ZF 24

Top 10 cele mai vândute mărci de vehicule comerciale de peste 3.5 tone în primele opt luni

Autor: Bogdan Alecu

04.10.2014, 22:26 8632

„Începutul anului a fost influenţat de livrările camioanelor Euro 5 prevândute, dar într-adevăr, a fost un început bun. Per total ne aşteptăm ca piaţa totală să nu devieze prea mult comparativ cu 2013. România încă nu este o piaţă a vânzărilor de mari flote. Sunt câteva excepţii de contracte mai mari, dar cele mai multe sunt cele mici. Nevoia de înlocuire este în continuare foarte ridicată, iar „balanţa“ între reînnoiri şi extinderi este simi­lară cu cea de anul trecut“, a spus Sigurd Wandel, managing director al Volvo Group Trucks România. În ceea ce priveşte camioanele Volvo, „avem multe livrări în faţa noastră şi estimăm o creştere a cotei de piaţă până la finalul acestui an“, a subliniat managerul de la Volvo Group Trucks România.

Trecerea de la Euro 5 la Euro 6 i-a determinat de asemenea pe clienţi să schimbe camioane aproape noi, având în vedere că statele vest-europene deja taxează diferenţiat cele două versiuni, iar cele mai puţin poluante beneficiază de taxe mai mici.

„Am avut clienţi care au «precum­părat» camioane Euro 5 anul trecut şi au întârziat următoarea achiziţie, dar de asemenea am avut mulţi clienţi care au vrut să profite de avantajele Euro 6. Am avut clienţi care au dat la „trade in“ un camion Euro 5 nou pentru a cumpăra unul Euro 6 deoarece efectuau transporturi pe rute unde din cauza texelor de drum era mai profitabil cel de ultimă generaţie“, a spus Sigurd Wandel.

În total, piaţa vehiculelor comerciale a crescut cu 27% în intervalul ianuarie-august faţă de perioada similară a anului trecut la peste 9.700 de unităţi, segmentul cu cea mai mare creştere fiind cel al camioanelor grele, de peste 18 tone.

Creşterea vânzărilor de camioane îi aduce o creştere puternică a cifrei de afaceri com­pa­niei MHS Truck&Bus, importatorul vehi­cu­lelor utilitare MAN şi al autocarelor Neoplan pe piaţa locală, companie care face parte din Automobile Bavaria Group, con­tro­lată de omul de afaceri Michael Schmidt.

„Sperăm ca piaţa să înregistreze acelaşi trend pozitiv în semestrul doi precum în prima parte a anului, iar acest lucru să se reflecte şi în vânzările de camioane. Suntem în discuţii cu mai multe firme în vederea achiziţionării de flote, pe care dorim să le concretizăm până la sfârşitul acestui an. Vânzările din acest an au reprezentat în egală măsură atât achiziţii de reînnoire, cât şi achizţii de extindere a flotelor“, a spus Jorge Leuschner, CEO al MHS Truck&Bus.

Pentru anul acesta compania estimează o cifră de afaceri de 100 mil. euro, iar pentru anul viitor una de 120 mil. euro. Importatorul camioanelor a rulat anul trecut afaceri de 64 mil. euro, în scădere cu 11% faţă de anul anterior, iar potrivit estimărilor, în doi ani businessul acestuia urmează să se dubleze. Ultima oară când MHS Truck&Bus a realizat o cifră de afaceri de peste 100 mil. euro a fost în 2008, când a rulat 173 mil. euro.

Printre cele mai mari flote livrate anul acesta este cea de 60 de camioane MAN contractate de compania de transport Dumagas în vara acestui an. Contractarea celor 60 de camioane se face prin serviciul de leasing opera­ţional, prin care compania închiriază vehiculele de la Porsche Mobility, divizia de fleet management a Porsche Finance Group Ro­mânia, parte a Porsche Holding. Autotractoarele MAN Euro 6 vor fi utili­zate pentru transport pe distanţe lungi şi sunt dotate cu pachetul Effi­cientLine pentru reducerea consu­mu­lui de carburant. Valoarea con­tractului pentru leasing operaţional este de 4,5 mil. euro.

În primele opt luni ale acestui an MHS Truck&Bus a livrat 641 de camioane MAN, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Impor­tatorilor de Automobile (APIA), în creştere cu 229% faţă de perioada similară a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO