ZF 24

Carrefour îşi face intrarea în zona rurală cu un nou format de magazine, Contact, sub care au fost deschise şase unităţi

Contact reprezintă franciza Carrefour pentru zona rurală şi periurbană. Acest format joacă rolul magazinului universal de pe vremuri, având o sortimentaţie largă, dar nu profundă. Până acum au mai abordat comunităţile rurale Metro şi Mega Image

Autor: Cristina Roşca

30.05.2014, 13:16 16667

Grupul francez Carrefour, prezent deja pe piaţa locală cu circa 150 de magazine sub patru formate, a lansat în acest an pe piaţa din România brandul Contact, cu care atacă zona rurală, o zonă ocolită până acum de marile reţele internaţionale.

Piaţa satelor şi a comunelor a fost până recent exclusiv terenul de bătaie al micilor comercianţi, al magazinelor universale. În ultimii ani însă germanii de la Metro Cash&Carry au lansat franciza LaDoiPaşi, care a ajuns la peste 600 de magazine, dintre care multe în zona rurală. Aceste magazine sunt însă în continuare operate de antrepre­nori, Metro Cash&Carry pri­mind doar o taxă de la aceştia.

De asemenea, Mega Image a mers în zona rurală, însă doar în localităţile din apropierea Bucureştiului.

Magazinele Carrefour Con­tact sunt magazine de proxi­mitate, la fel ca Express, însă acestea din urmă reprezintă formatul cu care francezii au mers în zona urbană.

„Contact reprezintă franciza Carrefour, pentru zona rurală şi periurbană. Acest format joacă rolul magazinului universal de pe vremuri, având o sortimentaţie largă, dar nu profundă (nu multe branduri şi varietăţi pentru aceeaşi categorie de produs - n.red.)“, spune Andreea Mihai, directorul de marketing al grupului francez. Diferenţa faţă de Express este că în cazul acestuia din urmă magazinele au un model urban, cu o sortimentaţie tipică de cumpă­rător grăbit, care are nevoie de o sortimentaţie profundă pe anumite articole gen ciocolată, mai explică Andreea Mihai.

WikiZF: Profilul companiei Carrefour

Formatul Contact a fost lansat în România în acest an, la şase ani după ce a fost inaugurat în Franţa, şi a ajuns deja la şase magazine. „Am deschis unităţi în Hărman (judeţul Braşov), Mizil (judeţul Prahova), Iveşti (judeţul Galaţi), Hârşova (ju­deţul Constanţa), Feteşti (judeţul Ialomiţa) şi Pechea (judeţul Galaţi).“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO