ZF 20 de ani

ZF la 20 de ani. Exerciţiu de imaginaţie pentru cei care conduc marile businessuri: România peste 20 de ani. Ce spune Mircea Moga, CEO al Mega Image

12.11.2018, 00:06

Mega Image este una dintre cele mai mari reţele de comerţ din România şi lider al pieţei din Capitală.

„20 de ani poate fi un timp foarte scurt sau foarte lung. Dar 20 de ani poate fi totodată timpul de care România are nevoie să schimbe cu adevărat lucruri şi să se dezvolte mai mult, implementând proiecte pe termen lung. Ritmul în care România se schimbă diferă atât de mult de la un domeniu la altul, încât în următorii 20 de ani aceste diferenţe vor deveni din ce în ce mai vizibile.

În primul rând, avem nevoie de schimbări radicale de percepţie pentru a ne îndrepta toţi către acelaşi obiectiv: de a readuce România în topul ţărilor cu un nivel de trai stabil şi ridicat. Sperăm ca peste 20 de ani să avem o Românie mai sănătoasă, mai tehnologizată. De aceea, lucrăm pentru a crea oportunităţi pe piaţa locală, care să ne ajute să ne păstrăm valorile, iar în viitor noile generaţii să îşi dorească să rămână aici şi să contribuie la o creştere sustenabilă a ţării, pe un termen lung.

România deţine deja resurse valoroase care încă nu sunt suficient de bine promovate, dar care pot reprezenta un beneficiu pentru Europa. De aceea trebuie să ne mândrim cu ele pentru că ne putem pune amprenta şi mai mult, în mai multe domenii. Vedem cum diferite zone ale ţării sunt hub-uri pentru dezvoltatorii IT, un lucru important şi pentru retail.

Odată ce creşte numărul de angajaţi, creşte şi numărul de potenţiali consumatori pentru noi. Oraşul Cluj este deja numit Silicon Valley al Europei. Ţara noastră este un punct de referinţă pentru această zonă. În următorii 20 de ani, vom deveni şi mai bine înrădăcinaţi. Iar noile generaţii vor recontura România prin intermediul noilor tehnologii, punând accent pe inteligenţă şi creativitate.

România trebuie să înveţe să prioritizeze şi să aloce mult mai bine resursele în următorii 20 de ani. Trebuie să înveţe să contureze programe naţionale cu efect pe termen lung, programe educaţionale care să ajungă la noile generaţii încă de la cea mai mică vârstă pentru a putea schimba comportamente şi a vedea un progres în viitor.

Alături de educaţie, ar trebui ca România să se concentreze pe o repartizare mai bună a investiţiilor astfel încât să avem o infrastructură îmbunătăţită în sectoare precum sănătate, agricultură, robotică şi sustenabilitate.“

Campania aniversară Ziarul Financiar este susținută de Mastercard