Piaţa auto locală a scăzut cu aproape 80% între 2008 şi 2013, de la aproape 370.000 de autovehicule noi comercializate în 2007 la puţin peste 82.000 anul trecut, motiv pentru care 25% din cei aproape 400 de dealeri şi-au închis businessul sau au intrat în insolvenţă în acest interval, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Mai mult, situaţia continuă în condiţiile în care piaţa se menţine la un nivel coborât, în timp ce discounturile şi politica de reducere a costurilor dusă de firmele de asigurări continuă să afecteze businessul dealerilor din piaţă.
„În anii de criză, din dorinţa de a realiza volume din vânzări cu orice preţ, am constatat la o parte dintre mărcile prezente în România o politică dezastruoasă de preţ şi discount. Trag un semnal de alarmă asupra faptului că această tendinţă pe termen mediu şi lung poate avea efecte negative în ceea ce priveşte serviciile oferite clienţilor şi alunecarea dealerilor într-o zonă de rentabilitate negativă care ar putea avea ca efect, în unele situaţii, indisponibilitatea continuării investiţiilor viitoare sau chiar, în cazuri extreme, ar putea conduce la dispariţia unora dintre ei“, a declarat Brent Valmar, vicepreşedintele APIA, care mai deţine şi funcţia de director general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa locală. El a subliniat că „datele pe care le-am colectat la Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) ne arată faptul că cel puţin 25% dintre distribuitorii tuturor mărcilor comercializate în România se confruntă cu situaţii de insolvenţă şi au dificultăţi enorme în cashflow“.
O altă tendinţă cu efecte negative asupra profitabilităţii, dar şi asupra serviciilor oferite, este faptul că unele dintre societăţile de asigurări au întârzieri mari la decontarea facturilor de reparaţii efectuate de către dealeri.