Consumul a dat semne reale de revenire în 2014, efectele fiind vizibile atât în magazine, cât şi în centrul vechi al Capitalei - kilometrul zero al distracţiei - sau în domeniul imobiliar, spune Jean Baptiste Dernoncourt, şeful operaţiunilor de peste 1 mld. euro ale Carrefour în România.
„Evoluţia consumului a fost o surpriză plăcută în acest an. Se vede că lucrurile au început să meargă în direcţia bună şi creşterea consumului nu mai este doar o cifră oficială.“ Consumul a crescut în primele trei luni ale anului cu 9,3% în serie brută comparativ cu perioada similară din 2013, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Avansul a fost susţinut, potrivit aceleiaşi surse, atât de vânzările de produse alimentare, cât şi de nealimentare - electroIT, mobilă, cosmetice, haine - şi carburanţi.
Anul trecut consumul a crescut cu 0,5%, în condiţiile în care luna decembrie a transformat stagnarea din primele 11 luni într-o uşoară creştere. Avansul a fost susţinut însă în 2013 de vânzările de produse nealimentare, retailerii cu dominanţă alimentară afirmând că românii nu au cheltuit mai mulţi bani pe mâncare.