♦ Antreprenorul se aşteaptă ca anul acesta ritmul de creştere să fie asemănător cu cel din 2023.
Compania PhoenixY, cea care produce pufuleţii Gusto, a încheiat 2023 cu venituri mai mari cu 30% faţă de anul precedent, o creştere istorică pentru businessul din judeţul Prahova. Eliodor Apostolescu, proprietarul grupului, spune că această creştere se datorează faptului că PhoenixY nu a majorat preţurile în acelaşi ritm cu piaţa în 2022, ceea ce a adus vânzări mai mari anul trecut.
„În 2022, toate preţurile au explodat, toate costurile cu materiile prime, energia sau salariile au crescut, iar scumpirile nu au fost reflectate în preţurile produselor noastre, cele către clienţi. Acest lucru a făcut ca marja de profit să scadă aproape de zero în 2022. Am adoptat atunci o politică în care am pus pe primul loc clientul şi se pare că decizia a fost corectă. Iar în 2023 au început să se vadă rezultatele“, spune Eliodor Apostolescu, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Phoenix Y a avut în 2022, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de 180 milioane lei, în creştere cu 23% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Profitul net a fost de 2,6 mil. lei, la jumătate faţă de 2021 şi de şase ori mai mic decât în 2020.
Eliodor Apostolescu este de părere că această creştere-record de anul trecut este dată şi de faptul că preţurile competitorilor s-au dublat sau chiar triplat în 2022, ceea ce a făcut ca o parte din consumatori să migreze către produsele Gusto.
Antreprenorul recunoaşte că el nu a majorat preţurile bunurilor în acelaşi ritm cu restul pieţei şi pentru că avea deja contracte semnate, iar relaţia cu clienţii, adică marii retaileri, nu i-a permis scumpiri semnificative.
„Am avut contracte care aveau preţ garantat întregul an. Totuşi, prin negocieri decente cu colaboratorii, am reuşit să micşorăm perioada de garantare a preţului de la un an la şase luni. Asta ne-a permis o corecţie a preţului de două ori pe an, dar nu mai mult de 10%. Am propus o scumpire de 15%, în loc de 10%, şi clientul respectiv ne-a delistat produsul, care era cel mai vândut produs (din categorie – n.red.) şi pentru noi şi pentru el“, explică Eliodor Apostolescu.
Anul 2023, adaugă antreprenorul, a fost anul schimbărilor, pentru că producătorul a fost nevoit să renunţe la multe colaborări - unele chiar şi de zeci de ani - cu furnizori care au continuat creşterile preţurilor la materiile prime.
Pentru 2024, antreprenorul spune că se aşteaptă la noi creşteri de business, ritmul fiind estimat a fi asemănător cu cel din 2023.
„Sunt optimist pentru anul acesta, dar sunt şi convins că o să fie foarte greu. Obiectivul nostru este să avem cel puţin aceeaşi creştere procentuală, simt că se poate după cum a început anul, dar va fi foarte greu“, precizează el.
Creşterea vânzărilor va putea fi susţinută de capacitatea de producţie. Compania a investit în 2022 circa 10 milioane euro în fabrică şi astfel există loc de dezvoltare.
„Finalizăm acum ultimele investiţii în fabrică, iar apoi vom putea produce peste 2 milioane de pungi de pufuleti pe zi.“
Circa 60% din producţia de pufuleţi merge la export, în timp ce restul produselor ajung pe piaţa locală. În ultimii ani, compania a crescut exporturile şi pufuleţii Gusto ajuns astăzi în circa 45 de ţări de pe mai multe continente.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE