Barbie, o comedie despre faimoasa păpuşă de modă, şi Oppenheimer, o biografie a inventatorului bombei atomice, au atras în masă fanii la cinematografe, ajutând ca încasările din box office în acest weekend să se dubleze faţă de anul trecut, ajungând la aproximativ 302 milioane de dolari, scrie Bloomberg.
Filmul „Barbie", produs de Warner Bros. a fost cel mai bine vândut în cinematografele din SUA şi Canada, cu încasări de 155 de milioane de dolari din vânzarea de bilete, a anunţat duminică compania de cercetare Comscore. De asemenea, acesta a devenit debutul cu cele mai mari încasări din acest an, depăşind astfel încasările de 146,4 milioane de dolari obţinute de filmul The Super Mario Bros. Movie din aprilie. Filmul a debutat în acelaşi weekend cu „Oppenheimer” al regizorului Christopher Nolan, care a adus încasări de 80,5 milioane de dolari.
Se estimează că peste 200.000 de cinefili au cumpărat bilete pentru a vedea ambele filme în aceeaşi zi în lanţuri precum AMC Entertainment Holdings Inc. şi Regal al Cineworld Group Plc, un fenomen numit „Barbenheimer". Lansările simultane au energizat spectatorii, ajutând cinematografele să înregistreze cel mai bun weekend de când „Avengers: Endgame” şi-a făcut debutul în aprilie 2019.
Printre alte performanţe notabile se numără „Sound of Freedom”, un film despre traficul sexual cu copii, care a încasat aproximativ 20,1 milioane de dolari în al treilea weekend, potrivit ComScore. Improbabilul succes de vară a depăşit filmul „Mission Impossible - Dead Reckoning Part One” al Paramount Pictures, care a căzut pe locul patru, cu 19,5 milioane de dolari.
Sfârşitul de săptămână a venit ca o scânteie luminoasă într-un sezon dificil pentru industria cinematografică, care a suferit rezultatele dezamăgitoare ale unor filme cu buget mare, cum ar fi The Flash şi Indiana Jones and the Dial of Destiny.
„Barbie”, care a fost regizat de Greta Gerwig, ar fi trebuit să genereze între 140 şi 175 de milioane de dolari la debutul din SUA, potrivit Boxoffice Pro, un sistem de monitorizare a industriei. Previziunile au crescut brusc în ultimele săptămâni, deoarece filmul s-a bucurat de o atenţie sporită din partea presei. Pelicula a mai obţinut 182 de milioane de dolari pe pieţele internaţionale, a precizat Warner Bros.
Filmul ironizează istoria păpuşii, abordând în acelaşi timp criticile legate de silueta ei nerealistă şi natura materialistă. Urmăreşte personajul în timp ce iese din lumea perfectă creată de producătorul de jucării Mattel Inc. şi intră în cea a oamenilor reali asupra cărora păpuşa a avut un impact.
„Oppenheimer” de la Universal Pictures a avut, de asemenea, parte de o serie de avantaje. Noul film al regizorului Nolan a fost blocat timp de trei săptămâni în cinematografele Imax din Statele Unite. Aproape jumătate din vânzările de bilete pentru „Oppenheimer” în SUA şi Canada au fost pentru aşa-numitele ecrane premium de format mare, cinematografele IMAX reprezentând 26% din performanţa încasărilor interne.
În mod tradiţional, Nolan şi-a lansat filmele, cum ar fi „The Dark Knight” şi „Inception”, în al treilea weekend din iulie. Un apărător înverşunat al cinematografelor, regizorul s-a mutat la Universal de la Warner Bros. după ce WB a lansat filmul său „Tenet” simultan pe streaming în 2020.