, însă importanţa lor nu constă doar în vânzările pe care le generează în mod direct, ci mai ales în mod indirect, încasările din segmentul online datorându-se în mare parte şi magazinelor fizice, acolo unde clienţii au avut posibilitatea de a testa produsele înainte de a le achiziţiona.

Qube Net, compania care administrează retailerul AVstore, activează şi ca importator şi distribuitor pe piaţa locală pentru peste 20 de branduri de profil precum Sennheiser, Devialet, Hegel, QAcoustics, Jabra, Wharfedale sau Cambridge Audio. Retailerul AVstore a fost fondat la finalul anului 2006 de către Bogdan Ştefan, Alexandru Bontilă şi Lucian Velea.

Anul trecut, businessul a ajuns la 70 mil. lei, spune Bogdan Ştefan, în creştere faţă de 2020, când a avut încasări de 59 mil. lei.

El nu înaintează cifre pentru acest an, dar afirmă că s-ar fi aşteptat să fructifice investiţiile realizate recent în offline, însă odată cu începerea războiului din Ucraina, oamenii au renunţat la achiziţiile produselor neesenţiale, astfel că retailerul a înregistrat o scădere a vânzărilor.

AVstore este un retailer specializat în vânzarea de produse şi echipamente audio-video, având un portofoliu format din 10.000 de articole, de la căşti şi boxe până la televizoare.

„Pentru noi, competiţia cu restul magazinelor mari de electroIT e doar pe segmentul bunurilor mass market, cum e cazul televizoarelor.“

Cele mai multe produse din portofoliul AVstore sunt premium sau de nişă, e vorba de segmente cu o concurenţă mai mică.

„În pandemie, clienţii nu au putut testa în showroom-urile noastre căşti (din cauza restricţiilor şi a riscului de îmbolnăvire - n.red.), deşi avem zone mari alocate acestor produse. Pentru noi, căştile audio sunt un segment important de activitate. (Pentru a compensa impactul pandemiei „ n.red.) am făcut colaborare cu Dell şi vindem acum şi laptopuri, monitoare, am intrat într-o piaţă cu cifre mari, unde diferenţiatorul nostru este că suntem specialişti şi ştim să recomandăm“, precizează el.

Sistemele audio sunt produsele care generează cel mai mare procent din cifra de afaceri, fiind urmate de căşti şi apoi de televizoare. Cu toate că retailerul a reuşit să îşi diversifice gama de produse odată cu pandemia, segmentul cel mai important din business rămâne cel al echipamentelor audio. Din ce în ce mai mulţi români au început în ultimii ani să se orienteze către produsele şi echipamentele audio profesioniste, spune antreprenorul.

„A crescut puterea de cumpărare în România. Sunt foarte mulţi clienţi care au venit la noi cu bugete mici, deşi îşi permiteau mai mult, dar le-am explicat, au descoperit domeniul şi acum au devenit pasionaţi“, conchide el.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor