♦ La Colline, brand deţinut de Super Lactis, producător din localitatea Feleacu, judeţul Cluj, care realizează lactate din lapte de capră sub brandul La Colline, colaborează constant cu 25-30 de ferme locale şi realizează 15-20% din cifra de afaceri pe pieţele externe.
Ovidiu Spînu, cofondator al Super Lactis, producător de lactate ce deţine brandul La Colline, spune că atenţia companiei este în continuare pe piaţa locală, iar exporturile au rămas constant în ultimii ani la 15-20% din producţia companiei.
„Ne concentrăm în continuare pe piaţa locală, pentru că suntem la noi acasă, suntem cunoscuţi, sunt costuri mai mici şi logistica mai simplă. Am încercat să menţinem exporturile la 15-20% pentru că contractele sunt în euro şi e bine când ai contracte în euro să ai şi vânzări în euro“, spune Ovidiu Spînu, cofondatorul Super Lactis, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Antreprenorul spune că în ultima perioadă a sesizat şi o temperare a costurilor după valul din prima jumătate a anului când producătorii au simţit cum vin peste ei scumpirile pe lanţ, de la furnizorii de materie primă şi până la cei de ambalaje, zona de etichetare fiind una dintre cele cu impact major în activitatea firmei.
„Am reuşit să creştem şi noi preţurile, a fost o perioadă în care am mers pe zero sau chiar pe minus cu unele articole, dar acum ne-am echilibrat şi sesizăm o anumită constanţa privind aprovizionarea, costurile materiilor prime“.
Producătorii din industria alimentară care realizează volume mai mici au arătat în ultimul an că dacă vor să rămână în piaţă au nevoie de creşteri de preţ la produsul pe care îl vând, iar speranţa lor este că au un public ţintă fidel care se adaptează şi la noile preţuri.
„Nu putem să subvenţionăm noi, micii producători, marile lanţuri, bumerangul acesta se întoarce la fermieri şi fermierul, dacă l-ai scos de pe piaţă, nu îl mai poţi reinventa. O fermă necesită eforturi de ani şi ani şi odată oprită activitatea este aproape imposibil de repornit“, explică Ovidiu Spînu.
El arată că decizia companiei a fost să nu mai livreze către acei parteneri care nu au acceptat o creştere a preţului care să acopere costul de producţie.
Compania este prezentă în majoritatea lanţurilor din retailul alimentar, dar are şi un magazin online, un magazin la poarta fabricii, dar şi livrări către restaurante. „HoReCa s-a revigorat după ce s-a încheiat criza covid, sunt tot mai multe evenimente şi în timpul săptămânii, avem cerere şi creştere pe segmentul acesta, dar comerţul tradiţional a scăzut“.
Spînu menţionează că luna decembrie este în mod tradţional cea mai bună pentru companie, iar dacă decembrie va fi o lună bună atunci avansul din acest an al vânzărilor ar putea fi de 20% faţă de anul trecut. O mutare care a echilibrat portofoliul companiei a fost introducerea în producţie a laptelui de bivoliţă, iar acest lucru a făcut să nu se simtă declinul cauzat de produsele din lapte de capră din retailul tradiţional.
„Am observat atât în rândul românilor, cât şi în rândul partenerilor noştri de export, pieţele din Cehia, Ungaria acolo unde exportăm de zece ani, că s-au redus vânzările cu 10-15%, oamenii sunt mai prudenţi în ceea ce priveşte cumpărăturile şi investiţiile în general“.
Oamenii merg cu acelaşi buget la cumpărături, dar cumpără mai puţin sau se reorientează către branduri cu un preţ mai mic, chiar spre mărci private.
„Aş extinde comportamtentul acesta şi la clienţii persoane juridice. Dacă cineva făcea un eveniment şi avea un anumit buget, astăzi din acel buget trebuie să se orienteze către produse mai ieftine. Vedem şi la jucătorii mai mari că au acelaşi comportament ca şi clienţii individuali“.
Super Lactis, compania care deţine brandul La Colline, a avut în 2021 o cifră de afaceri de 3,1 mil. lei, similară cu cea din 2020, o marjă de profit de peste 10% şi un număr mediu de 14 salariaţi, potrivit datelor de la mfinante.ro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE