ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Namzya, o agenţie fondată de două antreprenoare românce care creează nume pentru branduri, a dat numele a trei maşini lansate de Lamborghini anul acesta

17.10.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Namzya mai colaborează cu Nespresso, Lavazza, Franke, MAN, Beko, Tata Motors şi alţii, însă cele două antreprenoare îşi doresc să se concentreze pe clienţii din industria auto.

Andra Guţui şi Marcela Sărmăşan au fondat Namzya, o agenţie dedicată exclusiv serviciului de naming, prin care creează nume pentru branduri. Dacă în multe agenţii de branding namingul este un subserviciu, cele două antreprenoare s-au concentrat pe a-l oferi ca serviciu principal, ajungând să colaboreze cu firme precum Lamborghini.

Namzya a dat numele a trei maşini lansate în acest an de Lamborghini, anume Invincible, Revuelto şi Lanzador.

„Colaborarea cu care ne mândrim cel mai tare şi cea mai grea de obţinut a fost cea cu Lamborghini, este un client după care am aşteptat foarte mult şi cu care am semnat la doi ani de la prima discuţie. Anul acesta a fost cel mai de succes an din punctul de vedere al lansărilor, am lansat trei maşini“, spune Marcela Sărmăşan, cofondatoare a Namzya, în  cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

La nivel mondial, există câteva zeci de agenţii de naming, nefiind o industrie dezvol­tată, însă cerere există, spun antreprenoarele.

Namzya a apărut ca urmare a colaborării dintre cele două antreprenoare. Andra Guţui deţinea împreună cu soţul ei o agenţie de web design, în timp ce Marcela Sărmăşan, alături de soţul ei, administra o agenţie de publicitate.

„Lucram împreună deja de ceva timp pe anumite proiecte de marketing, în special de branding. La un moment dat a venit către noi un proiect care implica un subserviciu de renaming a unei companii din Anglia şi ne-a plăcut foarte mult acest proiect. Aveam mai multe de făcut pentru acel proiect, dat partea de naming ne-a atras cel mai mult“, povesteşte Andra Guţui.

Ideea de a porni împreună o agenţie de naming a venit imediat, însă a durat o perioadă mai lungă de timp pentru a cerceta piaţa şi a vedea dacă un astfel de concept s-ar potrivi pe piaţa globală.

„Targetul nostru nu a fost niciodată România. De la început ne-am făcut planul să devenim o agenţie globală şi să lucrăm cu companii foarte mari. Primul client care ne-a deschis calea către vest a fost o companie de sisteme de alarmă din Elveţia, care a venit cam în şase luni de la lansarea Namzya“, explică Andra Guţui.

Pentru a fi o agenţie care să se adreseze pieţei globale, în primul an de activitate, antreprenoarele au participat la diverse târguri şi evenimente internaţionale, unde au cunoscut reprezentanţi ai diferitelor companii.

Chiar dacă Namzya are o experienţă de câţiva ani pe piaţă, antreprenoarele se lovesc în continuare de reticenţa oamenilor.

„Sunt persoane care consideră că naming poate să facă oricine şi nu trebuie să plăteşti pe cineva specializat pentru asta, dar a fost totuşi pentru noi o cale lungă atunci, dupa ce am decis să ne specializăm doar pe crearea de nume“, spune Marcela Sărmăşan.

Namzya a avut anul trecut afaceri de 1,7 milioane lei şi un profit net de 1,5 milioane lei, marja profitului fiind una foarte mare, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

Namzya colaborează cu Nespresso, Lavazza, Franke, MAN, Beko, Tata Motors şi alţii, însă cele două antreprenoare îşi doresc să se concentreze pe clienţii din industria auto.

„De când am fondat Namzya, ne-am dorit să intrăm în această industrie şi să avem un număr cât mai mare de companii în portofoliu, având în vedere că următorii ani vin cu schimbări în industria auto, cu electrificarea vehiculelor, ne dorim să fim acolo şi să avem un numar cât mai mare de clienţi în această industrie. Ne dorim să intrăm şi în zona de luxury goods, este o altă nisă unde se intra la fel de greu ca în industria auto“, precizează Marcela Sărmăşan.

Deşi naming-ul este un subserviciu al multor agenţii de branding, o agenţie exclusiv de nasimg aduce plus valoare prin faptul că este specializată pe acest domeniu şi are capacitatea de a face un research mult mai amplu, respectând anumite criterii.

„Ne concentrăm foarte mult ca atunci când livrăm nume ele să poată fi înregistrate la nivel global, vorbim de o multitudine de ţări în care trebuie să facem acest research, pe care o agenţie de branding nu îl facem, noi ne concentrăm pe aspecte mai tehnice“, spune Andra Guţui.

Numărul clienţilor care apelează la Namzya într-un an este de ordinul zecilor, iar cele mai aglomerate perioade sunt toamna, iarna şi primăvara. În paralel, antreprenoarele au circa 2-3 proiecte în mod constant.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor