ZF 24

GSK renunţă la fabrică, dar are o „agendă de creştere“ din 2015

AFP/Mediafax Foto

AFP/Mediafax Foto

Autor: Ioana David

10.02.2014, 22:22 478

GlaxoSmithKline, prima multinaţională din domeniul farmaceutic care a mizat pe producţie în România la mij­locul anilor ’90, se aşteaptă la o scădere de o cifră (sub 10%) a vânzărilor anul acesta, în condiţiile în care principalul produs din portofoliu resimte din plin concurenţa de pe piaţă.

„2014 va fi un an de tranziţie pentru GSK. Vom avea de înfruntat competiţia generică pe cel mai mare produs al nostru, Seretide. (...) Avem o agendă de creştere puternică, dar această agendă începe din 2015“, a spus Pascal Prigent, directorul general al GlaxoSmithKline România (GSK).

GSK funcţionează prin intermediul a patru entităţi pe piaţa locală, iar potrivit ultimelor date făcute publice, în 2012 a realizat venituri totale brute de 833 mil. euro.

Dacă în 1995 Glaxo era prima multinaţională din farma care intra pe producţie în România, acum Glaxo este prima companie care decide să vândă, iar dacă nu găseşte cum­părător va trebui să pună lacătul pe fabrica de la Braşov, Europharm. GSK este în discuţii cu investitorii interesaţi. Omul de afaceri Mihai Miron s-a arătat interesat de fabrică, iar informaţii din piaţă arată că producători din Spania sau India ar fi de asemenea interesaţi.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- planurile GSK pentru fabrica de la Braşov

- declaraţiile lui Pascal Prigent privind percepţia grupului GSK asupra României şi a decalajelor faţă de alte state

- estimările privind lista de compensate a Ministerului Sănătăţii

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.02.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO