♦ Circa 90% din portofoliul companiei este format din produse destinate segmentului rezidenţial, precum mobilă pentru dinning, living şi dormitor.
Viorel CreÅ£u, acÅ£ionar ÅŸi geÂneÂral manager la Nord Arin, producător de mobilă care îşi trimite la export cea mai bună parte din piesele realiÂzaÂte în Moldova, mai exact la Piatra-NeamÅ£, spune că piaÅ£a rezidenÅ£ială înregistrează o scădere, însă HoReCa, un alt segment pe care compania îşi concentrează atenÅ£ia, cunoaÅŸte o creÅŸtere în ultima perioadă.
„Pariem pe ambele sectoare pentru că la nivel mondial industria HoReCa va merge foarte bine anul acesta. Dacă piaÅ£a rezidenÅ£ială este oarecum în scădere în Europa ÅŸi în SUA, piaÅ£a de ospitalitate este într-o puternică creÅŸtere ÅŸi cred că se va menÅ£ine pe acelaÅŸi trend ÅŸi în anii următori“, spune Viorel CreÅ£u în cadrul emisiunii ZF 15 miÂnute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar ÅŸi Alpha Bank.
Peste 95% din produsele fabricate de Nord Arin sunt vânÂduÂte pe pieÅ£ele externe, iar aceste procente ar putea să crească la 98% până la finalul anului. TotuÅŸi, antreprenorul îşi doreÅŸte ca pe viitor să majoreze ÅŸi vânzările din România.
Cu toate că piaÅ£a rezidenÅ£ială a scăzut atât local, cât ÅŸi dincolo de graniÅ£e, impactul asupra businessului nu este unul semniÂficativ, Å£inând cont că segmentul premium, pe care se ÅŸi poziÅ£ionează compania, este cel mai puÅ£in afectat în perioadele de criză.
„Pe piaÅ£a premium, influenÅ£ele sunt mai puÅ£in consistente. PiaÅ£a mainstream este cel mai puternic afectată de scăderea vânzărilor din sectorul de real-estate. ÃŽn general, cei care consumă proÂduse preÂmiÂum vor cumpăra în contiÂnuare“, precizeaÂză Viorel CreÅ£u.
Principala Å£ară unde sunt exportate pieÂsele fabricate de Nord Arin este SUA, însă compania trimite o bună parte din proÂducÅ£ie ÅŸi în Germania, Italia ÅŸi în statele din Orientul Mijlociu. Mai mult, antreprenorul are în plan să crească vânzările pe pieÅ£ele din regiunea Benelux, dar ÅŸi în FranÅ£a.
„Pentru noi, exportul a fost un pariu câştigător pentru că am învăţat foarte multe din pieÅ£ele externe. Ne-am măsurat puterile ÅŸi ne-am perfecÅ£ionat. Am învăţat despre marketing, design, tipuri de mateÂriale, comunicare, relaÅ£ionare. A fost bine ÅŸi ne concentrăm în continuare atenÅ£ia pe pieÅ£ele externe“, spune el.
Circa 90% din portofoliul companiei este format din produse destinate segmenÂtului rezidenÅ£ial, precum mobilă pentru dinning, living ÅŸi dormitor. Piesa care generează cele mai multe vânzări este masa de dinning, care aduce circa 70% din cifra de afaceri a companiei din Piatra-NeamÅ£. Nord Arin a avut însă ÅŸi proiecte destinate segmentului HoReCa, semnând mai ales contracte cu hoteluri din Å£ară, dar ÅŸi din Italia ÅŸi chiar ÅŸi din SUA.
Compania are doar un site de preÂzenÂtare, urmând ca la finalul acestui an să deschidă ÅŸi un magazin online. Mai mult, Nord Arin administrează ÅŸi un showroom, iar pe viitor are în plan deschiderea unor magazine fizice.
ÃŽn cadrul companiei lucrează circa 190 de angajaÅ£i, dintre care 145 acÂtivează în zona de producÅ£ie. AntrepreÂnoÂrul spune că a încheiat mai multe parteÂneÂriate cu faÂcultăţi din Å£ară pentru recrutarea speÂcialiÅŸtilor, iar în zona de producÅ£ie a apelat la forţă de muncă străină, având 12 perÂsoane din Asia, urmând să mai aducă încă 20 de oameni.
Nord Arin a avut anul trecut afaceri de 33,7 milioane lei, în creştere uşoară de 3% faţă de 2021, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE