ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Lidia Faţi, cofondator Dacris: În zece ani, vrem să dublăm sau chiar să triplăm businessul

05.09.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Dacris are un portofoliu de 12.000 de articole împărţite în nouă categorii, cea mai recent introdusă fiind cea a produselor de igienă, adăugată în perioada pandemiei  În total, grupul a avut anul trecut afaceri de 31,8 mil. euro.

Sustenabilitatea este un su­biect intrat pe agenda multor com­pa­nii, care încearcă să reducă risipa sau să înlocuiască bunurile folosite cu unele mai verzi ori mai de durată. Lidia Faţi, cofondator al grupului Dacris, specializat în importul, distri­buţia şi comercializarea de produse de papetărie şi echipa­mente pentru birouri, spune că observă o deschidere tot mai mare din partea companiilor din piaţă pentru bunuri sustenabile.

„Clienţii sunt deschişi către genul acesta de produse, cumva împinşi de la spate de propriile companii-mamă, dacă sunt multinaţionale, dar sunt şi mulţi antreprenori români care aderă la curentul acesta. Nu este simplu pentru că, de cele mai multe ori, nu sunt produse ieftine, dar e un trend de care nu ne vom lăsa“, a spus Lidia Faţi, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Dacris are un portofoliu alcătuit din 12.000 de articole împărţite în nouă categorii, cea mai recent introdusă fiind cea a produselor de igienă, adăugată în perioada pandemiei.

Businessul a pornit în 1994, fiind înfiinţat de Lidia Faţi, împreună cu soţul ei Dan Faţi, şi cu fratele acestuia, Claudiu Faţi. Cei trei şi-au început afacerea de familie prin deschiderea unui magazin în Constanţa. De atunci, compania a crescut constant, chiar şi în condiţii de criză, extinzându-se cu birouri şi în alte oraşe ale ţării. Dezvoltarea s-a făcut şi prin adăugarea de businessuri complementare, cum ar fi propria tipografie. Mai mult, Dacris şi-a extins prezenţa şi în online, prin două magazine, unul dedicat companiilor şi un altul consumatorilor. În 2016, Dacris a cumpărat Echo Plus din Timişoara, o companie specializată în vânzarea telefonică de consumabile pentru copiatoare şi imprimante.

„Toate produsele noastre se adresează B2B şi doar câteva din ele şi segmentului B2C. Mai avem idei de dezvoltare, dar deocamdată vrem să consolidăm liniile de business existente şi să-i convingem pe clienţii noştri să îmbrăţişeze foarte mult sustenabilitatea, pentru că în cadrul acestor categorii avem 50% dintre articole sustenabile, iar 75% dintre ele se pot supune reciclabilităţii, adică pot intra în lanţ“, explică ea.

Anul trecut, grupul de companii Dacris, format din Echo Plus, Dacris Impex şi Dacris Prod, avut afaceri totale de 31,8 milioane de euro, în creştere cu 23% faţă de anul anterior. În acest an, vânzările au mers bine, însă există în continuare o serie de incertitudini.

„Anul 2023 a fost unul foarte provocator. Avem o creştere importantă, dar ea vine cu multe provocări pe care nu le avem doar noi, ci toţi din piaţă. Spre deosebire de anumite industrii, aici nu e aşa uşor să duci preţul de la furnizor în piaţă. Anul trecut, toate preţurile au crescut. Noi nu am făcut acelaşi lucru pentru clienţii noştri, am încercat să păstrăm cât de mult am putut nivelul de dinainte“, spune ea.

În cei 30 de ani de prezenţă pe piaţă, businessul Dacris a reuşit să crească constant, iar antreprenorii au adăugat noi companii în grup, precum şi alte produse şi servicii în portofoliu. Lidia Faţi îşi doreşte ca în următorul deceniu să aibă un portofoliu extins de servicii, produse şi să dubleze sau chiar tripleze cifra de afaceri.

Pe lângă produsele pe care le importă şi distribuie, Dacris oferă clienţilor şi diverse servicii, precum livrări în toată ţara, crearea unor site-uri personalizate prin care clienţii îşi pot administra comenzile şi bugetele, dar şi servicii de printing unde sunt oferite garanţii, colectare de deşeuri şi altele.

„Sunt multe servicii care nu se văd, e foarte multă asistenţă, oamenii noştri de vânzări sunt un fel de parteneri ai clienţilor noştri pentru că ştiu ce să îi sfătuiască, ce aleg împreună“, conchide Lidia Faţi.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor