ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Mioara Olteanu, fondatoare a Art & Craft: Anul următor vom deschide o cafenea pe aeroportul din Târgu-Mureş. 2022 a fost comparabil cu perioada prepandemică

15.12.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Pe lângă reţeaua de magazine din aeroporturi, Art & Craft se concentrează şi pe segmentul corporate, către care livrează chiar şi 10.0000 de pachete în luna decembrie.

Mioara Olteanu, fondatoare a Art & Craft, spune că anul 2022 a adus un nivel comparabil al afacerilor cu perioada de dinainte de pandemie. Creşterea businessului de anul acesta se datorează în principal unui volum de vânzări mult mai mare. Magazinele Art & Craft sunt poziţionate în aeroporturile din ţară, astfel că revenirea călătoriilor impactează direct businessul.

„Anul 2022 nu a fost nu numai o revenire, dar a existat clar o dorinţă de călătorie, cât şi de a cumpăra din magazine. Anul 2022 a fost comparabil cu 2018-2019, ne-am echilibrat ţinând cont că nu a fost un început foarte bun. A fost o creştere de volum, nu doar o majorare ca urmare a creşterii preţurilor“, spune Mioara Olteanu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Planurile companiei vizează extinderea businessului prin deschiderea primei cafenele pe aeroportul Târgu-Mureş. Mai mult, Art & Craft va deschide un magazin pe aeroportul din Cluj, fiind prima extindere de acest tip din ultimii cinci ani. Businessul va număra nouă magazine proprii, însă produsele

Art & Craft sunt prezente în 70 de locaţii prin brand corneruri.

„2022 a însemnat şi o bună dezvoltare pe partea aceasta, avem destul de mulţi colaboratori noi. Remarc în piaţă deja o solicitare din ce în ce mai mare pentru produse de calitate, mai dezvoltăm produse specifice pentru piaţa locală“, precizează ea.

Perioada sărbătorilor de iarnă este, în general, una bună pentru retail, însă businessul fondat de Mioara Olteanu este atipic din acest punct de vedere. Luna decembrie, perioadă în care consumul creşte foarte mult, nu este însă bună şi pentru magazinele cu suveniruri, în contextul în care majoritatea traficului de pe aeroporturi este direcţionat către vacanţe.

„Între 5 şi 10 ianuarie este perioada de achiziţii majore din magazinele noastre. Oamenii se întorc atunci acasă şi vor să facă cadouri.“

Cu toate acestea, perioada sărbătorilor aduce o creştere a cererii din zona corporate, când companiile aleg să facă diverse cadouri pentru angajaţi sau parteneri. Circa 10.000 de pachete sunt livrate companiilor în luna decembrie.

„Luna decembrie din acest an mi se pare mai bun decât 2019, nu ştiu daca este un efect postpandemic sau nu. Ceea ce am văzut acum în 2022 este că oamenii îşi regăsesc partea aceasta de conexiune mult mai mult decât înainte. Solicitările au venit din timp, lumea s-a gândit din timp şi cu mare atenţie, au venit cu o solicitare specifică şi ştiind clar cui vor să dăruiască“, spune ea.

În pofida rezultatelor în creştere, anul 2022 nu a fost lipsit de provocări, majorarea preţurilor la materiile prime fiind una dinte  problemele cu care s-a confruntat businessul anul acesta.

„Preţurile nu sunt mult mai mari, noi vindem în euro şi preţurile la produse au crescut, probabil în lei se văd mai bine aceste majorări. Am crescut cu 1-2 euro anumite produse care au fost mult scumpite de la producători, dar altfel am încercat să ţinem preţurile la fel“, explică ea.

Primul magazin Art & Craft a fost deschis în februarie 2003 pe aeroportul Otopeni din Bucureşti. Anul trecut, compania care administrează reţeaua de magazine a avut anul trecut afaceri de 18 milioane lei şi un profit net de 2,8 milioane lei, conform datelor Minsiterului de Finanţe.

 

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor