ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Nicoleta Dumitrescu, COO, Lensa: Anul acesta vrem să deschidem 15 magazine şi analizăm să intrăm pe două noi pieţe

02.03.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Lensa şi-a extins reţeaua de magazine cu 24 de showroomuri anul trecut, ajungâng la un număr total de 39 de unităţi.

Retailerul de optică Lensa are în plan să deschidă 15 magazine anul acesta, dar vizează şi să îşi extindă activitatea în două noi ţări din regiune, spune Nicoleta Dumitrescu, COO al companiei.

„Încă nu am stabilit care sunt acele pieţe şi care sunt lunile în care vom face acest pas, dar, cu siguranţă, ne uităm peste graniţă. În urma unei analize făcute, am văzut potenţialul de creştere în regiune, unde există o fragmentare a pieţei de optică. O să ne ajute să putem să ne dezvoltăm şi acolo, la fel cum am făcut-o şi în România. Tipologia clienţilor este asemănătoare cu cea din România, vorbim de state din regiunea Europei Centrale şi de Est“, spune Nicoleta Dumitrescu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Anul trecut, reţeaua Lensa a ajuns la 39 de magazine, după ce au fost deschise 24 de unităţi sub acest brand. Nicoleta Dumitrescu spune că expansiunea din 2022 a fost peste aşteptările iniţiale, fiind programate doar 12 deschideri la începutul anului.

„Noi avem şi componenta de online de mai mulţi ani, avem istoricul de acolo, vedem numărul de comenzi şi de clienţi dintr-o anumită zonă.“

„În funcţie de aceşti indicatori, decidem şi oraşul în care o să intrăm. Dacă mergem în centru comercial sau în stradal, nu este o regulă anume, depinde de spaţiile pe care le găsim“, explică Nicoleta Dumitrescu.

Lensa a pornit ca un business online, iar ulterior şi-a extins activitatea şi în offline. Categoria de produse ochelari de soare susţine businessul online, în timp ce oamenii preferă să meargă în magazinele fizice atunci când vor să îşi achiziţioneze o pereche de ochelari de vedere. Lensa are un portofoliu de câteva zeci de branduri, printre care se numără şi mărcile proprii, lansate în urmă cu trei ani.

Segmentul de produse de ochelari de vedere, principalul motor de dezvoltare în offline, creşte de la an la an.

„Cred că este şi ca urmare a nevoii din ce în ce mai acute de ochelari de vedere în rândul populaţiei. Stăm cu toţii foarte mult în faţa ecranelor, dar în special tinerii. Pe de altă parte, creşterea vine şi din nivelul de conştientizare al oamenilor că trebuie să îşi facă un consult oftalmologic anual, aşa cum îşi fac şi analizele de rutină“, spune ea.

Ritmul accelerat de expansiune a Lensa în zona de offline vine şi ca urmare a cererilor venite din partea clienţilor din online, dar şi ca urmare a potenţialului de creştere al pieţei de optică, foarte fragmentată pe plan local, cu puţin jucători care să administreze reţele de magazine la nivel naţional.

În acest context, al expansiunii agresive, anul trecut, Lensa a înregistrat aproape o dublare a numărului de comenzi faţă de 2021, cu toate că lunile februarie şi martie au postat o stagnare a vânzărilor din cauza izbucnirii războiului de la graniţele României.

Despre anul acesta, Nicoleta Dumitrescu spune că majorarea costurilor cu utilităţile va afecta preţurile de vânzare ale produselor. Inflaţia record va duce şi ea la o prudenţă din partea clienţilor pentru achiziţii.

„Până acum, nu au fost scumpiri foarte mari care să ne destabilizeze. Am avut şi noi o creştere a preţurilor la începutul acestui an, undeva la 10-15%, dar este o zonă destul de imprevizibilă. Sperăm să le menţinem la acest nivel măcar în primul semestru din 2023“, mai spune Nicoleta Dumitrescu.

Compania Tensa Art Design, care operează businessul Lensa, a avut în 2021 afaceri de aproape 80 mil. lei, plus 48%. Datele financiare pe anul trecut încă nu sunt publice.

 

 

 

 


 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor