ZF 24

AdePlast: Meciurile de fotbal nu au generat impactul asteptat

23.12.2008, 13:48 20

Producatorul de adezivi AdePlast, detinut de omul de afaceri Marcel Barbut, va renunta incepand de anul viitor la promovarea produselor in timpul meciurilor de fotbal, pentru ca nu au generat return-ul scontat.

“Eu am mizat pe fotbal inca de acum 3-4 ani. Zona s-a aglomerat si incepe sa nu mai fie la fel de eficienta daca vezi in acelasi program trei producatori diferiti. Ma gandesc serios sa investesc in alte sporturi”, afirma Marcel Barbut, proprietarul AdePlast. Printre principalii competitori ai companiei care au avut promovare in timpul meciurilor de fotbal se numara Henkel si Euro MGA.

AdePlast a realizat in primele noua luni ale anului o cifra de afaceri cu 16% fata de anul trecut, pana la circa 27 de milioane de euro.

In 2008 businessul Adeplast a crescut atat cat i-a permis capacitatea fabricii de mortare uscate din Oradea. “Am lucrat in fiecare zi, chiar si duminica pana la ora 12, pentru a incarca cu material vrac sistemele de silozuri mobile. Din mai comenzile erau de 500 de camioane de 21 de tone zilnic, insa am livrat sub 10%, adica 41 de camioane pe zi. Incepand cu luna octombrie fabrica din Ploiesti a inceput probele tehnologice si a ajutat partial livrarile. Daca fabrica din Ploiesti ar fi pornit in iunie, am fi depasit cu mult cresterea pietei”, adauga Barbut.

Principalul motor de crestere in 2009, cand compania si-a bugetat o crestere de 30%, o vor reprezenta silozurile mobile. ”Un siloz de 2,5 m depoziteaza intre 13-24 tone de material, care poate fi transportat pneumatic 18 etaje pe verticala. Solutia este ecologica, mai ieftina si mai rapida de 5 ori decit sistemul clasic, utilizat pe scara larga la noi, dar care in tarile occidentale este deja uitat”, declara Marcel Barbut proprietarul AdePlast. In prezent, in piata se afla deja 203 unitati (90% din acestea in Ardeal si 10% in restul tarii). La sfarsitul lui 2009 ponderea se va schimba si va ajunge la 60% in Muntenia si restul in Ardeal.

AdePlast a fost infiintata in 1994, in Oradea. Activitatea a demarat cu productia de mortare adezive pentru placaje ceramice, ulterior gama diversificandu-se la gleturi, sape, pardoseli industriale si mortare mecanizate si, din 2008, vopsea si tencuieli decorative.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO