ZF 24

Proprietarul Mega Image va fuziona cu grupul olandez Ahold. Cum va arăta noua companie. Radiografia businessului Mega Image în ultimul deceniu

Autor: Corina Mirea

24.06.2015, 10:55 11773

Grupul belgian Delhaize, proprietarul Mega Image, a anunţat astăzi că a ajuns la un acord de fuziune cu retailerul olandez Ahold, un gigant cu afaceri de peste 30 mld. euro anual, potrivit unui comunicat al Delhaize.

RADIOGRAFIA BUSINESSULUI MEGA IMAGE ÎN ULTIMUL DECENIU

Compania rezultată în urma fuziunii se va numi Ahold Delhaize şi va avea o reţea de 6.500 de magazine care va deservi peste 50 de milioane de clienţi pe săptămână în Statele Unite şi Europa.

Cele două companii au avut anul trecut vânzxări de 54 de miliarde de euro şi un profit operaţional de 3,5 miliarde de euro. În noua companie, acţionarii Ahold vor controla 61% din acţiuni, iar cei de la Delhaize 39%.

Tranzacţia se va finaliza în prima jumătate a anului 2016 şi va crea un grup evaluat la 26 de miliarde de euro, potrivit publicaţiei The Wall Street Journal. Compania va fi listată pe bursa de la Amsterdam, dar şi pe cea de la Bruxelles.

Grupul olandez Royal Ahold a convenit preluarea grupului belgian Delhaize, proprietarul Mega Image, pentru circa 9,32 miliarde euro în acţiuni. Investitorii Delhaize vor primi 4,75 de acţiuni Ahold pentru fiecare acţiune proprie. Cei de la Ahold vor primi 1 miliard de euro, sumă pe care retailerul olandez intenţionează să o returneze acţionarilor.

Conducerea grupului de retail nou format va fi preluată de Mats Jansson, cel care deţine funcţia de preşedinte al companiei Delhaize. Astfel, Jan Hommen (preşedintele Royal Ahold) şi Jaques de Vaucleroy (director de grup al Delhaize) vor deveni vicepreşedinţi ai gigantului creat în urma fuziunii.

“Este o fuziune a doi jucători care pornesc de pe acelaşi picior de egalitate, combinând astfel două businessuri complementare pentru a crea unul dintre cei mai mari retaileri alimentar de la nivel global”, spun viitorii şefi ai Ahold Delhaize.

În România Royal Ahold nu deţine nici un brand de retail alimentar, însă belgienii de la Delhaize au peste 400 de supermarketuri şi magazine de proxi­mitate, cifră ce îi poziţionează pe prima treaptă în topul celor mai extinşi jucători din comerţul local. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO