ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Ciprian Otea, Misavan: Construim o nouă fabrică, investiţia va depăşi 10 mil. euro. Sperăm să o inaugurăm anul acesta. Misavan are peste 200 de bunuri în portofoliu

20.02.2024, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

În noua unitate vor fi fabricate varii produse de curăţenie, dar şi anumite materii prime necesare realizării acestora Noua fabrică va permite companiei să lanseze noi articole de îngrijire a locuinţei.

Misavan, producător de bunuri pentru curăţenie din Iaşi, construieşte o nouă fabrică, unde vor fi mutate toate capacităţile de fabricaţie ale grupului. Investiţia se va ridica la peste 10 mil. euro, iar Ciprian Otea, fondatorul Misavan, speră ca anul acesta să fie finalizate o parte din lucrări, astfel încât să se poată produce în noua unitate.

„Lucrările sunt în derulare, sperăm ca anul acesta să avem şi inaugurarea, chiar dacă nu toate liniile de lucru vor fi puse în funcţiune. Vom avea minimul necesar pentru a muta activitatea în noua fabrică“, a spus Ciprian Otea, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Planul de investiţie în această fabrică a fost creionat în 2021, moment în care estimările costurilor se situau la 5-6 mil. euro. Între timp, preţurile materialelor de construcţii şi ale echipamentelor necesare în fabrică au crescut semnificativ. Astfel, investiţiile în fabrică se vor face treptat. După demararea activităţii, eveniment prevăzut pentru anul acesta, antreprenorul spune că vor mai fi necesare investiţii pentru atingerea capacităţii maxime de producţie.

Suma necesară investiţiei a crescut şi ca urmare a majorării preţurilor, dar şi ca urmare a scumpirii finanţării. Investiţia este susţinută din surse proprii şi din credit bancar. Cu toate acestea, antreprenorul nu a vrut să dea înapoi.

„Logica acestei investiţii vine din încercarea noastră de a oferi trasabilitate şi o constanţă în calitate. În decursul anilor, ne-am confruntat foarte mult cu această problemă, aceea că nu am primit întotdeauna componentele sau compuşii la standardele ori parametrii doriţi (cum sunt definiţi în fişele tehnice). Astfel, nece­sitatea de a avea integrat tot fluxul de lucru ne obligă în această direcţie“, explică el.

Compania administrează deja o fabrică, în judeţul Iaşi. Ciprian Otea spune că nu va renunţa la actualul spaţiu, urmând găsi alternative pentru hala respectivă. Însă el a mai precizat că modernizarea acesteia în vederea continuării producţiei nu ar fi fost posiibilă pentru că nu ar fi îndeplinit oricum anumite standarde dorite. „Unităţile sunt apropiate, sunt doar zece kilometri distanţă între fabrica veche şi cea nouă. Am luat în considerare şi modernizarea celei în care suntem în prezent, dar dimensiunile, suprafaţa, accesul şi alte aspecte nu ne-ar fi ajutat să o facem cu adevărat viabilă pe termen mediu şi lung“, spune el.

Noua fabrică va fi împărţită în mai multe clădiri şi va avea o suprafaţă totală de 7.200 de metri pătraţi.

Misavan numără astăzi 350 de angajaţi. Unitatea cea nouă nu va necesita un număr mare de persoane suplimentare. Antreprenorul spune că atunci când fabrica va opera la capacitate maximă, probabil vor fi necesari între 40 şi 60 de angajaţi, având în vedere că multe procese vor fi automatizate.

În noua unitate vor fi fabricate varii produse de curăţenie, dar şi anumite materii prime necesare realizării acestora. Misavan are peste 200 de bunuri în portofoliu. Noua fabrică va permite companiei să lanseze noi articole de îngrijire a locuinţei.

Compania a înregistrat în 2022, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de 143 milioane lei, potrivit Ministerului de Finanţe. Antreprenorul spune că a existat o creştere şi în 2023, în termeni nominali, ca urmare a creşterii preţurilor, însă volumul de produse vândute nu a crescut, ci chiar a scăzut.

„Ne propunem să avem o creştere anul acesta şi prin faptul că vom lansa produse noi, odată cu mutarea în noua unitate de fabricaţie. Ne bazăm pe acest aspect pentru a avea o creştere în termeni nominali. Din punctul de vedere al cantităţii, consumul este în scădere, nu am cifre oficiale, dar se observă o scădere“, precizează el.

Antreprenorul susţine că multe dintre creşterile de costuri au fost absorbite de companie, care a crescut, în medie, cu 10% preţurile produselor la începutul acestui an, fiind singura majorare din ultimele 12 luni.

„Am încercat să păstrăm preţurile constante pe tot parcursul anului trecut. Totuşi, când încerci să absorbi anumite creşteri, poţi să o faci până la un moment dat. Am reuşit pentru că am cumpărat compuşi sau materii prime când preţul era favorabil. Am achiziţionat o cantitate care să ne ajungă pentru o perioadă mai lungă de timp“, adaugă el.

Antreprenorul este de părere că vor mai exista creşteri de costuri în piaţă, însă compania ca încerca să optimizeze aceste scumpiri printr-o mai bună organizare a activităţii.

„Vor exista sectoare unde vor fi corecţii, în sensul de mici reduceri, dar nu cred în scăderi mari de costuri sau de preţuri la materii prime, ci mai degrabă în stabilizarea lor la nivelul la care sunt acum“, conchide el.

Grupul Misavan, fondat în anul 2000 de antreprenorul Ciprian Otea, a distribuit iniţial produse de menaj către consumatorii care fac shopping în retail. Ulterior, cu echipa proprie de vânzări, cu flota proprie de distribuţie, compania a mers către alte segmente precum HoReCa, birouri, industrie şi sectorul medical.

Astăzi, Misavan are acoperire naţională şi un portofoliu de peste 13.000 de clienţi, dintre care mare parte sunt clienţi instituţionali, companii care folosesc produsele de curăţenie.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor