Deplasările cu transportul public reprezintă 42-45% din totalul circulaţiei în Bucureşti, iar Primăria Generală urmăreşte să crească aceste procente până la 60%, fără să impună taxe noi, pentru a decongestiona traficul din Capitală.
„Trebuie să prioritizăm transportul public, aceasta este prima măsură, oferirea unei alternative de transport public la deplasările cu autoturismele personale. Dacă nu e suficient, vom continua cu politica parcărilor în zona centrală, respectiv un număr limitat de locuri de parcare, utilizarea anumitor tarife pentru parcări“, a spus vineri la ZF Live Ion Dedu, director al Direcţiei Transporturi în cadrul Primăriei Capitalei.
În zona centrală a Bucureştiului există în prezent circa 2.500-3.000 de locuri de parcare cu taxă, iar tariful unei ore de parcare este de 1,5 lei, cu mult sub nivelul oraşelor europene. La Paris este 3-4 euro pe oră. Staţiile RATB din Capitală vor avea peste trei ani afişaje electronice, astfel încât bucureştenii vor putea afla când ajung în staţii mijloacele de transport în comun, iar autobuzele vor circula pe benzi unice cu prioritate, a spus Ion Dedu.
„În Bucureşti trebuie să continuăm politica de realizare a benzilor destinate transportului public, prioritizarea acestuia, aducerea lui la un nivel de serviciu care să permită afişarea timpilor de sosire în staţii şi de plecare din staţii a vehiculelor de transport public. În trei ani se va realiza această problemă. Este o cerinţă care trebuie finanţată în momentul de faţă, o problemă care a fost ridicată la nivelul finanţărilor europene şi s-a stabilit că astfel de proiecte vor fi finanţate din fonduri europene“, a spus Dedu.
Reprezentantul primăriei a mai anunţat că în următorii ani Bucureştiul va avea peste 100 de kilometri de benzi unice pentru mijloacele de transport în comun. „În momentul de faţă avem 10-12 kilometri de benzi unice pentru autobuze, în următorii ani trebuie să ajungem la peste 100 de kilometri“, a spus Dedu.
Un alt obiectiv pe care Primăria Capitalei şi-l asumă este schimbarea tramvaielor, durata lor de viaţă fiind cu mult depăşită.