• Leu / EUR4.9437
  • Leu / GBP5.6284
  • Leu / USD5.0679
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Horaţiu Rada, Aur’a Mineral Water: Vânzările s-au triplat în ultimele luni. Piaţa externă a fost mult mai dinamică, însă consumatorii românii au fost mult mai selectivi

09.08.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Aqua Aurum Distribution, compania care administrează brandul de apă minerală Aur’a Mineral Water, a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 1 mil. lei, iar anul acesta anteprenorul se aşteaptă la cel puţin o dublare a veniturilor.

Antreprenorul Horaţiu Rada, proprietarul Aur’a Mineral Water, spune că vânzările producătorului de apă s-au triplat în ultimele luni comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, iar evoluţia pozitivă e susţinută în special de dinamismul pieţelor externe. Spre comparaţie, consumatorii români au fost mai prudenţi în achiziţii din cauza inflaţiei mari.

„Pieţele externe au fost mult mai dinamice decât în 2021, însă cea românească a fost mai temperată. Consumatorii locali s-au uitat la calitatea produselor, au fost mult mai selectivi, iar lucrul acesta l-am remarcat îmbuteliind un produs de nişă, un produs îmbuteliat doar în sticlă de sticlă. Ne adresăm celor care conştientizează nevoia de produse naturale, de bunuri sustenabile“, spune Horaţiu Rada, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

El precizează că piaţa apelor minerale este una puternic concurenţială, existând producători mari care acaparează o bună parte din vânzări. Aceştia reuşesc să câştige din ce în ce mai mulţi consumatori prin intermediul unui marketing agresiv şi al diverselor bonificaţii şi reduceri aplicate partenerilor din retail ori HoReCa.

Compania Aqua Aurum Distribution, care administrează brandul de apă minerală Aur’a Mineral Water, este localizată în comuna Ocna de Fier, judeţul Caraş-Severin, şi are capital 100% românesc, fiind deţinută de oamenii de afaceri timişoreni Horaţiu Rada şi Eleodor Coptil. Antreprenorul Horaţiu Rada are însă şi alte afaceri, în special în domeniul energiei.

Aur’a se adresează în special pieţei HoReCa, însă odată cu pandemia, fondatorii au fost nevoiţi să meargă şi către canalul de retail, dat fiind că restaurantele şi cafenelele erau închise ca urmare a restricţiilor pentru prevenirrea răspândirii virusului. Acum, ei mizează pe ambele segmente.

„În momentul de faţă, retailul are o pondere semnificativă în vânzările noaste, iar asta şi pentru că mulţi oameni îşi doresc să consume această apă acasă. Actuala reţea de distribuţie a fost dificil de construit, dar am vrut să ajungem în toate oraşele ţării. Retailul este o nişă importantă pe care nu putem să o neglijăm“, explică Horaţiu Rada.

Pe lângă canalele tradiţionale, producătorul de apă a mizat foarte mult în perioada de pandemie şi pe zona de online, care a devenit un segment important odată cu criza sanitară.

Dacă înainte de pandemie, exportul reprezenta 40% din business, iar piaţa locală circa 60%, acum acest raport s-a inversat. Un factor care a constribuit la creşterea pieţelor externe este participarea producătorului de apă minerală la Expo Dubai, care a atras după sine încheierea unor contracte cu parteneri din mai multe zone ale lumii.

Aqua Aurum Distribution, compania care administrează brandul de apă minerală Aur’a Mineral Water, a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 1 mil. lei, iar anul acesta anteprenorul se aşteaptă la cel puţin o dublare a veniturilor.

„Credem într-o dinamizare a exporturilor, acestea sunt mult mai eficiente nu neapărat din perspectiva preţurilor, ci din punct de vede al rulajului. Este un lucru important să nu vindem cu sticla, baxul sau paletul, ci să avem vânzări constante care să asigure un flux şi o încasare mai sigură.“

Pandemia a condus la diversificarea portofoliului Aur’a Mineral Water, companie care a fost pusă în situaţia de a lansa un produs Bag-in-Box, pentru a ajunge mai facil la consumatorii casnici. Producătorul avea până în pandemie doar două categorii de produse, sticlă de 750 ml şi, respectiv, 330 ml.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor