ZF 24

Benzinarii vând mai mult decât hipermarketurile, iar farmaciile au depăşit magazinele de bricolaj

Vânzările de carburanţi ajung la 9,5 mld. euro

Autor: Cristina Roşca, Dana Ciriperu

14.04.2014, 00:00 320

Reţeaua de peste 500 de benzinării Petrom, cu afaceri de circa 15 mld. lei (3,4 mld. euro) în 2012, este cel mai mare comerciant din România, la mare distanţă de următorii clasaţi, res­pectiv staţiile Rom­petrol şi hipermar­ke­turile Kaufland, fiecare dintre cele două companii cu un business de sub 2 mld. euro.

Topul celor mai mari comercianţi din România după cifra de afaceri din 2012 este astfel dominat de benzinari, care au depăşit lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount deşi acestea din urmă au pe rafturi mii sau chiar zeci de mii de produse, în principal alimentare. Mai mult, lanţurile de farmacii Sensiblu sau Dona au intrat în top pe poziţiile 16 şi 17, mai sus decât reţelele internaţionale de bricolaj Praktiker şi Bricostore.

WikiZF: Profilul companiei OMV Petrom S.A.

Românii au cheltuit anul trecut 136 de miliarde de lei pe mâncare, mobilă, electrocasnice, haine, cosmetice sau carburanţi, cei mai mulţi bani (36,2% din total) mergând către produsele nealimentare. Totuşi, aproape 30% din banii cheltuiţi de români la cumpărături anul trecut au mers către achiziţia de carburanţi, faţă de 35% pe mâncare. Această structură de costuri este diferită în România faţă de statele Occidentale, deoarece acolo salariile sunt mult mai mari decât cele de pe piaţa locală, în timp ce preţurile sunt de multe ori similare.

În acest context, cheltuielile cu mâncarea sau cu carburantul au o pondere mai mică în total în Occident.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 07.04.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO