ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Mircea Rasovan, SportGuru: Vrem să mai deschidem magazine în ţară şi să ne extindem inclusiv peste graniţe. Ambiţia mea este să mă bat cu cehii, polonezii sau ungurii

07.03.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Compania a fost înfiinţată în 2009 de antreprenorii Mircea Rasovan şi Alexandru Cristescu, ca o platformă online de distribuţie şi vânzare de echipamente sportive specializate  Apoi, treptat, a început şi expansiunea în offline.

SportGuru, o companie de retail şi distribuţie de articole sportive, care operează şase magazine în Bucureşti şi în ţară, are în plan extinderea în mai multe oraşe din România, vizând totodată şi expansiunea peste graniţe, spune Mircea Rasovan, cofondatorul businessului, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Retailerul numără trei magazine în Bucureşti şi câte unul în Braşov, Cluj şi Timişoara, iar antreprenorul afirmă că SportGuru urmează să facă paşi şi către celelalte zone ale ţării pentru a acoperi toate oraşele mari. Businessul a pornit la drum în online, iar abia apoi fondatorii au deschis un magazin fizic în zona Unirii din Bucureşti.

„Avem în plan să mergem aproape de clienţii noştri. Ştiu că e uşor să faci online, toată lumea vrea să facă online. Noi însă vrem să mergem către clienţi, credem că aşa se fac lucrurile sănătos“, spune Mircea Rasovan.

Pe termen lung, compania are în plan să deschidă magazine şi în afara ţării, ţintind să meargă mai ales în pieţele din regiune.

„O să acoperim oraşele importante din România în câţiva ani, iar apoi eu am ambiţia să mă bat cu cehii, polonezii sau ungurii. Cam aceasta este ambiţia mea. Au fost mulţi ani în care antreprenoriatul românesc a fost asaltat de est- europenii dornici de pieţe noi şi cu mult mai multă putere în spate datorită businessurilor şi experienţei pe care le aveau. Poate a venit momentul să plătim şi noi această poliţă“, explică el.

Compania SportGuru a fost înfiinţată în 2009 ca o platformă online de distribuţie şi vânzare de echipamente sportive specializate, fondatorii fiind antreprenorii Mircea Rasovan şi Alexandru Cristescu. Ei au pornit businessul pentru a se adresa unei nişe din piaţă, anume clienţilor care practică sport specializat şi care doresc să găsească echipamente profesioniste.

„Primii ani au fost de teste, am încercat să înţelegem care este piaţa, ce lipseşte. La vremea respectivă nu erau mulţi distribuitori pentru anumite branduri. Chiar dacă noi ni le doream în România ca să le vindem în retail, nu aveam de unde să le luăm. Am sesizat opor­tunitatea şi am început să de­venim distribuitori pentru anumite mărci în România, iar apoi lucrurile s-au legat“, povesteşte Mircea Rasovan.

Antreprenorul a realizat că businessul este pe drumul potrivit în momentul în care a observat în rândul clienţilor nevoia de a găsi echipamentele şi brandurile aflate în portofoliul companiei sale.

SportGuru adună 150 de mărci în portofoliu, care acoperă trei segmente - piese pentru alergare, outdoor şi ciclism. Există şi echipamente ce deservesc sporturi care îmbină cele trei segmente, precum triatlon sau schi. Mircea Rasovan adaugă că nu are în plan să introducă şi alte categorii de articole.

La început, compania încerca ea să atragă parteneri şi branduri noi în portofoliu. Între timp, piaţa locală s-a dezvoltat, iar acum producătorii de echipamente sportive îşi doresc să intre în România.

Antreprenorul spune că românii au început să facă tot mai mult sport în ultimii ani, iar piaţa s-a dezvoltat mult odată cu cererea în creştere. Cu toate acestea, spre comparaţie cu ţări precum Polonia sau Cehia, România este mult în urmă.

SportGuru a avut venituri de 48,6 milioane de lei în 2022, în creştere semnificativă faţă de anul anterior, când cifra de afaceri a fost 38 milioane lei, potrivit informaţiilor Ministerului de Finanţe. Antreprenorul spune că în pofida provocărilor economice, businessul reuşeşte să crească an de an.

„Avansul nostru mediu este de 35% pe an. Nu vedem o încetinire nici la începutul lui 2024. Ţine şi de creşterea fenomenului în general, dar şi de nişa în care suntem poziţionaţi. Noi nu ne adresăm persoanelor care caută cel mai ieftin produs pentru sport, ci celor îndrăgostiţi de sport, celor care deja îl practică. Sunt oameni care vor să treacă la următorul nivel“, mai spune el.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor