ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Reţeaua de brutării Pain Plaisir se va extinde în acest an cu încă trei unităţi. „Vrem să mergem în cartiere, să fim mai aproape de clienţi“

20.04.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Irina Stăncescu, acţionar al Pain Plaisir, estimează venituri de 16 milioane lei în acest an, adică o creştere de 50% Avansul va veni ca urmare a investiţiilor făcute în 2022, dar şi ca urmare a deschiderii de noi magazine în acest an.

Reţeaua de brutării Pain Plaisir se va extinde în acest an cu încă trei ma­gazine, ajungând până la finalul anului la şapte unităţi. Strategia de dezvol­tare vizează deschiderea unor noi brutării în zonele rezidenţiale unde locuiesc cei mai mulţi dintre clienţii Pain Plaisir. Două dintre magazinele care ur­mează a fi inaugurate sub brandul Pain Plaisir vor fi amplasate în zona Par­cului Carol şi respectiv în Cor­beanca, iar cel de-al treilea îşi va găsi loc în cartierul „dormitor“ Drumul Ta­berei. În cazul acestuia din urmă însă, antreprenoarea este în conti­nuare în căutarea unui spaţiu potrivit. „Vrem să ajungem mai aproape de oamenii din cartiere, vrem să mergem acolo unde ei locuiesc şi îşi desfăşoară rutina zilnică. Ne uităm la Drumul Taberei, este foarte important să gă­sim o zonă potrivită, să avem un magazin mic cu pâinile cele mai cău­tate. E un cartier pe care multe busi­nessuri îl ignoră, dar este potenţial acolo. Po­tenţialul pentru piaţa de pâi­ne artiza­nală proaspătă este mult mai mare decât pare la prima ve­dere“, spune Irina Stăn­cescu, coproprietara Pain Plaisir, în cadrul emi­siunii ZF 15 minute cu un an­treprenor, un proiect Ziarul Finan­ciar şi Alpha Bank.

Extinderea reţelei de brutării nu se opreşte însă aici, antreprenoarea având în plan să ajungă la 16 maga­zine în următorii trei ani.

Următoarele unităţi vor fi tot în zona Bucureşti – Ilfov, pentru a putea fi deservite de centrul de producţie din Capitală.

„Mi se pare greu să gestionăm producţia dintr-o altă locaţie, ne punem cu adevărat interesul în partea de producţie. Noi nu avem posibilitatea să facem stocuri, tot ce se vinde este realizat în aceeaşi zi. Nu există nicio posibilitate să livrăm în alte oraşe, cel mult în Piteşti sau Ploieşti, iar asta dacă infrastructura ne-ar ajuta, dar deocamdată nu simţim că avem acest curaj“, explică ea.

Anul trecut, Pain Plaisir a investit circa 800.000 euro într-o unitate de producţie din Sema Park de circa 1.000 metri pătraţi. Investiţia în fabrică a venit ca urmare a extinderii businessului, astfel încât să deservească noi puncte de desfacere. Irina Stăncescu spune că noua unitate de producţie ar putea susţine circa zece magazine. Pentru a ajunge la 16 magazine, antreprenoarea adaugă că ar putea să mai investească într-un nou spaţiu de producţie în acelaşi loc în care se află unitatea actuală - în Sema Park.

„Producem totul în spaţiul de producţie, acolo putem să gestionăm mai bine şi prospeţimea şi calitatea, avem mai multe filtre de control. Avem mici ateliere şi în magazine, unde realizăm cu precădere coacere. Nu preparăm nimic acolo, dar trimitem produsele semipreparate astfel încât ele să fie calde în magazin“, mai precizează ea.

Portofoliul Pain Plaisir numără circa 60-70 de produse, dintre care 20 sunt articole de tip pâine. De-a lungul timpului, compania a realizat peste 500 de produse în propria brutărie.

Anul trecut, businessul companiei a înregistrat o creştere de 15% faţă de 2021, cu toate că războiul din Ucraina a dus la o scădere, timp de câteva luni, a vânzărilor. Totuşi, după un declin de circa 20%, lunile de vară au fost peste aşteptări.

Irina Stăncescu, acţionar al Pain Plaisir, estimează venituri de 16 milioane lei în acest an, adică o creştere de 50%. Avansul va veni ca urmare a investiţiilor făcute în 2022, dar şi ca urmare a deschiderii de noi magazine în acest an.

 

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor