ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Gabriel Sandu, reţeaua de magazine AuGust: Există o polarizare a pieţei, segmentul de mărci proprii şi cel al produselor premium s-au dublat, cel de mijloc a dispărut

25.10.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Gabriel Sandu, prin compania Pronto Mobile, rebranduită Pronto August, era cel mai mare francizat al reţelei Carrefour, având 15 magazine pe care le opera sub brandul internaţional ♦ Dintre acestea însă, 10 au fost vândute către Profi l Cu celelalte, el s-a retras de sub umbrela francizei şi a pornit pe cont propriu folosind brandul AuGust.

Gabriel Sandu, fondatorul reţelei de magazine AuGust, spune că în ultima perioadă se simte o polarizare a pieţei, mărcile private şi cele premium fiind cele mai căutate. Dacă anul trecut aceste segmente aveau fiecare câte 10% din business, în 2022, ele contribuie împreună la jumătate din vânzările magazinelor AuGust.

„Am observat o anumită polarizare a pieţei, oamenii cumpără mai ieftin, în special mărci proprii, dar totodată, la polul opus, şi brandurile premium au crescut în ultima perioadă. Segmentul de mijloc a cam dispărut, e o piaţă tot mai polarizată. Astăzi, la noi, 25% din vânzări sunt mărci proprii, iar 25% sunt mărci premium. Anul trecut, fiecare dintre cele două era undeva la 10%. Noi nu avem marcă proprie, dar vindem mărci proprii ale furnziorilor, produse care nu sunt sub branduri naţionale“, explică Gabriel Sandu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Gabriel Sandu, proprietarul companiei Pronto Mobile, rebranduită în Pronto August, a fost, până anul trecut, cel mai mare francizat al reţelei Carrefour, având 15 magazine operate sub umbrela mărcii internaţionale. Din acestea, zece magazine au fost vândute către Profi în 2021. Ulterior, antreprenorul a decis să îşi dezvolte o reţea sub brandul propriu - AuGust.

„Sper ca AuGust să meargă mai departe şi să se dezvolte, am ajuns să investim în acest brand pentru că noi credem în el. Mă gândesc că dobândeşte notorietate şi în scurt timp va fi un brand recunoscut pe piaţa din Bucureşti“, spune el.

Reţeaua AuGust a ajuns la 10 magazine pe piaţa din Capitală, iar prima unitate a fost deschisă în luna august a anului trecut. Segmentul de piaţă pe care se poziţionează compania este cel al magazinelor de proximitate, de până în 100 mp. Cel mai mic spaţiu AuGust are 66 mp, pe când cel mai mare ajunge la 210 mp. În funcţie de suprafaţa de vânzare, numărul mediu al produselor de pe rafturi variază între 2.000 şi 4.000.

Gabriel Sandu este de părere că mai există loc de dezvoltare pe acest segment, însă competiţia cu marile lanţuri de retail devine din ce în ce mai acerbă.

„Mai este mult loc de dezvoltare pe piaţa aceasta, dar la ora actuală este o bătaie pentru spaţiile comerciale bune care sunt în Bucureşti. De multe ori ne întâlnim în acelaşi spaţiu comercial câte 2-3 retaileri, care licităm pentru a putea accesa o locaţie bună. Începem să ne luptăm cu retailerii internaţionali care mizează tot mai mult pe formatele mici în ultima perioadă. De competiţie nu poţi să te fereşti, dar acesta este motivul pentru care să fii pregătit şi să găseşti mijloace prin care să te diferenţiezi“, spune Gabriel Sandu.

Pe segmentul de proximitate sunt activi astăzi Mega Image cu conceptul Shop&Go, Carrefour cu Express, Auchan cu MyAuchan, Metro cu LaDoiPaşi, Profi cu City şi nu numai, alături de Cora cu Urban,

Numele reţelei româneşti AuGust, spune antreprenorul, vine de la produse care au gust, însă şi de la luna august din an, care este cea mai plăcută de către oameni, fiind o lună a concediilor.

Până anul viitor, antreprenorul are în plan dublarea numărului de magazine, iar în cinci ani vrea ca AuGust să numere 100 de unităţi doar pe piaţa din Bucureşti. Dublarea numărului de magazine într-un termen atât de scurt este posibilă ţinând cont de timpul necesar pentru pregătirea unei deschideri, însă problema cea mai mare este găsirea locaţiilor potrivite.

„Singurul lucru care ne ţine pe loc sunt spaţiile comerciale care să corespundă criteriilor noastre. Ne uităm după un anumit nivel al chiriei, o anumită suprafaţă şi un anumit trafic în zonă. Farmaciile sunt competitorii noştri principali în privinta închirierii spaţiilor comerciale. Reţelele de farmacii au avut o perioadă de extindere extrem de agresivă, însă în ultima perioadă parcă simţim mai mult prezenţa retailerilor alimentari mari“, spune Gabriel Sandu.

Începând cu aprilie, deci la doar jumătate de an de la rebranding, businessul a intrat pe profit, menţinându-se pe plus lună de lună. Iar pentru 2022 sunt aşteptate venituri de circa 30-35 milioane lei.

Gabriel Sandu a activat o bună perioadă de timp în domeniul retailului telecom, având businessul GSM Proton, companie înfiinţată în 1999, pe care a cumpărat-o Vodafone. Vodafone a cumpărat 66% din Proton în martie 2008 într-un moment în care retailerul era partener al Orange. Apoi a cumpărat şi restul businessului.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor